חדשות קולנוע וסרטים

"וילוז'ני הוא מתנה, הוא גאון. לא הייתי כמעט צריך לביים אותו"

וילוז'ני הוא מתנה, הוא גאון. לא הייתי כמעט צריך לביים אותו
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט "הדרך לאילת" היה מועמד ל-11 פרסי אופיר וזיכה את הקומיקאי שמואל וילוז'ני בפרס שחקן המשנה. עם עלייתו לאקרנים ראיינה כתבת האתר את הבמאי יונה רוזנקיאר בפרמיירת הסרט על העבודה עם וילוז'ני ועם אחיו שמשחקים בסרט, על חשיבות הטמטום בחיים ועל הפרויקט הבא שלו
אחרי סרט ביכורים ראשון ומבטיח ("הצלילה") וסדרה מצליחה ("קיבוצניקים") מגיע סרטו השני של יונה רוזניקאר "הדרך לאילת" שזכה לשבחים רבים, קטף את את פרס הסרט הטוב ביותר והצילום בפסטיבל ירושלים ואף את פרס אופיר על משחקו של הקומיקאי הוותיק שמואל וילוז'ני. הסרט, שמוקדש לאביו של יונה, הוא סיפור מסע על טרקטור של אב ובנו שלא היו בקשר לאורך השנים.

בסצנת הפתיחה נמצאת גופה תלויה על עץ ומורדת לרצפה. בן (יואל רוזנקיאר), גיבור הסרט, שמגיע להחתים את אביו על ייפוי כוח לבדיקת ירושה בפולין, מתבקש להוריד את הגופה אך אינו מצליח לעשות זאת וזוכה ללעג ולקלס. אביו אלברט (שמואל וילוז'ני) מתמודד עם האכזבה מבנו ומהאבל על התאבדות חברו בשל התמכרותו לטיפה המרה ומתערב עם חברי הקיבוץ כי יוכל להגיע על טרקטור לאילת תוך שבוע. למחרת הוא מתחיל במסעו לאילת ובנו מצטרף אליו – מסע מטורף, מרגש, משעשע ובעל תובנות שישנה את חייהם ואת הקשר ביניהם. בסרט משתתפים גם הבמאי דובר קוסשווילי, אברהם סלקטר, דניאל סבג (שגם כיכב ב"הצלילה") ושני אחיו של יונה – מיכה ויואל (שגם כיכבו בסרטו הקודם "הצלילה"). תפסתי את רוזניקאר למספר שאלות בפרימיירה.

מה הז'אנר של הסרט מבחינתך?

"הסרט הוא גם קומדיה וגם דרמה. גם רגעים של מחשבות עמוקות על החיים וגם רגעים של טמטום טהור. אני אוהב טמטום, אני מאמין בטמטום. אני חושב שטמטום הוא החופש של הנפש. אז שנהיה קצת מטומטמים מדי פעם וקצת פחות מתלהמים. שננסה להיות טובים לאחרים ונדע לחפש קודם כל את הטוב".



איך היה לעבוד עם האחים שלך שוב?

"לעבוד עם האחים שלי זה החלום. יש לי המון מזל שהם באמת שחקנים מאוד מוכשרים וגם היתרון הגדול זה שכשאומרים קאט אז הם עוזרים לי להעביר את הציוד שצריך. הם הכי מוכשרים וכשאני כותב אני מדמיין אותם, אני כותב את זה בשבילם".

חשבת מראש ללהק את יואל לתפקיד הראשי?

"היה לנו נורא כיף לעבוד ב'הצלילה' ואז גילינו שגם הקטנצ'יק נהנה להיות שחקן, מה שלא היה בתכניות כי יואל לא היה אמור להיות שחקן. בסרט השני בנינו תסריט סביב זה והוא השחקן הראשי ומאוד אוהבים אותו".

איך היה לראות את וילוז'ני נכנס לנעליים של אביך?

"זה היה נורא מרגש כי הוא נורא דומה לו. אבא נפטר לפני עשר שנים והסרט מוקדש לו ווילוז'ני הוא מתנה. הוא גאון. לא הייתי כמעט צריך לביים אותו".

ראית אותו בקאמרי לפני?

"לא, אני פשוט גדלתי עליו. גדלתי בשנות השמונים בקיבוץ בצפון. וילוז'ני היה אליל, האיש הכי מצחיק בעולם עם הסטנדאפים שלו. כשעשיתי לו את האודישן זה היה בזמן הקורונה והוא היה עם הזקן והיה נראה מושלם. והוא אמר לי 'אם אתה לא לוקח אותי, אני רוצה להגיע מאחורי הקלעים'. כשאתה שומע כזה דבר שמישהו אומר אתה רוצה לתת לו כי אתה יודע שהוא הדמות. אתה יודע את זה פשוט. הוא לקח את מה שדמיינתי ושם עוד שכבה אדירה של מקוריות והפך את הדמות הזאת למשהו גדול מהחיים".

יש לך סצנה שזכורה לך מהסרט?

"יש הרבה. אבל יש את הסצנה מהמקווה שהייתה מאוד משעשעת, בסוף. והסצנה עם דובר קוסאשווילי מאוד מצחיקה".

כבר מתוכנן הפרויקט הבא?

"כן, זה ביידיש. משהו מאוד מוזר"

והאחים שלך גם יהיו בסרט הזה?

"אני לא יודע. אני צריך לראות אם אני יכול להכניס אותם".
מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ הדרך לאילת (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט