חדשות קולנוע וסרטים

Seret לסופ"ש: "טהורה", "שומר הברים", "בית" ועוד

מדור Seret לסופ"ש
Seret לסופש: טהורה, שומר הברים, בית ועוד
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עורך מדור הביקורות באתר עם 5 המלצות צפייה לסוף השבוע – ואזהרה אחת: סרט האימה "טהורה" בכיכובה של סידני סוויני, הסרט הישראלי "בית" על צעיר חרדי שנאבק בממסד, החידוש לסרט האקשן "שומר הברים" בכיכובו של ג'ייק ג'ילנהול, הסרטים לכל המשפחה "קונג פו פנדה 4" ו"המרוץ לניצחון של ארתור" וסרט האקשן בכיכובו של ג'ון סינה "עצמאי בשטח"
טהורה | Immaculate (בבתי הקולנוע)

מיועד: לאוהבי סרטי אימה איכותיים. 3 כוכבים

סרט האימה "טהורה", בכיכובה ובהפקתה של סידני סוויני, שעלה בסוף השבוע שעבר בבתי הקולנוע בישראל מנסה לשחזר את הסגנון של סרטי האימה מסוף שנות ה-60 ושנות ה-70, כמו "תינוקה של רוזמרי", "מגרש השדים" ו"אות משמיים". ככל שהסרט מתקדם מהר מאוד מבינים שאין כאן דיבוקים או תינוקות שטניים, מה שאולי עתיד להבריח את קהל היעד של הז'אנר המעדיף סרטים יותר פנטסטיים בסגנון "לזמן את הרוע".

בסרט הנוכחי אמונות דתיות פונדמנטליסטיות ואנשי דת המנסים להגשים אותן הם הרעים. כמו בארץ, גם בסרט זה האמונה במשיח מביאה שלל אסונות. הסרט עצמו, למרות שהוא נתלה באילנות גבוהים, לא ממש מצליח לממש את השאיפות האמנותיות שלו, אבל עם סצנת סיום מעולה שכוללת קלוז-אפ ארוך על פניה של סוויני ועוד כמה סצנות מפתיעות ומוצלחות, "טהורה" מצליח לבדר בדרכו הבסיסית.



בית (בבתי הקולנוע)

מיועד: לאוהבי קולנוע ישראלי על חרדים. 4 כוכבים

זה כבר ז'אנר בפני עצמו בקולנוע הישראלי: הצצה לתוך חייהם של החרדים. הפעם זה קצת שונה כי הבמאי בני פרדמן הוא יוצא בשאלה והסרט מבוסס על סיפור חייו האישי. העלילה בקצרה - צעיר חרדי מחליט לפתוח חנות מחשבים בלב שכונה חרדית. ראש השכונה מאשר זאת תמורת תשלום, אבל אז דברים הולכים ומשתבשים.

"בית" הוא בעצם סרט על מאבק של אדם פרטי בארגון פשע השולט בכוח הזרוע בשכונה. מדובר במותחן מפתיע, ז'אנר שכמעט ולא קיים בקולנוע הישראלי. דרור קרן כרב וראש השכונה שהוא גם ראש ארגון הפשע מעולה ואילו רועי ניק בתפקיד הראשי הוא בהחלט תגלית מפתיעה במיוחד.

שומר הברים | Road House (אמזון פריים)

מיועד: למעריצי סרטי בנים כמו פעם. 3 כוכבים

סרטו החדש של במאי סרטי הפעולה דאג ליימן הוא לא סרט אחיד ברמתו ולא נראה שהוא גם ממש יודע מה הכיוון שהוא מושך אליו. האם מדובר בסרט פעולה בעל גוון קומי מובהק עם סצנות קרב מעולות או סרט פעולה המנסה בין סצנת מכות אחת לשנייה גם להיות דרמה אנושית ומרגשת? השילוב בין השניים ממש לא עובד.

לפחות אפשר להתנחם שכאשר יש קרבות, ולשמחת הצופים לא חסר מהם, הם עשויים היטב ומספקים את הסחורה לאורך כל הסרט. גם ההומור עובד, והסרט כאשר איננו לוקח את עצמו ברצינות, הוא משעשע ולעיתים אפילו מצחיק. מה שכן, בכל פעם שיש ניסיון לייצר דרמה אנושית, הסרט מתרסק לתוך עצמו. תודה לג'ייק ג'ילנהול על שרירי הבטן המככבים בסרט.



המרוץ לניצחון של ארתור + קונג פו פנדה 4 (בבתי הקולנוע)

מיועד: לכל המשפחה. 3 כוכבים

לכבוד חג הפורים יצאו בבתי הקולנוע שני סרטים משפחתיים חביבים בהחלט שראויים לצפייה בקולנוע. הראשון הוא סרט המשך רביעי במספר לעלילות "קונג פו פנדה". כמו בסרטים הקודמים גם הפעם יש אויב וגם הפעם הפנדה החביב צריך להתגבר על חששות ולהתאחד עם חברים חדשים וותיקים. בקיצור, אם אהבתם את הקודמים תהנו גם מהסרט הזה שעשוי היטב אך עם אפס במקוריות, כאילו תוכנת AI כתבה אותו.

הסרט השני הוא "המרוץ לניצחון של ארתור" בכיכובם של כוכב סרטי הפעולה והמועמד לאוסקר מארק וולברג, סימו ליאו מ"שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" ו"ברבי" ונטלי עמנואל מ"משחקי הכס" וסרטי "מהיר ועצבני". יש גם כלב מקסים בשם ארתור והסרט מבוסס על סיפור אמיתי. אז אם אתם אוהבים נופים תזכו לחוות את הרפובליקה הדומיניקנית. יש גם ספורט אתגרי, הרפתקאות שונות וכלב אחד מתוק שגונב את ההצגה.

עצמאי בשטח | Freelance (בבתי הקולנוע)

מיועד: למעריצי ג'ון סינה, ורק להם. כוכב אחד

ג'ון סינה הוא אחד השחקנים העכשוויים האהובים עלי. הוא בעל חוש הומור נפלא ויש לו נוכחות קולנועית כובשת. הוא גם יודע לבצע סצנות פעולה כמו שצריך. בקיצור, הוא כל החבילה ששחקן זקוק לה בשביל מוצר הוליוודי לניקוי ראש. הוא כבר הוכיח את כישוריו ב"יחידת המתאבדים", בסדרה "פיסמייקר" ובקומדיה המוצלחת "מאבדים את זה". בכולם יש תסריט ובימוי טובים. מה שאי אפשר להגיד על המוצר נטול טעם וריח ששמו בעברית "עצמאי בשטח".

זהו ניסיון כושל לייצר סרט בסגנון "בעקבות האוצר הרומנטי", כל זה בלי רומנטיקה בין שני הגיבורים. הצלע הנשית היא אליסון ברי מהסדרות "קומיוניטי" ו "GLOW". התוצאה משעממת, לא מצחיקה ולא מותחת. אפילו הופעת האורח של כריסטיאן סלייטר לא מצילה את העסק. לא פלא שבמרבית העולם הוא יצא ישירות לשירותי VOD וסטרימינג. רק בישראל יוציאו זוועה מהסוג הזה בקולנוע. הגיע הזמן שהמפיצים בישראל יהיו קצת יותר בררנים כי לא חסרים סרטי פעולה ומתח טובים בעולם שכן מגיע להם לראות אור על גבי המסך הגדול.

יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט