חדשות קולנוע וסרטים

בעוד כשבועיים, פסטיבל לאנימציה קומיקס וקריקטורה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

פסטיבל האנימציה קומיקס וקריקטורה יתקיים זו השנה השמינית בסינמטק תל-אביב ויציין את חגיגת החופש הגדול במגוון של כ- 100 אירועים שיתקיימו בתאריכים : 13-16באוגוסט 2008.

במהלך ארבעת ימי הפסטיבל יתקיימו עשרות אירועים, יוקרנו מאות סרטי אנימציה, יערכו מפגשים, סדנאות, כיתות אמן,תערוכות, הרצאות, פעילויות לילדים, יריד דוכני קומיקס, המשקפים את העשייה הישראלית והבינלאומית של השנים האחרונות בתחום האנימציה הקומיקס והקריקטורה.

[*]

בתחום האנימציה יתקיימו האירועים והמסגרות הבאות:

פנורמה אמריקאית: זרקור מרתק לאנימציה האמריקאית המובילה את האנימציה העולמית למן ימיה הראשונים. במרכזה של הפנורמה האמריקאית יהיה אורח הכבוד של הפסטיבל אריק גולדברג מבכירי האנימטורים של אולפני דיסני ודיק וויליאמס, מי שיצר אנימציה לכמה מהלהיטים הגדולים של דיסני והינו שותף בכיר בפרוייקטים רבים עתירי פרסים. במפגש שיקיים במסגרת הפסטיבל עם הקהל, יציג גולדברג קטעים מעבודותיו, יפתח צוהר לאולפני דיסני ויגלה סודות מהפקת סרטים בהם היה מעורב: רוג'ר ראביט, אלדין ופוקהונטס.

[*]

עוד מהוליווד, יגיש הפסטיבל את התוכנית "משפחת האוסקרים" – אנימציות קצרות מועמדות וזוכות אוסקר ובהן :"פטר והזאב", סרט הבובות עוצר הנשימה של סוזי טמפלטון שזכה באוסקר השנה,"הקו והנקודה" זוכה שנת 1965 בבימויו הגאוני של צ'אק ג'ונס. זהו סרט שנעלם מהשוק למשך 40 שנה ויצא לאחרונה שוב למסכים.

סרטים נוספים זוכי אוסקר או מועמדים: "פולצ'ינלה", ו של עמנואל לוצאטו מגדולי האנימטורים האיטלקים, "שלום על ארץ" מועמד אוסקר לשנת 1939, של פרד קיומבי ויו הארמן. זהו סרט נדיר בסיגנון הקארטון שנעשה ערב מלחה"ע השנייה ונראה בדיעבד כמו נבואה שהגשימה את עצמה, "הפרה" של האנימטור הרוסי אלכסנדר פטרוב המשקף את העוצמה הציורית והריגשית המאפיינת אותו.

[*]

זרקור מיוחד נוסף, יפנה הפסטיבל לאנימציה מאסטוניה המשלבת רוח חדשה עם מסורת ישנה. יוצרי אסטוניה הנחשבים בין הבולטים ביוצרי האנימציה של שנות ה-2000 משתמשים בטכניקות מסורתיות עם בובות עשירות מבע ותנועה לצד טכניקות מחשב חדישות.

הקריקטוריסט שלמה כהן, ששתיים מהקריקטורות שלו מעטרות את הכתבה, הוא יקיר הפסטיבל לשנת 2008. כהן, קריקטוריסט פוליטי בעיתונות הישראלית קרוב ל 30 שנה. בין היתר התפרסמו עבודותיו בעיתונים: "מוניטין", "העולם הזה", חדשות", "מעריב" ו"ישראל היום". בפסטיבל ישיק כהן את סיפרו החדש "מבט על" העוסק בדמויות ישראליות מפורסמות ומגוונות ויציג דמויות אלה בתערוכה.

[*]

"שימו מוסיקה", מצעד קליפים עולמי באנימציה, יוקרן בפסטיבל וישקף את תעשיית הקליפים שהפכה לחלק בלתי נפרד מן התרבות המערבית, כאשר לעתים, הסרטים מאפילים על פס הקול המוסיקלי בשל שפע הדמיון ומגוון הסיגנונות ואמצעי הביטוי של יוצריהם.

"צוייר בכחול לבן", רטרוספקטיווה ראשונה מסוגה בארץ של האנימציה הישראלית לאורך 60 שנה ובה סרטים, פתיחים לתשדירי שרות, ותכניות עבר פופולריות, סרטים אמנותיים וקטעים מפתיעים ובלתי מוכרים. כחלק מהדיון באנימציה הישראלית, יארח הפסטיבל את יוצרי "ואלס עם באשיר", דוד פולונסקי ויוני גודמן שיציגו את תהליך יצירתו של סרט מצליח זה.

[*]

"עושים אהבה או לא עושים בכלל", ספיישל המוקדש לציון ט"ו באב, חג האהבה הישראלי שחל בימי הפסטיבל. במסגרת זו יציג הפסטיבל מבחר בינלאומי של סרטים בנושאי אהבה.

"רוקדים עם ציורים" לראשונה בארץ ובמסגרת הפסטיבל תוקרן תוכנית שלמה המוקדשת לשתי האמנויות המבוססות על תנועה: האנימציה והמחול. בלקט של סרטים עוסקים יוצרי אנימציה שונים בריקוד ומחול.

[*]

אירוע מיוחד בפסטיבל הוא הקרנת הסרט הארוך המדובר "פרספוליס" שיצא לאקרנים בשנה שעברה, וזכה לעשרות פרסים כולל מועמדות לאוסקר. הסרט מבוסס על סיפורה האישי, הנוגע ללב של היוצרת מרג'אן סטראפי. סטראפי- בת משפחה אמידה באירן שלא השלימה עם הגזירות והאיסורים שהטילו אנשי חומיני אחרי המהפכה האיסלמית ב1979.

"חם מהתנור" בפסטיבל, היא תוכנית כפולה של סרטי האנימציה החדשים בעולם מדי שנה הפסטיבל יביא את המיטב בתרגום לעברית.

מסגרת נוספת, היא "אנימציה בוטה" ובה סרטים של יוצרים איכותיים ומקצועיים שהביטוי "פוליטקלי קורקט" אינו מוכר להם, הבודקים את גבולות התרבות, האמנות ואת גבולות הפתיחות של קהלם. חלק מהיצירות מצחיק עד טרוף, חלקם מופרע למהדרין.

[*]

בכורה לסרט אנימציה ישראל "אבודים בתל-אביב" (50 דקות), סיפורם של הזוג גיא ונועה דימט, המגולל את סיפורם האישי ובמרכזו, שאיפה ליצור סרט אנימציה אישי.

עוד בפסטיבל: "קצר וקולע", מבחר של אנימציות חדשות מהעולם באורך של עד -4 דקות. זוהי דוגמא לתכונתה הדומיננטית של האנימציה: היכולת להעביר מסר שלם, מגובש ועז עוצמה ביחידת זמן קצרצרה.

"שירה בציור", תכנית ייחודית ובה אוסף של סרטים קצרים הבנויים כולם על יצירות שירה של משוררים ידועים יותר, או פחות, מארצות שונות, ובהם ביל קולינס האמריקאי, דילן תומס, ייטס.

כמו בכל שנה, גם השנה יתקיימו שלל תכניות לילדים ובהן "דיבוב צפוף", ספיישל דיבוב עם עמדת דיבוב של אולפן "תומיתות" האחראי לדיבובים רבים בערוצי הילדים הישראליים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט