חדשות קולנוע וסרטים

אמילי בלאנט בת 40: הסרטים הגדולים של הכוכבת הבריטית

אמילי בלאנט בת 40: הסרטים הגדולים של הכוכבת הבריטית
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אמילי בלאנט היא שחקנית ורסטילית אשר מצליחה לדלג בין ז'אנרים שונים בקלילות רבה מקומדיות, דרך מותחנים, ועד סרטי דרמה ואקשן, ברגע אחד היא שרה בקולה היפה בסרט "אל תוך היער", רגע אחר היא שולחת אופטימיות לכל עבר כאומנת המפורסמת מרי פופינס וברגע אחר היא בחורה קשוחה בסרט המדע בדיוני "לופר" או אלכוהוליסטית דכאונית במותחן "הבחורה על הרכבת". לכבוד יום הולדתה ה-40, הנה כמה מהתפקידים המשובחים של השחקנית
אהבה של קיץ (2004)

זהו תפקידה המשמעותי הראשון של בלאנט בסרט ההתבגרות הלא שגרתי והאפל הזה של הבמאי הפולני פאבל פאבליקובסקי. בלאנט מגלמת את טמזין, נערה עשירה ומפונקת, חושנית ומסתורית עם נפש חופשייה וסיפור חיים טראגי. לאחר שהיא מגיעה לעיירה פסטורלית ושקטה במחוז יורקשייר בשלהי חופשת הקיץ, היא פוגשת במונה (נטלי פרס), נערה כפרית ואפרורית ובאחיה פיל שהיה בעבר עבריין והפך לנוצרי אדוק. המפגש בין השלושה מתפתח למערבולת סוחפת של יצרים ושלל שאלות קיומיות ומוסריות. בלאנט בתפקיד מאתגר מפעילה את קסמה לא רק על הדמויות שלצדה, גם אנחנו הצופים נשבים בקסם, היופי והמסתוריות שלה.



השטן לובשת פראדה (2006)

רבים טוענים כי זהו תפקיד הפריצה של בלאנט בעיבוד לרומן האהוב של לורן וייסברגר, על צעירה נאיבית שמגיעה לניו יורק ומקבלת עבודה כעוזרת של אחת מעורכות מגזיני האופנה הגדולות בעיר. לצד כוכבים כמו אן האת'ווי וסטנלי טוצ'י והופעה גדולה מהחיים של מריל סטריפ, זו דווקא בלאנט שבסצנות שלה גונבת את ההצגה בתור אמילי צ'רלטון, המזכירה הראשית של העורכת הקשוחה. אמילי לוקחת את העבודה שלה ברצינות רבה, היא שחצנית, ,תחרותית, סנובית, אכזרית לעיתים וזורקת הערות סרקסטיות לכל עבר, לא דמות שקל לאהוב ועדיין בזכות הכריזמה, הקסם והעומק של בלאנט, אנחנו הצופים מצליחים להרגיש אליה סוג של אמפתיה ואהדה.

ויקטוריה הצעירה (2009)

העלילה עוקבת אחר השנים הראשונות לשלטונה של המלכה ויקטוריה (בלאנט), שמוצאת את עצמה עומדת בראש הממלכה הבריטית בגיל 18 בלבד. היא מנסה למצוא את זהותה, עתידה ועתיד הממלכה, כאשר פגישתה עם הנסיך הבלגי אלברט, הופכת לאחד מסיפורי האהבה הגדולים ביותר בהיסטוריה. בלאנט כבריטית מלידה צוללת בטבעיות לתפקיד המלכה הצעירה המתריסה וחסרת שביעות הרצון, המפתחת עצמאות בעולם של גברים, תככים, מזימות ונשפים ומצליחה להוביל בבטחה את ההפקה של הדרמה התקופתית הזו. היא הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב על תפקידה.



