חדשות קולנוע וסרטים

Seret לסופ"ש: "רסטין", "הסמוראית כחולת העין", "דור ה-V" ועוד

מדור Seret לסופ"ש
Seret לסופש: רסטין, הסמוראית כחולת העין, דור ה-V ועוד
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יאיר הוכנר ממליץ על הסרטים והסדרות שכדאי לראות באולמות הקולנוע וגם בטלוויזיה בבית, והפעם: הסרט החברתי של נטפליקס "רסטין", סדרת הבת של "הבנים ""דור ה-V", סדרת האנימה המדהימה "הסמוראית כחולת העין", שני סרטים מוצלחים בכיכובו של ג'יימי פוקס - "הקבורה" ו"הם שיבטו את טיירון" והדרמה הרומנטית הלהט"בית "החייל" שתוקרן במוצ"ש בסינמטק ת"א
רסטין

מיועד: לחובבי היסטוריה וסרטים מבוססיים על סיפור אמיתי. 3 כוכבים

איך יודעים שנטפליקס מתכוננים לאוסקר? הם מתחילים להוציא סרטים חשובים, על נושאים המבוססים על מקרים אמיתיים. "רסטין", שעלה בשירות הסטרימינג בסוף השבוע שעבר, אפילו לא מנסה להסתיר זאת. חברת ההפקות של ברק ומישל אובמה הפיקה, לני קרביץ כתב לו שיר נושא קיטשי והוא נכון פוליטית כי הוא עוסק באקטיביסט שחור שנלחם על זכויות השחורים, על אף שאלו לא ממש חיבבו אותו כי הוא היה הומו.

ביארד רסטין, פעיל פוליטי שחור, הומוסקסואל ופציפיסט, הוא גם האיש שיזם את המצעד הגדול לוושינגטון שבו חברו מרטין לותר קינג נשא את הנאום המשמעותי ביותר בקריירה שלו, "יש לי חלום". ג'ורג' סי. וולף, במאי שכבר ביים עבור נטפליקס את "הבלוז של מא רייני", הפך את התסריט הדידקטי של ג'וליאן ברייס והתסריטאי זוכה האוסקר דאסטין לאנס בלאק ("מילק") לסרט נטול תנופה. התוצאה היא שיעור היסטוריה תיאטרלי, כנראה בגלל שסי. וולף הוא במאי תיאטרון טוב יותר מאשר במאי קולנוע. ייאמר לזכות הסרט שהשחקן הראשי שלו, קולמן דומינגו, מספק כאן את אחת ההופעות הכריזמטיות והמרשימות של התקופה האחרונה, רק חבל שהסרט לא כריזמטי ומרשים כמו השחקן הראשי שלו.



הסמוראית כחולת העין

מיועד: לאוהבי אנימציה למבוגרים, סרטי סמוראים, טרנטינו וחוקרות למגדר. 5 כוכבים

סדרת האנימה המושלמת הזאת המיועדת לקהל מבוגר, הגיעה משום מקום והפכה בעיניי לסדרת הטלוויזיה הטובה ביותר עד כה לשנת 2023. מדובר ביצירת אנימציה קולנועית מרשימה וחכמה עם דמות ראשית כריזמטית בשם מיזו, בת תערובת יפנית ולבנה ביפן של המאה ה-17. יוצרי הסדרה הם אמבר נויזומי, לה זה פרויקט ראשון, ובן זוגה התסריטאי והמפיק, מייקל גרין ("לוגאן - וולברין" ו"בלייד ראנר 2049").

מיזו יוצאת למסע נקמה אכזרי ומדמם במיוחד כדי למצוא את אביה שזנח את אמה ואותה. היא מאשימה אותו במצבה כבת תערובת נרדפת ביפן. דמיינו את טרנטינו מביים סדרת אנימה יפנית עם כוריאוגרפיות לחימה שלא היו מביישות את "נמר, דרקון" רק עם הרבה יותר דם – אתם יכולים להבין את הכיוון לבד. בנוסף, מדובר בסדרה מפתיעה גם מבחינת המיניות הנועזת שלה. הדיון המרתק של הסדרה הבוחן את גבולות המגדר תורם לעומק דמותה של מיזו. התוצאה היא יצירה קולנועית שהייתי חולם לראות על מסך קולנוע ענק.

דור ה-V

מיועד: למעריצי "The Boys", וממש לא רק. 5 כוכבים

העונה הראשונה של סדרת הבת של "The Boys" הסתיימה וכבר ניתן להכריז שהיא הרבה יותר מהודקת, מערערת ומטרידה אפילו מסדרת המקור, שזה הישג גדול בפני עצמו כי הסדרה המקורית היא מרשימה למדי. העלילה לוקחת אותנו אל אקדמיה של נוער הגדל עם כוחות על, אלו יחד עם ההורמונים המשתוללים וקנוניות ותככים של אנשים מבוגרים השולטים במערכת מחרפנים את המצב. זוהי לכאורה סדרה לנוער ולילדים אך היא מכילה אלימות גרפית קשה מאוד וגם המון סקס, עירום ועוד כמה סיטואציות לא פשוטות. התוצאה היא עוד רובד מרתק התורם רבות לעולם המורכב שהתחיל עם הסדרה The Boys ולעומת סדרות בת רבות, הסדרה הזאת לא נופלת מהמקור ואפילו מתעלה עליה לרגעים.



הם שיבטו את טיירון, הקבורה

מיועד: לחובבי ג'יימי פוקס וסרטים טובים מסוגם וראויים לצפייה. 4 כוכבים.

גם אמזון פריים וגם נטפליקס מתהדרים בשני סרטים חדשים בכיכובו של השחקן זוכה פרס האוסקר ג'יימי פוקס והפתעה: שניהם טובים מאוד מסוגם וראויים לצפייה. הסרט הראשון "הקבורה" (The Burial) הוא סרטה הרביעי במספר של הבמאית מגי ביטס והוא בהשראת אירועים אמיתיים. פוקס מגלם את ווילי גארי, עורך דין כריזמטי ושאפתן העוזר לבעל בית לוויות (טומי לי ג'ונס) להציל את העסק המשפחתי שלו ממפעל תאגידי. על הדרך הוא חושף רשת מורכבת של גזע, כוח וחוסר צדק. הסרט עצמו חביב, קולח ומבדר לצפייה, אבל ההופעה של פוקס היא סוחפת ונראה שהוא השקיע בה את כל נשמתו.

הסרט השני במספר הנמצא בנטפליקס הוא "הם שיבטו את טיירון" (They Cloned Tyrone), שביים ג'ול טיילור שעד כה ביים פרקים בסדרות טלוויזיה. בסרט זה לפוקס יש תפקיד משעשע במיוחד כסרסור בעל אפס מודעות עצמית. מדובר בסרט שמתחיל כיצירת בלאקספלויטיישן בסגנון "שאפט" או "פוקסי בראון", אבל מתגלה כהרבה יותר דומה ברוחו ליצירתו של ג'ורדן פיל בסגנון "תברח", "אין מצב" ו"אנחנו" . לא אחשוף את פרטי העלילה, אבל התוצאה גם אם היא ארוכה במקצת, מבדרת ומהנה. בשני הסרטים הנ"ל נראה שפוקס בשיאו כשחקן.

החייל

מיועד: לחובבי סרטים להט"ביים ורומנטיים. 4 כוכבים

סינמטק תל אביב חזר להציג סרטים באולמות ובמוצאי שבת הקרוב (ה-25.11 בשעה 19:15) יציג את הסרט "החייל", דרמה רומנטית מפתיעה שזכתה בפרס הגדול של שבוע המבקרים בפסטיבל ונציה 2022 וגם זכתה במספר פרסי האקדמיה האוסטרית לקולנוע 2023 – השחקן הראשי, שחקן המשנה, התסריט והמוזיקה המקורית. עלילת הסרט מבוססת על מקרה אמיתי שהתרחש בצבא אוסטריה. רב-סמל אייסמאייר ידוע כקצין ההדרכה הקשוח ביותר בצבא אוסטריה. הוא מצ'ואיסט, חסר רחמים עם טירונים ובלתי מתפשר על משמעת, סדר וקשיחות. הוא מתאהב במריו, מגויס חדש שלא מתבייש בהומוסקסואליות שלו.

העולם של אייסמאייר מתחיל להתערער, ועכשיו שהוא צריך להחליט האם הוא יבחר להגן על התדמית של הקצין הקשוח וחסר הרחמים, או שהוא ילך בעקבות ליבו ורצונו האמיתי. כמובן מדובר בנושא מאוד רלוונטי למציאות הישראלית כי כרגע משרתים בעזה וגם בגבול לבנון חיילים להט"בים שאינם שווי זכויות כאזרחים במדינה שלנו. הסרט הרומנטי המפתיע הזה יחמם לכם את הלב בתקופה הקשה הזאת וזאת הזדמנות נדירה לצפות בו על גבי המסך הגדול. לכרטיסים לחצו כאן

יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2023
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט