6.5/10
סרט טוב, חושף את הצופה לעולמם של האוטיסטים. הסרט משוחק על ידי שחקנים שאינם מקצועיים, קל מאד להזדהות איתם ולהכיר את עולמם. מאד נהנתי, מומלץ בחום.
נחמד. אבל חסר משהו. נהניתי
סרט מקסים ורגיש. מטפל בצורה רגישה בבעית אנשים על הרצף האוטיסטי
עקב הרצון להכיר את בעיית האוטוזים הנמצאים בתפקוד גבוה, הרגשתי צורך ללכת ולצפות בסרט שהיה מאוד מעניין. יצאתי מהסרט דומעת ובוכה ...בעלי שמכיר את הבעיה מקרוב,היה יותר משוחרר ומחוייך. סרט שונה שחייבים לצפות בו!
השחקנים הראשיים, בסרט "העודף בשבילך", סמנתה אליוסוף וברנדון פולנסקי, בהקרנת טרום בכורה. "העודף.בשבילך", הוא סרט חדש ויוצא דופן, המתאר את ההתמודדות החברתית, ובעיקר בעולם הדייטינג, של צעירים על הרצף האוטיסטי, ובעצם הזמנה אישית אל כל אחת ואחד מאיתנו, הושטת יד הכמהה להכיר, להתחבר, לקבל, לאהוב. הבמאית, רייצ'ל ישראל, בחרה בשחקנים, כולל כוכבי הסרט, שהם עצמם על הקשת, ומשיגה בכך אותנטיות מירבית ובלעדית. דייויד, בן למשפחה יהודית אמידה, מסרב לקבל את הגדרתו כאוטיסט, ומגלה התנגדויות להשתתף בקבוצת תמיכה. שרה, חברה בקבוצה, היא ההפך ממנו, המקבלת בהשלמה, את מצבה, לטוב ולרע. החיבור ביניהם מגלה להם, ובעיקר לדיויד, עולם חדש. סרט חודר מחיצות ושובה לב, החושף חלקים בחיי אנשי הרצף ומשפחותיהם, כאלה שלרוב לא משתפים בהם את הסביבה, אלא נותרים ספונים בחדרי חדרים, בעיקר בשל החשש מתגובות החברה. "העודף בשבילך" - משתף את הצופים בעולמם הרגשי, הנראה מבחוץ, שונה ובמידה רבה "בלתי קריא", אך מתגלה כמלא - גם אם הנחווה במשקפיים אחרים. כי כולנו רוצים הכרה, תשומת לב ואהבה, בכל שפה. בימים האחרונים, הגיעו השחקנים הראשיים, סמנתה אליוסוף וברנדון פולנסקי, שרה ודיויד, להקרנות בכורה, ולמפגשים ישירים עם הצופים. לרוץ. לא להפסיד. כדי להבין טוב יותר, לקרב ולהתקרב, לגעת, לחבק, לעשות סדר מחודש כנה וערכי, תוך התבוננות מעמיקה פנימה, בעולם המושגים האישי, החברתי והציבורי שלנו, לגבי נורמטיביות, שונות ומה שביניהם, להרחיב את גבולות הגיזרה של יכולת ההכלה שלנו, ובעיקר הנכונות, ולתת הזדמנות חדשה, לכולנו. תודה סמנתה, תודה ברנדון, ותודה לכל החברים שלכם, שליחים יקרים מ...ואל מיליוני לבבות בעולם
הלכתי לסרט בלחץ אשתי.סרט אדיר,חובה לכל עם ישראל.יעזור אולי להבין ולקבל את האנשים בעלי צרכים מיוחדים החיים בתוכנו. יצאתי מהסרט עם דמעות בעיניים.להערכתי הוריו של דוויד לא הכינו אותו לחיי היום יום. לצערי אני מדבר מתוך נסיון כי יש לנו נכד בספקטרום האוטיסטי ואני יודע מה הוריו עושים עבור הילד שלהם. זה לא מספיק לתת לו כסף.צריך ללמד אותו כיצד להשתמש בכסף. היה לי מאוד קשה לראות את הסרט. להערכתי לא מומלץ להורים שיש להם ילד בספקטרום האוטיסטי.
הלכתי לראות כיוון שאוטיזם זה משהו שאני מכירה מקרוב. הגיבורים בסרט אוטיסטים אבל בתפקוד גבוה אפילו מאוד. מיועד רק לאנשים שמכירים את העניין והדבר קרוב לליבם. לאלה שרחוקים מן העניין הסרט וגיבוריוייראה חינני אבל בפועל הדברים הרבה יותר כואבים וקשים במציאות...גם בישראל... אפשר לראות...
בימינו כשתופעת האוטיזם תופסת כותרות ותשומת לב,חיובית כמובן, גבר צעיר ואוטיסט ברמה גבוהה, אך הנמצא בהכחשה למצבו מתאהב, למורת רוחו בהתחלה, באשה צעירה ומקסימה הנמצאת במצב דומה. הסיפור שזור בהומור נפלא ובמצבים אפילו משעשעים.כמובן שיש בעיות,אך האהבה מנצחת.סרט מנצח!
קומדיה, דרמה רומנטית, אנושית ומיוחדת עם דיאלוגים רווי תובנות. לצערי, -היוצא מן הכלל- הפך לטרנד אופנתי. זה לא אמור להיות כך, זה צריך להיות נתח מחיינו. עסקינן בשני שחקנים ראשיים: דייוויד (ברנדון פולנסקי), בן למשפחה יהודית עשירה ממנהטן. לדייוויד קשיים בתקשורת ומספר בדיחות שלא במקום. הוא תמיד חמוש במזומנים (רמז לשם הסרט), ונראותו החיצונית אינה מסגירה את הלקות שבו. לעומתו, שרה (סמנטה אליסופון) מתגוררת את סבתה האלכוהוליסטית, עם קשיי למידה, ודברנית בלתי נלאית. שניהם יחדיו יוצאים למסע של חוויות, מגלים את עולמם הפנימי ומשתפים את הצופים. דייוויד ושרה נפגשים בסדנא לאוטיסטים במנהטן, ומשם הדרך לחברות פשוטה, למרות שההתחלה ביניהם צלעה. "העודף בשבילך" אינה יצירת מופת, או עלילה מורכבת ומתוחכמת. זו אסופה של אנשים על הספקטרום האוטיסטי, הפותחים בפני הקהל צוהר לעולם מובדל. מומלץ? כן. ואפשר גם להמתין שהסרט יגיע למסך הקטן, ואולי זו רק אני. בשורה התחתונה: ציון דרך בעולם הקולנוע, ושיר הלל לקבלת האחר והשונה. לי יניני
סרט כל כך מיוחד ומרגש! לא דומה לשום דבר אחר בקולנוע. שחקנים מדהימים (פגשנו אותם בסוף ההקרנה שהייתה) בקיצור חוויה אחרת לגמרי מהסרטים הרגילים
צפינו בסרט בעקבות הכתבה בחדשות והמלצה של חברים ואני מאוד שמח שהקשבנו להם.. זה לא סרט רגיל. הוא מציג דמויות שלעיתים רחוקות רואים, אולי בסדרות אבל בטח לא על המסך. הדיאלוגים מציאותיים, חושפים עולם לא מוכר. יצאתי מהסרט עם המון מחשבות ותהיות. פתח לי את הראש כמו שאומרים
מאוד אהבנו את הסרט, מבט קומי, מסקרן, מחמם את הלב, על זוג שמוצא אהבה. לכאורה סרט רגיל אבל בכלל לא... כדאי מאוד לצפות אנחנו ראינו בטרום בכורה עם מפגש תבדקו באתר לב
סרט נפלא ומיוחד מאוד, מעין דרמה-רומנטית שמציגה עולם שכמעט ואינו נראה בקולנוע, בטח שלא בקולנוע המסחרי. דיאלוגים מאירי עיניים, מדויקים, עמוסי תובנות עלינו ועל החברה מסביבנו. בסוף הסרט מתחשק לתת חיבוק לשחקן ולשחקנית הראשית. סרט שלא יוצא מהראש. רגיש ומרגש מאוד מומלץ.