נגד כל הסיכויים (2011)

פוליטיקאי צעיר ומבטיח שמנסה להיבחר לסנאט, מגלה שהעולם שלנו הוא לא בדיוק כפי שהוא נראה ויש קבוצה של סוכנים שתפקידם לשמור על סדר האירועים, אשר מנסים להפריד אותו מהבחורה שבה התאהב. במותחן הקונספירטיבי הזה, שמנסה להעלות שאלות על הסיבה של הדברים, על המטרה שלנו בחיים ועל בחירה חופשית, בלאנט מגלמת את מושא אהבתו של הפוליטיקאי (מאט דיימון). אין בין השניים המון סצנות משותפות, אבל כשישנן סצנות כאלה, הכימיה ביניהם פשוט כובשת את המסך ובלאנט מצליחה לשלב את החיוך הממיס שלה עם תחושת רדיפה ובלבול בצורה מקסימה ואמינה.



קצה המחר (2014)

בסרט האקשן-מדע בדיוני המבדר הזה, טום קרוז, בדרך כלל כוכב אקשן בלתי נלאה שמציל את העולם, מגלם הפעם קצין חסר ניסיון קרבי אשר נשלח לחזית לקרב חסר סיכוי על גורל האנושות מול מפלצות. להפתעתו, למרות שנכשל, הוא מוצא את עצמו חי שוב ושוב את היממה האחרונה ומבין שביכולתו לשנות את מהלך המלחמה.

אז אם הפעם קרוז הוא לא הגיבור, מזל שיש את אמילי המגלמת ‏חיילת-‏על חזקה, אמיצה, חמושה בשריון עתידני ומגוון כלי נשק חמים וקרים ואחת שיודעת מה היא עושה בשדה ‏הקרב. זה לא מהסרטים ‏שמציגים דמות נשית "חזקה" לשם ההצגה בלבד, בלאנט באחד מתפקידי האקשן הזכורים שגולמו על ידי שחקנית, נשארת ‏"באד-אס" לכל אורך הסרט ומוכיחה שהיא מסוגלת להוביל גם תפקידים ראשיים בסרטי פעולה.

סיקאריו (2015)

במותחן הפשע של הבמאי דני וילנב בלאנט מככבת בתפקיד מצוין. היא מגלמת את קייט מייקר סוכנת FBI אידיאליסטית, שגויסה על ידי סוכן יחידת עילית ממשלתית מיוחדת ללוחמה בקרטלי הסמים באמריקה, שם היא תתוודע לשיטות הטיפול השנויות במחלוקת בבעיית הקרטלים ותגלה עולם מורכב וקשה.

מייקר היא לא דמות שקל להיסחף אחריה. בעולם שבו הגברים נוטלים את הטון, במקום הלא בטוח שלה היא יכולה להראות פסיבית או חלשה מדי. אך בלאנט לא בונה דמות פאסיבית, אלא דמות מורכבת - מוסרית, עמוקה, עגולה ומציאותית אשר בעצמה מנסה למצוא את הנתיב הנכון בעולם שבו כבוד ומוסר לא נחשבים. דמותה פגיעה מול המצב המאיים שבו היא נמצאת, היא עדיין חוששת, מעט חסרת ביטחון ומהוססת ויחד עם זאת הדמות שלה נשארת חזקה, סוחפת וקשוחה.



מקום שקט (2018)

אם יש משהו שאמילי בלאנט יודעת לעשות, זה לגלם דמויות נשיות חזקות ודומיננטיות והפעם היא מגלמת אמא קשוחה בעולם של מפלצות, שתעשה הכול כדי להגן על המשפחה שלה. העלילה מתרחשת כמה שנים בודדות אל תוך העתיד, כאשר בני האדם נמצאים תחת איום של מפלצות המשחרות לטרף בעזרת חוש השמיעה בלבד, אנו עוקבים אחר בני משפחה אחת, שיודעים לדבר בשפת הסימנים משום שבת המשפחה חירשת, וצריכים להתנהל בדממה מוחלטת.

זהו סרט אימה שמצליח להעלות שאלות על אשמה הורית והקרבה ובלאנט מככבת כאן לצד בעלה ג'ון קרסינסקי שגם כתב וביים ונותנת את אחת מהופעותיה המרשימות והמאתגרות, כאשר היא לא יכולה להשמיע קול. בעצם רבות מהצלחת התפקיד מונח על המבט בעיניים שלה, שפת הגוף והיכולת להעביר רגשות בלי להוציא מילה והיא עומדת במשימה בהצלחה רבה.

ליאור אללוף - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט