חדשות קולנוע וסרטים

ראיון בלעדי עם כוכב הסרט "יחידת עלית"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

שוב, בפעם השמינית מתרגש עלינו פסטיבל הקולנוע הברזילאי ואני שוב יוצא למשימות העורף האויב כדי לראיון עם אחד ממשתתפי הפסטיבל.

בבוקר שבת חם להחריד פגשתי במלון "סינמה" התל אביבי את אנדרה רומרו (הימיני בתמונה רק כדי להסיר ספק), כוכב סרט הפתיחה של הפסטיבל "יחידת עילית". הסרט, שיופץ באופן מסחרי החל ממחר, חמישי, ה- 7 באוגוסט, מספר את סיפורה של יחידת העילית של משטרת ריו. הסרט זכה בפרס דב הזהב בפסטיבל ברלין האחרון והפך לאחד הסרטים הקופתיים בתולדות הקולנוע הברזילאי.

[*]

אנדרה מגלם את דמותו של מטיאס שוטר הלומד עריכת דין ושואף בדרכו לתקן את העולם. מטיאס יחד עם ידידו נטו הם היורשים הפוטנציאליים של מפקד ב"בופה" - פקד נשימנטו ואחד מהם ייבחר בסופו של דבר להיות ראש צוות ביחידה.

אנדרה, צנום משהו לעומת דמותו האימתנית בסרט, הוא בכלל ראפר שהגיע במקרה למשחק והעניק לי את אחד הראיונות היותר סימפטיים והמעניינים שערכתי בעת האחרונה.

אנדרה ,"יחידת עילית" הוא סרטך הראשון, איך הגעת למשחק?

גדלתי ונולדתי באחת משכונות העוני של ריו. עבדתי בכל מיני עבודות וגם הייתי כנער סדרן בקולנוע המקומי מה שחשף אותי לעולם הקסום של הסרטים. בשנות העשרים שלי התחלתי לעשות מוסיקת ראפ ודי התפרסמתי בריו. נחשפתי להרבה מאד אנשים וביניהם היה בן של שחקן ברזילאי ידוע. הבן שמע מאבא שלו שמחפשים שחקנים לסרט חדש שיצולם רובו בשכונות העוני והוא חשב שאני אוכל להביא את הילדות שלי והרקע שלי לתפקיד. בחוסר חשק מוחלט הלכתי לאודישן ולהפתעתי הרבה אחרי הרבה מאד מבחנים התקבלתי. הבימאי (פאידיליה) אמר לי אחר כך שברגע שהוא ראה אותי הוא ידע שאני אהיה זה שאגלם את מטיאס - השוטר הרציני והשקול.

[*]

איך התכוננת לתפקידך בסרט? האם קראת את הספר שעליו מבוסס הסרט?

את הספר על "בופה" - יחידת העילית של משטרת ריו - קראתי רק אחרי שסיימנו את הצילומים. מה שכן עשיתי זה להצטרף לגיבוש שעורכת "בופה" כל שנה למי שרוצה לשרת בה. אני וקאו ז'ונקדה (שמגלם את החבר שלי בסרט - נטו) חיינו שלושה חודשים עם אנשי היחידה ועם הטירונים. עברנו יחד איתם את כל הליך הגיבוש כולל אכילת אוכל מהקרקע וספיגת מכות מהמדריכים בגיבוש (דבר שהוא נורמה בגיבושי היחידה). התאמנו בלוחמה בשטח בנוי, בירי בכלי נשק שונים ובקרב מגע. כשהסתיים הגיבוש אנחנו המשכנו לצילומים.

יש בסרט סצנות מאד קשות הכוללות אלימות מילולית ופיזית קשה, האם הדברים הוקצנו בסרט למול המציאות?

פאידילה שואף בסרטם לאותנטיות. ברור שבריו אין יריות כל היום ויש אזורים שלמים בעיר שהם שלווים ופורחים. אבל המציאות בפאבלות היא אכזרית וקשה ובסרט לא הוקצן שום דבר. זו המציאות של שכונות העוני בברזיל ואלו החיים שם. נטולי תקווה כמעט. מלאי סמים, מקומות שרוב האנשים, אם יש להם ברירה לא מגיעים אליהם. גם שיטות הפעולה של "בופה" הן קשות ואף אלימות. אנשי היחידה היו איתנו לכל אורך הצילומים ודאגו שהסרט יספר סיפור כן ואמיתי.

[*]

איך צילמתם בפאבלות? הייתם צריכים לבקש רשות מהכנופיות המקומיות?

כדי לצלם בפאבלות צריך לבקש רשות משני גורמים: המשטרה והכנופיות. ללא אישור שני הגורמים האלה אין בכלל סיכוי לצלם שם. מכיוון שהיינו חמושים ברובי דמה ולבושים כשוטרים או כאנשי "בופה" היו לנו על הגב פסים זוהרים שעליהם נכתב "צוות צילום" או "שחקנים" אחרת היו יורים בנו ברגע שהיינו נכנסים לשכונות.

מהו בעצם המסר של הסרט?

הסרט בא להציג מציאות חברתית מעוותת של מערכת שלטונית שאינה מתפקדת בשל היותה מושחתת ודלת אמצעים מצד אחד ושל עולם שלם שחיי מחוץ לחוק מצד שני - סוחרי הסמים ותושבי השכונות הנשלטים על ידם. כל אחד יכול לקחת מהסרט את המסר שלו - הכי חשוב שהסרט יעורר מודעות ויזעזע את האנשים - בברזיל ובעולם בכלל. חשוב לציין שלא כל הסרט הוא על אלימות וכנופיות, זהו גם סרט על אהבה בין בני זוג (הפקד ואישתו), סרט על יחסי חברות וגם סרט על אטימות בני העשירים לסבלם של העניים בברזיל.

[*]

האם לדעתך סרט כמו "יחידת עילית" יכול לחולל שינוי?

בוודאי. תראה, אני איש ראפ והראפ בברזיל היום הוא עדיין כמו הראפ שהיה באמריקה בשנות השמונים כשאז דיברו בשירים על עוולות חברתיות ועל הצורך בתיקון המצב. אני שר ראפ על המצב הדפוק של החברה בברזיל ואנשים שומעים אותי ואולי משהו מהמסר מחלחל להם לראש. הסרט "אני מכוערת אבל מגניבה" סרט תיעודי שנעשה על ראפרים בברזיל לפני כשלוש שנים (והוקרן בפסטיבל הסרטים הברזילאי בארץ לפני שנתיים- ר.פ.) הביא חשיפה אדירה למצב העניים במדינה. הסרט "יחידת עילית" הפך לאחד הסרטים הקופתיים ביותר בברזיל אי פעם ועורר המון דיונים בנושא השחיתות והמצב החברתי. כנראה שהצלחנו להעביר את המצב הרע לצופים...

הרהורים אישיים?

למרות שהסרט הוא מאוד פסימי, חשוב להבין שיש גם מקום לאופטימיות. אנשי הפאבלות לא אוהבים את שלטון הכנופיות ועם עזרה מתאימה של הממשלה הכל היה יכול להראות אחרת. מי שבאמת רוצה יכול לצאת ממעגל העוני ולהצליח ואני דוגמא חיה לכך.

תוכניות לעתיד?

הופעתי בסרט קולנוע והשתתפתי בכמה סרטים קצרים, בקרוב אני מוציא דיסק ראשון.

תודה רבה לך על הראיון

זהו זה מאנדרה רמירו, ראפר חביב ושחקן ל
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ יחידת עילית (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט