חדשות סרטים

"הזכייה בקאן הייתה הלם": ראיון עם במאית "ברוכים הבאים למונפרנס"

מאת: |
הזכייה בקאן הייתה הלם: ראיון עם במאית ברוכים הבאים למונפרנס
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאונור סראיי, שסרטה זכה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן האחרון, הגיעה בשבוע שעבר לפסטיבל הסרטים בערבה לצורך הצגת "ברוכים הבאים למונפרנס". "כשהזמינו אותי לבוא לטקס הסיום, זו הייתה באמת הפתעה", היא מספרת בראיון לעורך האתר
פסטיבל הקולנוע בערבה הסתיים בסוף השבוע לאחר 10 ימים של הקרנות תחת כיפת השמיים בשמורת הטבע עשוש בלב המדבר. אחד מרגעי השיא של הפסטיבל הייתה הקרנתו של הסרט "ברוכים הבאים למונפרנס", שזכה השנה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן. במאית הסרט, לאונור סראיי, הגיעה לישראל להקרנתו בפסטיבל ולכבוד כך התראיינה באופן מיוחד לאתר.

הופתעת כשהסרט זכה בפרס כה גדול בפסטיבל קאן?

"האמת היא שבקושי האמנתי שהסרט יגיע לקאן ומבחינתי עצם העובדה שזה הגיע לשם זה כבר היה הישג בפני עצמו. כשהזמינו אותי באותו יום לבוא לטקס הסיום, זו הייתה באמת הפתעה, ממש הלם. חשבתי שבמקסימום ייתנו פרס לשחקנית".



(במאית "ברוכים הבאים למונפרנס" לאונור סראיי, צילום: יח"צ)

העלילה עוקבת אחר אישה בת 31 בשם פולה (לטישיה דוש), המגיעה לפריס לאחר שנפרדה מהחבר שלה, ומחפשת את עצמה בעיר האורות ללא משפחה, חברים, דירה או עבודה כשרק חתול משמש לה כבן לוויה. "ברוכים הבאים למונפרנס" הוא מסוג הסרטים שנשענים על תצוגת משחק חד פעמית של שחקנית שסוחפת את הסרט למעלה יחד איתה. דוש בוראת דמות שמצד אחת היא חריגה בנוף ומתנהגת לעיתים באקסצנטריות ומצד שני אי אפשר שלא לחבב ולרצות בטובתה. סראיי גם משכילה להעניק לפולה נקודות אור ויכולת להניע את עצמה ולשלוט בגורלה, כך שלמרות הנסיבות הקשות שהוא מתאר, הסרט מוציא את הצופה בתחושת אופטימיות ועם חיוך על הפנים.

איך ניגשת למלאכת הכתיבה של סרט שמבוסס כל כך סביב הדמות הראשית?

"ניסיתי ליצור דמות שהיא מצד אחד מיוחדת ומצד שני ניתן להזדהות עימה. אני מאמינה שהכנסתי בכתיבה לתוכה הרבה מהדברים המודחקים אצלי באופן אישי. הבעיה העיקרית בכתיבת הדמות היא למצוא את השפה הנכונה שבה היא מדברת ומתקשרת עם אחרים. לכן השקעתי הרבה מאוד זמן בחיפוש אחר הצבע הנכון של השפה בו היא משתמשת".



(פסטיבל הקולנוע בערבה, צילום: יח"צ) האם חשבת על לטישיה כשכתבת את התפקיד?

"לא חשבתי בכלל על שחקנית כשכתבתי את הדמות אלא רק על הדמות עצמה. נזכרתי בלטישיה משום שראיתי אותה בתפקיד קטן בסרט אחר והיא הזכירה לי שחקנים שהתפעלתי מהם בשנות ה-80 ומה שמצא חן בעיני הוא שאי אפשר להגדיר אותה בשום צורה פשוטה, קשה להכניס אותה למגירה. יש לשחקנית את כל הגוונים המתאימים כדי להיכנס לדמות. מבחינתי זה היה מזל שנפגשנו משום שהיה צורך בקשר הדוק מאוד בין הבמאית והשחקנית".

עד כמה לטישיה הכניסה מעצמה לתפקיד?

"80 אחוז מהדיאלוגים בסרט נאמרו מילה במילה כמו שהיו בתסריט. לטישיה הוסיפה גם משלה כדי לעגל אותה יותר. לדעתי התרומה של לטישיה שהיא דחפה את הדמות קצת אל המימד הפנטסטי והיוצא דופן מהמציאות עצמה. היא הוסיפה תמריץ לכל הנתונים שהיו בתוך התסריט.



מה הפרויקט הבא שאת עובדת עליו?

"אני מאמינה שצריך להעז וללכת קדימה לתוך הבלתי נודע, אבל להמשיך ולהיות כן ככל האפשר בכל הנוגע למה שאתה הולך לעשות. אני מתלבטת כעת בין מספר רעיונות. כל עוד לא אמצא רעיון שממש מדליק אותי ושאהיה מוכנה להקדיש לו שנתיים מהחיים, לא אעשה עוד סרט".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Wonder1פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.4
Coco2קוקוציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
The Cakemaker3האופה מברליןציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.8
Ferdinand4פרדיננדציון גולשים10 / 8.5ציון מבקרים5 / 3.5
Au Nom de Ma Fille5בשם בתיציון גולשים10 / 8.5ציון מבקרים5 / 3.3
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט