7.6/10
סרט ממש טוב. בפורמט לא רגיל. אבל ממש מרתק. מעניין. משאיר הרבה שאלות פתוחות. מבוסס על סיפור אמיתי. וזה עושה אותו עוד יותר מעניין. אז מה משפיע אלינו יותר? הגנים או הסביבה?
סרט תיעודי בנושא מחקר שנעשה בשנות ה60 לאורך תקופה קצרה בתאומים זהים,שכיום מזעזע אותנו,נצמרר,כואב ומעורר שאלות רבות.השפעת התורשה מול השפעת הסביבה עלינו מיום היוולדנו הוא נושא למחקר,והדרך שבחר הפסיכיאטר בניו יורק לבדוק זאת,מאוד מוזרה וכואבת.
סרט די מיותר שניתן לתמצת אותו ל10 דקות . הסרט אינו נותן תשובות ברורות לשאלות מה יותר משפיע גנים או סביבה ? ואינו נותן תשובה לשאלה השפעתה משפחה בה נולדת על הצלחה/ המשך החיים? .הצופה נשאר עם אותם תהיות ושאלות כפי שנכנס לסרט.
אחד מהדוקומנטרים הכי טובים של השנים האחרונות. מאוד מאוד כיף.
סרט מטלטל וחודר ללב כששלושה נערים מגלים בבגרותם שנותקו בלידתם ואומצו כל אחד על יד משפחה אחרת.הסרט בוחן את חייהם העשרים שנה הבאות ומסתבר למרות האושר והקירבה שחבו, לא כל הנוצץ הוא זהב.יש עליות ומורדות כשהמדע מתערב בתורשה.כדאי מאוד לראות
סרט מעולה ומאוד נהנינו. סיפור יוצא מן הכלל. ממליצה ליראות.
הנושא מעניין ואפיל דובר עליו בתקשורת, אך הוא קצת נתקע ואינו מתקדם.לא כל כך מוצלח
סרט חשוב ומקורי. הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, העריכה נפלאה, הסצנות המבוימות נחמדות ועשויות היטב והמונולוגים סוחפים ומרשימים אך אם כמה שהתסריט מקורי ומספר סיפור בלתי יאומן הוא גם לעיתים קצת חוזר על עצמו, בעל קצב איטי, חסרי אחידות, לעיתים רחוקות מבולגנים ויכלו להיות יותר סוחפים ומרשימים. בקיצור, אפשרי ביותר לצפייה.
מאכזב. עם כמה שהסיפור מטורף ומסקרן הסרט כושל. כמו רואה פרומו ארוך שלא נגמר בלי שמגיעים לעצם העניין. הרבה חזרות מיותרות בסרט, מאוד לא חתרני כמו שהייתי מצפה מסרט דוקו בנושא כזה, אין עימות או אפילו ניסיון לעימות ולי זה היה חסר מאוד.
נתחיל מזה שהסרט ארוך מדי. בשביל סרט תיעודי הוא שטחי ולא נוגע בהרבה שאלות מטרידות. הסיפור עצמו מעניין ונוראי ומעורר המון שאלות שאכן המשכנו לדון בהן אחרי הסרט. שזה כנראה הדבר הכי חשוב בו- המחשבה והשיח שהוא מעורר. אבל בהחלט ארוך מדי
סרט דוקומנטרי חזק מאוד מעורר המון מחשבות, תהיות והתבוננות אחרת על דברים שקורים בחיים ועל אנשים בחיינו ומסביבנו.
סרט דוקומנטרי עוצמתי, קשה עיכול, בלתי נתפס ואמציונאלי. לא מצליחה להבין כיצד רופא יהודי מעורב במעשה כל כך מחריד? איך ייתכן שאחרי כמעט פחות מ20 שנים, מסיומה של מלחמת העולם השנייה והניסויים של מנגלה הוא פעל כך?! הסרט מעלה סוגיות רבות: מדוע סוכנות לואיז וייז לא יידעה את ההורים המאמצים בניסוי? למה היא לא עדכנה אותם שיש עוד אחים? האם הסוכנות שאלה את ההורים המאמצים, אם הם מוכנים לגדל את כל השלישיה יחדיו? עד כמה הניסוי השפיע על חיי ההורים והאחים? הייתכן שיש עוד אחים ואחיות תאומים עם סיפור זהה בארצות-הברית? מעניין שלכל המשפחות הללו, הייתה גם אחות מאומצת קטנה מהם. בנוסף מסקרן כיצד ד"ר ניובאוור גייס ארגון יהודי לניסוי הזה? איזה פצעים וחבורות נושאים שני האחים שנותרו מהשלישייה? במהלך הסרט מופיעות דמויות נוספות. ההורים המאמצים, הדודה, העיתונאי, וכולם מנסים לשפוך אור על המחקר הפסיכולוגי, והחלטה על הפרדת שלישיית האחים. עוצמתו של הסרט הוא בסיפורו, שחזורו הדינמי והשאלות שנותרו ללא מענה. למרות הגומות הרבות, אחד הסרטים הדוקומנטריים הטובים שראיתי לאחרונה.
סרט דוקומנטריסיפור קשה ומטרידמומלץ!
סיפור (אמיתי) מרתק ומטריד כאחד.
סרט מעניין מאוד, מעלה שאלות אתיות חשובות בנושא התנהגויות של בני משפחה וכיצד הסביבה או התורשה ,באות כאן לביטוי.
הסיפור עצמו מאוד מאוד מעניין אבל אפשר גם לספר אותו ב10 דקות ולא צריך סרט דוקומנטרי שלם בשבילו. סך הכל כסרט- הרגיש לי מרוח ולא משהו.
וואו איזה סרט.. סוף סוף סרט ששווה להזכיר. מה אני אגיד? המציאות עולה על כל דימיון סרט מעורר מחשבות .. מהפנט .. בעיטה לבטן..
ראשית אקדים ואציין מדובר בסרט תיעודי.הכל מתחיל בתחילת שנות ה-80 המוקדמות והמשכה תקופה ארוכה קדימה.אין ספק שמדובר במסמך מצמרר אומנם בשם המדע ,אך עדיין!! לדעתי,ספק אם הסרט ימצא קהל רב,אך אין כלל ספק שמי, שעיסוקו ו/או תחביבו פסיכולוגיה/סוציולוגיה ועוד, ימצא עניין רב בסרט.אפשרי.