דייוויד לייץ', הבמאי של "דדפול 2", "פצצה אטומית" ו"רכבת הקליע" והמפיק של סרטי "ג'ון וויק" חוזר אל אולמות הקולנוע עם קומדיית פעולה רומנטית שגם נבחרה השנה לפתוח את פסטיבל SXSW. מדובר באחד הז'אנרים המצליחים של תקופתנו, שילוב מנצח שיכול להביא גם צעירים וגם בוגרים יותר לאולמות הקולנוע, לצפות בסרט המשלב הומור, אקשן וכמובן גם רומנטיקה. אבל עבור לייץ', פעלולן בעברו הלא כל כך רחוק, בכלל מדובר בשיר אהבה למקצוע שהוא התחיל איתו את הקריירה הקולנועית הענפה שלו.
"הכפיל" מבוסס באופן רופף עד בלתי קיים על סדרת טלוויזיה בעלת אותו שם שרצה בהצלחה בין השנים 1981–1986. הסדרה היתה בכיכובו של לי מייג'ורס ותיארה את הרפתקאותיו של פעלולן קולנוע שמהצד מתפרנס גם כצייד ראשים. העלילה של הסרט רחוקה מאוד מהמקור. ריאן גוסלינג מגלם איש פעלולים חסר דאגות בשם קולט סיברס, הכפיל הקבוע של כוכב הקולנוע הלוהט טום ריידר (אהרון טיילור-ג׳ונסון). קולט מנהל מערכת יחסים רומנטית עם ג'ודי, שעובדת כמפעילת מצלמה החולמת להיות במאית בגילומה של השחקנית הבריטית אמילי בלאנט. פליטי "ברבי" ו"אופנהיימר" מפליאים עם כימיה מוצלחת במיוחד ונראים כאילו הם נהנים מהעבודה המשותפת, אבל אז אסון מתרחש וקולט נפצע בגבו במהלך הצילומים. מובך מהפציעה קולט מרחיק ממנו את ג'ודי.
פרסומת
החודשים חולפים, קולט מחלים ואז טלפון מגיע מג'ייל (האנה וודינגהם מ"טד לאסו") המפיקה של סרטיו של טום. זקוקים לו בצילומי הסרט החדש שמביימת ג'ודי. קולט מחליט לקפוץ על ההזדמנות ולפגוש את אהובתו משכבר הימים ולנסות לחדש איתה את הקשר, אך צפויות לו כמה וכמה הפתעות בדרך. ג'ודי בכלל לא יודעת שהוא מגיע לסט, כוכב הסרט נעלם וג'ייל זקוקה לקולט כדי שיעזור למצוא את טום לפני שהאולפנים יגלו. אהה… ויש גופה גם של פעלולן באמבטיה בחדר בית המלון של טום, אותו פעלולן שהחליף את קולט.
קולט מבין שהוא מסובך בצרה שעתידה לסכן לא רק את חייו אלא גם את עתיד הסרט הראשון שג'ודי נשכרה לביים. הוא מחליט לעשות הכל כדי לוודא שג'ודי תסיים את הצילומים בזמן. הוא גם ינסה לפתור את התעלומה, לאן נעלם טום ריידר? ומי זאת הגופה שנמצאה באמבטיה בבית המלון של הכוכב?
היגיון עלילתי רב אין בסרט, אבל אין זה משנה כלל. מדובר בסרט קיץ מושלם שרק במקרה יצא באביב.
דרו פירס, שכבר כתב תסריטים למספר שוברי קופות עמוסי אקשן אבל גם עם הומור כמו "משימה בלתי אפשרית 5", "איירון מן 3" ו "הובס ושואו", עושה את מה שהוא עושה הכי טוב - לכתוב תסריט לשובר קופות אבל הוא עם המון הומור כך שאפילו תוך כדי סצנות הפעולה אתם תמצאו את עצמכם צוחקים או סתם מחייכים בהנאה. לדוגמה, סצנה מוצלחת שגם משתתפת בה השחקנית המועמדת לאוסקר סטפני שאו ("הכול בכל מקום בבת אחת"). ווינסטון דיוק הזכור מסרטי "הפנתר השחור" מגלם את מתאם הפעלולים וחברו של קולט וגם הוא מספק שלל קטעים קומיים משעשעים.
משלבים בין רומנטיקה להומור שניים מהשחקנים המובילים כרגע בהוליווד: ריאן גוסלינג ואמילי בלאנט. שניהם בעלי הומור עצמי והם גם במקרה שחקנים טובים. לא מדובר בתפקידים מורכבים אך גם להחזיק קומדיה מסחרית צריך להיות כישרוניים. השניים מצליחים לשדר כימיה רומנטית אמיתית, מה שמרבית הסרטים הרומנטיים בהשתתפות כוכבי קולנוע נכשלים בו. השילוב המוצלח בין אקשן לקומדיה רומנטית עובד לחלוטין בעיקר בזכות צמד השחקנים שמגלמים דמויות עם עומק של קרטון אבל עושים זאת בחינניות רבה.
מאחר והסרט בחלקו הניכר מתרחש באתר צילומים של סרט קולנוע הוליוודי גדול עמוס פעלולים, קהל הצופים יזכה לראות איך מצלמים סצנות פעולה שונות, משלב ההכנות עד הביצוע, שזה משהו שכמעט ולא נראה על המסך הגדול אלא בעיקר בסרטוני מאחורי הקלעים. השילוב שלהם בסרט בזמן שקולט מתכונן אליהם והצוות מכין אותם תורם לעולם שהסרט בונה. הבחירה היפה הזאת נותנת מקום של כבוד לאנשים השקופים בתעשיית החלומות ההוליוודית. אנחנו כמעט ולא רואים בשום הזדמנות את האנשים שעובדים מאחורי הקלעים ובסרט "הכפיל" הבמאי דייוויד לייץ' שבעברו הלא כל כך רחוק היה אחד מהם, עורך להם מחווה גם במהלך הסרט וגם בסופו בקרדיטים.
כמובן יש גם נופך סאטירי לסרט הלועג לאנשי הכספים בהוליווד, למפיקים ששוכחים לעיתים מי האנשים שעובדים על הסט ואולי גם לכמה כוכבי קולנוע שאיבדו מגע עם המציאות וחושבים שמגיע להם הכול. אם יש משהו שברור מאוד מתוך הסרט הזה, יצירה של סרט קולנוע היא עבודת צוות וכדי להצליח צריך לגייס את כולם לעבוד איתך ועבורך. צריך לזכור מאיפה באת ולאן אתה הולך ומה התוצאה שאתה רוצה לקבל. הסצנה הנועלת את הסרט ומכילה מרדף מסחרר היא הגשמת אותו שיתוף הפעולה בין כל אנשי הצוות על הסט. בנוסף להפתעה ממש בסוף הסרט וגם באמצע הקרדיטים יש מחווה נוסטלגית למביני עניין. "הכפיל" מצליח להתעלות מעל הציפיות ולספק חוויית פופקורן מבדרת לתקופה האפלולית שאנחנו חיים בה.
שם: דור אשתגיל: 68סרט עתיר תקציב ועתיר המולה ורעש בהתאמה. אין ספק שמי שאחראי בסרט על הפעלולים - האמיתיים והממוחשבים עשה עבודה מעולה. אין ספק שהסרט הלך לאיבוד לחלוטין בתוך המולת הריסוק והנאנסנס העלילתי. בקיצור - כאב ראש.
שם: אילתגיל: 67סרט שמפאר את מקצועם של הכפילים בסרטים.אנשים שאף אחד לא יודע עליהם,אינם זוכים בפרסים.הם תמיד מצויינים,לוקחים סיכונים מסוכנים מאוד.הבמאי של הסרט היה פעלולן בסרטים בעצמו.המוזיקה מצויינת.אקשן כל הזמן.
שם: שרון למגיל: 51טוב, אז הלכנו לסרט עם 2 הילדים, 17 ו 13. הם נהנו בסהכ אבל לנו יש מה לאמר:
הטקסטים והשיחות בסרט מטופשים ומייגעים
המשחק לא יותר מבסדר וגם זה ציון בחסד.
הסרט רק חצי מצחיק, חשבתי שיהיה יותר.
האור בסרט נמצא בסצנות הפעלולים הנהדרים, פשוט תענוג לראות.
הצד הישראלי בסרט הוא דווקא השחקנית האמריקנית הראשית שנראת כל כך אדוה דדון המהממת שלנו, שזה מדהים.
סה"כ לא סרט חובה אלא אם כן אתם טיפוסים של סרטי אקשן ואז לכו על זה.
שיא הסרט מבחינתי היה דווקא בשלב הכתוביות.