חדשות קולנוע וסרטים

יום המודעות לסרטן: הסרטים החשובים על המחלה הקשה

יום המודעות לסרטן: הסרטים החשובים על המחלה הקשה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
התמודדות עם סרטן היא לעולם לא קלה וכל מסכת הטיפולים והתמודדות איתה הופכת את עולמם של אלו שנאבקים בה. בשנים האחרונות החל הנושא לקבל יותר ויותר מודעות במדיות השונות, כאשר גם בגזרת סרטי הקולנוע החלו ליצור מעין תת ז'אנר שכולו מוקדש למחלה. רוב הסרטים שעוסקים במחלה, נוגעים כמובן בצד הפיזי ולהשפעה הקשה שיש לטיפולים על גופם של בני האדם ולהשלכותיה של המחלה גם על המעטפת המשפחתית והחברתית של אלו שחולים בה. לרגל ציון יום הסרטן הבינלאומי, הנה חמישה סרטים חשובים שעוסקים במחלה
תנאים של חיבה (1982)

ההערכה לסרטו של ג'יימס ל. ברוקס לא שוככת גם אחרי 41 שנה. אחד הסרטים שהגדירו יותר מכל את היחסים בין הורים לילדים והצליח לשים את האצבע על הכשלים הפנימיים שמובנים בהם. שירלי מקליין ודבורה וינגר הן אם ובת, שחוות טלטלות רגשיות יוצאות דופן בעקבות האירועים השונים שמתרחשים בחייהם, המרכזי שבהם כמובן הוא הסרטן שמתגלה בגופה של הבת (ויגנר).

הסרט, שגם זכה על הדרך בחמישה פרסי אוסקר כולל לסרט הטוב ביותר - הקדים את זמנו בכל כך הרבה מישורים, בין אם בדרך בה מובא על המסך המאבק במחלה, שעד אז נשאר במרתפי השיח הציבורי מחששות שכיום נראים די אבסורדיים. למעשה, רבים כיום מגדירים את יצירתו של ברוקס כאחת מאבני הדרך לנרמול השיח אודות הסרטן והכרה אמיתית בהתמודדות של בני המשפחה ואלו אשר סובבים את החולה.



שומרת אחותי (2007)

הדרמה המרגשת שמבוססת על הרומן מאת ג'ודי פיקו, מתארת את מערכת היחסים המורכבת של בני משפחת פיצ'גרלד, אשר מביאים לעולם בת נוספת כתוצאה מהפריה מלאכותית ששמה אנה. מטרת חייה הבלעדיים של הילדה החדשה הינם שמירה על בריאותה של אחותה הגדולה קייט, שנלחמת בלוקמיה.

הניסיון להשתמש בגופה של אנה על מנת להציל את חייה של קייט, מעלה את יחסי המשפחה על שרטון. למרות שהסרט עוסק במאבק האינדיבידואלי של קייט במחלה – קו העלילה נע בין גם המאבקים הבין אישיים של בני המשפחה, ההתמודדות עם המשבר שפקד אותם וכמובן המאבק המשפטי שמתפתח במהלך הסרט. קמרון דיאז, אביגיל ברסלין המקסימה מ"מיס סאנשיין הקטנה" ואפילו אלק בולדווין וג'ון קיזאק מספקים הופעה קולנועית נהדרת, שהפכה במידה מסוימת את הסרט הזה לקאלט עבור לא מעט צופים.

מתים על החיים (2007)

מה תרצו לעשות עם חייכם, לו הייתם יודעים שנשאר לכם זמן מועט לחיות? תקפצו ממטוס? תטפסו על האוורסט? תשחו עם כרישים? למה לא הכל ביחד בעצם? – כך נראית עלילת הסרט המרגש עד דמעות שהפגיש לראשונה על המסך הגדול את מורגן פרימן וג'ק ניקולסון. נכון, רבים אולי יחשיבו אותו למעט קיטשי, אבל ההנאה ושמחת החיים שבו מנצחות את הקלישאות.

פרימן, הינו מכונאי רכב, איש פשוט אשר מתבשר כי הוא חולה במחלה סופנית. מנגד, ניקולסון הינו איש עסקים עוצמתי שמגלה מצידו כי גם הוא לוקה במחלה. בדרך כמעט מקרית, מונחים השניים זה לצד מיטתו של זה בבית החולים שנמצא למעשה בבעלותו של ניקולסון. מכאן והלאה, וכאשר מתבשרים השניים שנותרה להם שנה אחת אחרונה על כדור הארץ – הם יוצאים למסע חובק עולם על מנת להשלים את כל מה שלא הספיקו? על הדרך, הם נאבקים בשדים הפנימיים של עצמם, כל אחד בתורו, כאשר מה שאופף את העלילה כולה כמו ענן שחור היא כמובן המחלה הנוראית שעדיין מחלישה את גופם וגודעת מהם ימים יפים על האדמה. סרט מקסים ביותר, שקצת לא מקבל את ההערכה שהוא ראוי לה.



אנשים מצחיקים (2009)

ייתכן מאד שלא צפיתם באחד הסרטים הכי טובים של אדם סנדלר אי פעם. למה? כי הוא פשוט לא הוקרן בארץ, וזהו ההפסד הבלעדי של כולנו. מדובר ביצירה קומית/דרמטית משובחת מאת הבמאי ג'אד אפאטו. הסרט עשוי היטב ומצליח לגרום לסת' רוגן לתת הופעה יוצאת דופן.

סנדלר מגלם את דמותו של הקומיקאי המצליח, ג'ורג' סימונס, אשר מגלה יום אחד שהוא חולה במחלה סופנית. סימונס, שעד כה חי את חייו בחוסר דאגה מוחלט כלפי מה שחושבים עליו ולמעשה די שקע עמוק בעשייה – מבין שכעת עליו לשנות פאזה ולהתחיל להתפייס עם בני משפחתו. על הדרך, הוא שוכר את שירותיו של איירה (רוגן), קומיקאי מתחיל שמנסה להיכנס אל תוך התעשייה. מערכת היחסים בין השניים הופכת את כל ההתמודדות של סימונס במחלה לאמוציונלית מהרגיל, שכן איירה מצידו אינו מוכן להשלים באופן כזה או אחר עם הוותרנות של סימונס על חייו. סרט ממש נפלא, שמוכיח כי סרטים על סרטן יכולים גם לגרום לנו לצחוק ולא רק לבכות.

50/50 (2011)

שנתיים אחרי יציאתו לאקרנים של ''אנשים מצחיקים'', לוהק רוגן בשנית לתפקיד הסייד קיק של הדמות הראשית אשר מגלה שהיא חולה בסרטן. מעבר לכך שעולה השאלה מה יש ברוגן שגורם לבמאים להרגיש שהוא הדמות התומכת האולטימטיבית, חשוב לומר שבמקרה זה מדובר אכן על אירועים שקרו במציאות. הדמות הראשית, בגילומו של ג'וזף גורדון לוויט, מבוססת על חייו האמיתיים של תסריטאי הסרט וחברו של רוגן, ויל רייזר – שהתמודד בעצמו עם סרטן.

במהלך הסרט, אנחנו צוללים לעומק של מערכת היחסים החמה בין שני החברים, שנעמדים זה לצד זה בזמנים הקשים ביותר, לאחר שאדם (גורדון-לוויט), מגלה בגיל 27 בלבד כי הוא חולה בסרטן. אז איך מתמודדים בגיל כל כך צעיר עם המחלה? דרך המון הומור, קרבה לבבית בין חברים ולא מעט הקרבה אישית שתגרום לכם להתרגש עד דמעות.

רותם שרון - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית סת' רוגן
 
חיפוש בארכיון 2011
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט