חדשות קולנוע וסרטים

האנטומיה של הנסיך כספיאן - ביקורת די וי די

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: גיא שושן

בימים אלו יצאו בדי וי די העונה השלישית של "האנטומיה של גריי" ומארז שני דיסקים של "סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן" (הפצה פורום פילם). ישבנו, ראינו, והגענו למסקנות.

מה הופך את הסדרה "האנטומיה של גריי" לאחת הסדרות המצליחות של הטלוויזיה האמריקאית היום?

[*]

האמת? התשובה לא היתה ברורה מצפייה בעונה הראשונה, שגם יצאה בדי וי די עם תרגום לעברית. אולם, אחרי צפייה בשלוש עונות התשובה די ברורה. "האנטומיה של גריי" היא אחת הסדרות האנושיות שיש.

סדרות בתי חולים ממלאות את המרקע האמריקאי, מ"אי. אר", דרך "סקראבס" ו"האוס" כולן מנסות להיות מקוריות, מותחות ולהביא את המקרים הרפואים המוזרים ביותר והמסובכים ביותר.

[*]

ואז מגיעה לה סדרה כמו "האנטומיה של גריי", שבימים אלו משודרת עונתה החמישית בארצות הברית ואומרת, "רגע רגע, מרוב מחלות מסובכות שכחתם את החולים, את בני האדם, את הלב".

ואכן, הגדולה של הסדרה היא בכך שהיא עוסקת בדברים הכי פשוטים הכי רגילים והכי אמיתיים, מקרים שאנחנו יכולים להזדהות איתם כי הם נמצאים בסביבותינו, סרטן, עישון, נכות, וכו'.

[*]

גם גיבורי הסדרה הם אנושיים ביותר, לא תמיד סטריאוטיפים, אומנם כל אחד עם הדמות והאופי שלו אבל הוא לא חד ממדי, אלא מורכב משכבות. מרדית היא לא רק טובה, היא גם רוצה להיות רופאה, היא רוצה להתקדם, היא תנצל הזדמנויות ולעיתים תפגע באנשים שעובדים איתה.

העונה השלישית הובילה בעצם ליצירת הספין אוף Private Practice בכיכובה של קייט וולש (אדיסון מונטגומרי) שמחליטה לעזוב את בית החולים בסוף העונה.

[*]

הסדרה שהחלה בעונה ראשונה שכללה תשעה פרקים בלבד, התפתחה לסדרה מצליחה ועשרים וחמש פרקי העונה השלישית ירתקו אתכם. אומנם, לא יהיו שם שיאים שתגידו "וואו, איזה מדהים" אבל בהחלט תצחקו עם, תבכו עם ובעיקר תתרגשו עם הגיבורים.
לעומת הסדרה, הסרט "סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן" לא זכה להצלחה לה ציפו אולפני דיסני. הסרט, שהכניס כמה מאות מליוני דולרים ברחבי העולם, גרם לאולפנים לבטל את השתתפותם בחלק השלישי שנכון לכתיבת שורות אלו לא ברור מה עלה בגורלו.

[*]

בסופו של דבר, "הנסיך כספיאן" הוא סרט טוב יותר מהחלק הראשון "האריה המכשפה וארון הבגדים" אולם הבעיה שלו היא שהוא מצד אחד לא ממש מתאים לקהל צעיר (הסרט מאוד אלים) ומצד שני הוא לא מתאים לקהל מבוגר (יש שם לא מעט קטעים ילדותיים להחריד) שלא לדבר על השחקן הראשי החדש, בן בארנס, שאומנם נראה טוב (ועל כן שילך וידגמן) אבל כישרון משחק אין לו ממש.

שנה לאחר האירועים המדהימים של הרפתקתם הראשונה, פיטר, סוזאן, אדמונד ולוסי, מוצאים עצמם פעם נוספת בממלכה נרניה הקסומה שם חלפו למעלה מ- 1,300 שנים. במהלך תקופה זו עידן הזהב של נרניה נגוז והפך לאגדה... היצורים המיתיים האדירים שחיו בתקופתם קיימים כעת רק בסיפורי הפולקלור של הטלמארינס- גזע אנושי הנשלט על ידי לורד מיראז' האכזר דודו של היורש החוקי לכתר- הנסיך כספיאן. בני משפחת פבנסי מחליטים יחד עם הנסיך כספיאן לצאת כנגד העריץ ולהחזיר לממלכה את גדולתה.

[*]

קטעי האקשן והאפקטים של הסרט מרהיבים ובסופו של דבר מדובר בסרט כן מהנה אם כי לא סרט שמותיר בך רושם.

מה שכן, דיסק התוספות של הסרט הוא דיסק מנצח, סרטוני מאחורי הקלעים והסברים על אופן ההכנה הם מרתקים ומלמדים, הערות היוצרים (שאגב מתורגמות לעברית, נדיר במחוזותינו) שמלוות את הסרט מצחיקות ומאירות פנים.

בסופו של דבר, חובבי הפנטסיה ייהנו מהסרט, הורים יקנו את הדיסק אבל ישמרו אותו בארון עד שהילדים יגדלו קצת.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט