חדשות טלוויזיה / סדרות

"בוג'ק הורסמן": ביקורת החלק הראשון של העונה השישית

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
החלק הראשון של העונה האחרונה על הסוס שהיה כוכב עבר בסיטקום עלה לאחרונה בנטפליקס והחלק השני יעלה ב-31 בינואר. הכתבת מישל צ'יקו על ההכנה לפרידה מאחת הסדרות הכי כואבות, חכמות, משעשעות ועמוקות שהיו בשנים האחרונות
את תהליך הפרידה מאחת מסדרות האנימציה למבוגרים הטובות ביותר של השנים האחרונות- "בוג'ק הורסמן" החליטו לציין בעונה ארוכה במיוחד אשר תפוצל לשני חלקים ועתידה לבוא אל סיומה בתאריך ה-31 לינואר 2020. החלק הראשון של העונה החדשה עלה בסופ"ש שעבר בנטפליקס וגרר הרבה מאוד מחשבות ותהיות הנוגעות לגורלו של בוג'ק וגורלן של שאר דמויות המפתח בסדרה.

"בוג'ק הורסמן" היא אחת מאותן סדרות שקשה לעכל תחילה. העונות הקודמות הקנו לנו הצצה צינית לחייו המלאים בהרס עצמי של שחקן עבר מדשדש העונה לאותו שם על ניסיונותיו וכישלונותיו להשתלב מחדש בחברה ההוליוודית הנרקיסיסטית והאגוצנטרית לה הוא כמה, המקיפה אותו ואת הדמויות השונות בחייו.

העונה החדשה פותחת בדיוק במקום בו הותירה אותנו בסוף העונה הקודמת (שהייתה הזייתית ואפלה במיוחד) - בניסיונו של בוג'ק לעורר שינוי מהותי בחייו וקליטתו במוסד גמילה. תחושת הסוף המתקרב והייחודיות שלה מול העונות הקודמות של הסדרה בולט במיוחד, וכיאה לעונת סיום מתחיל באזכור לאחד המקרים העצובים יותר שהופיעו בסדרה - מותה של הכוכבת שרה לין. מותה של שרה שריחף באוויר לאורך העונות היה לבעל משקל בתהליך התדרדרותו של בוג'ק. בעונה זו נראה כי האירוע תופס נפח גדול ובעל מקום משמעותי ועיקרי יותר בהתפתחות העלילתית של העונה בחלקה הראשון (וככל הנראה יהווה חלק משמעותי אפילו יותר בחלקה השני של העונה).

[*]

בכלליות, נראה כי חלקה הראשון של העונה מהווה מעין בסיס לפרידה וסגירת קצוות שונים בחייהם המורכבים של הדמויות בסדרה, ומבוא להתפתחות הדרמטית העתידה להתרחש בחלקה השני והאחרון של עונת הסיום, ולכן התפתחות האירועים ומעבר בין מצב אחד לאחר פחות אינטנסיבי וחד כפי שהיה מוצג עד כה בעונות הקודמות. גורם נוסף המתפתח ומוצג באופן שונה לאורך העונה החדשה, הינו הייצוג המקביל של אפקט הדומינו המאפיין את הידרדרותו הנפשית והפיזית של בוג'ק - לקטעים שונים מעברו המציגים ובונים אצלנו תמונה חלקית לגבי האירועים אשר עיצבו את אישיותו השברירית והמיוסרת שהביאה אותו אל המצב לו אנו עדים. לייצוג המקביל של האירועים מתווספת תחושת הנוסטלגיה הקודרת המאפיינת את העונה האחרונה של הסדרה (הבאה לידי ביטוי גם בשינוי כותרות הפתיחה המרמזות על אופי זה של העונה). אנו נחשפים לחלקים אחרים מחוויות שונות בחייו המוקדמים של בוג'ק– ילדותו ובעיקר מקומה של הסדרה לה נתונה פריצתו והצלחתו כשחקן- "Horsin' Around", כחלק מהמסע אותו עובר בוג'ק במוסד הגמילה והרצון הכנה להבריא ולהשתנות.



כמובן שהכתיבה השנונה, הרפרנסים הקולנועיים השונים (והמחווה לסרט "נערתו ששת" בדמויות העיתונאים בפרק האחרון לחלק הראשון) והציניות הבלתי מתפשרת לא מאכזבים גם הפעם, והופכים את חווית הצפייה, גם אם לא קורה במסגרתה יותר מדי מבחינה עלילתית, למהנה ביותר ונתונה לניתוח ופרשנות.

בניגוד לעונות הקודמות, אני מרגישה כי בחלק הראשון של עונת הסיום, בוג'ק עובר את תהליך השינוי הכנה ביותר- ולכן החשש שלי כמישהי שאוהבת מאוד את דמותו היא מהמפלה הקשה שהוא עומד לחוות בסופה של עונת הסיום שחלקה הראשון נגמר בקליף-האנגר מותח ועצבני במיוחד. הבחירה לסיים את הסדרה בצורה הזו גורמת לי מצד אחד לאחל שהתאריך ה-31 לינואר יגיע הכי מהר שרק אפשר, ומצד שני להתמודד עם העובדה המהדהדת שאחרי התאריך המיוחל אחת הסדרות היותר מרתקות ומיוחדות תסתיים.

העונה השישית של "בוג'ק הורסמן" משודרת בנטפליקס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
מישל צ'יקו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ בוג'ק הורסמן 6 (עמוד סדרה)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט