חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל הקולנוע הגאה יעניק פרס הוקרה מיוחד לגילה אלמגור

מאת:
פסטיבל הקולנוע הגאה יעניק פרס הוקרה מיוחד לגילה אלמגור
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הפסטיבל, שיתקיים בתאריכים 19– 28 באוקטובר בסינמטק ת"א וברחבי הארץ, יעניק בטקס חגיגי פרס ל"יקירת הקהילה" אלמגור. בנוסף, יוענק פרס מיוחד למפיקה ובמאית אביגיל שפרבר ("ענבל פרלמוטר – אם זה נגמר"), יוקרן סרטו הקצר החדש של אלמודובר "דרך מוזרה לחיות" ויוקרן בבכורה עולמית סרטה החדש של דבורית שרגל "לחיות כאילו יש מחר"
הפסטיבל הבינ"ל ה-18 לקולנוע גאה TLVFest, מייסודו ובניהולו של עורך מדור הביקורות באתר Seret יאיר הוכנר, ייפתח בטקס פתיחה חגיגי ב-19 באוקטובר, שבו יוענק פרס אות ההוקרה המסורתי של הפסטיבל לאשת הקולנוע והפעילה החברתית, אביגיל שפרבר.

שפרבר היא צלמת, במאית ומפיקה של קולנוע וטלוויזיה ישראלית, אקטיביסטית חברתית ומייסדת ארגון בת קול - ארגון לסביות דתיות, וארגון שב"ל - תמיכה וחינוך לסובלנות בציבור הדתי. בין הפרויקטים הקולנועיים הגאים בהם היה מעורבת - "תקופת מבחן" החושפני והאישי ו "ענבל פרלמוטר – אם זה נגמר" על חייה ומותה הטראגיים של סולנית להקת המכשפות שבוים יחדיו עם שרון לוזון, עליו זכתה בפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר. היא הפיקה את הסדרה פורצת הדרך "ארון הקודש" שביימה מורן נקר וצילמה את הסרט הקצר "געוואלד" של הבמאית נטעלי בראון. במסגרת הפסטיבל תתקיים הקרנה לסרט "ענבל פרלמוטר — אם זה נגמר".



(אביגיל שפרבר. צילום: נועה זני)

כמו בכל שנה הפסטיבל יתקיים במספר מוקדים ברחבי הארץ - מרבית ההקרנות יתקיימו בסינמטק תל אביב אך במקביל יוקרנו סרטי הפסטיבל גם במרכז תרבות אניס ביפו, סינמטק חיפה, סינמטק ירושלים, סינמטק ראש פינה, סינמטק חולון ובבית הגאה בבאר שבע. "אנחנו לא ניתן לשרים וח"כים בממשלה הזאת להפחיד אותנו, לפגוע בקצת הזכויות שיש לנו במדינה הזו. אותנו לא תשתיקו", אומר הוכנר.

בפסטיבל יוקרן בהקרנת בכורה עולמית סרטה התיעודי החדש של דבורית שרגל, "לחיות כאילו יש מחר". יומן המחלה שכתבו הוריה של נעם בת ה-22 בפייסבוק סחף המונים שנשאבו לדרמה של הצעירה המבריקה שחלתה בסרטן נדיר וחיה עם בת הזוג שלה עד מותה. הקרנת בכורה עולמית נוספת היא לסרט התיעודי החדש של הבמאי אייל קנטור "לא משנה היכן". כשאיתי מגלה שבת זוגו שינתה את שמה ל-סילבר ויוצאת מהארון כג׳נדר-פלואיד עולמו מתערער ויחסיהם עומדים במבחן.



(מתוך הסרט "לחיות כאילו יש מחר". באדיבות פסטיבל הקולנוע הגאה)

עוד תוקרן בכורה התל אביבית לסרט "מתחת לצל של השמש" בבימויו של שלום הגר, אחרי שאיימוס איינו זכה בפרס המשחק הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים האחרון. העלילה עוקבת אחרי מטקו, גבר אתיופי בן 42, שמשתחרר מהכלא 15 שנים אחרי שרצח את אשתו. הוא מחפש את בנו היחיד, שהיה בן שנתיים בזמן הרצח, ומגלה שהוא עובד בזנות. הגילוי זורק אותו למציאות מנוכרת בעולם האפל והמוזנח של דרום תל אביב. בכורה תל אביבית נוספת תתקיים לעותק המשוחזר של סרטו האחרון של עמוס גוטמן, "חסד מופלא" (1993) שנחשב לפסגת יצירתו הקולנועית. יונתן בן ה-18 עזב את בית אמו כדי לחיות בעיר הגדולה תל־אביב, אך הוא אינו מאושר. סדר היום שלו מופר כשהוא פוגש את תומאס, גבר בשנות ה-30 לחייו, שחזר ארצה אחרי שנים רבות בניו־יורק כדי להיפרד מאמו וסבתו. הוא מנסה לשקם את מערכת היחסים המורכבת שלו עם שתיהן, ומסתיר את היותו חולה איידס. בסרט משתתפים: גל הויברגר, שרון אלכסנדר, אקי אבני, רבקה מיכאלי, קארין אופיר, עדה ולרי טל, דב נבון, איגי וקסמן ובר רפאלי כאחותו המאוד צעירה של גיבור הסרט.

במהלך הפסטיבל, ב-22 באוקטובר, יצוין יום תעשיית הקולנוע הגאה במסגרתו יוענק בטקס חגיגי פרס ההוקרה של הפסטיבל למלכת הקולנוע והתיאטרון הישראלי, גילה אלמגור. אלמגור, האייקון הגדול ביותר של הקולנוע והתיאטרון הישראלי, היא חברה ותיקה של קהילת הלהט"בק בישראל. היא השתתפה בסרט "מחבואים" (1979) לפי ספרו של עמוס עוז הנחשב לסרט הקולנוע הגאה הראשון בתולדות הקולנוע הישראלי.

בשנת 2006 שיחקה בסרט "ידיים קשורות" אם היוצאת למסע לילי בתל אביב בחיפוש אחר גראס שירגיע את מכאוביו של בנה הגוסס ממחלת האיידס. בתום הערב יוקרן הסרט "ידיים קשורות" ולאחר מכן תתקיים שיחה עם אלמגור ועם במאי הסרט דן וולמן. כמו כן יתקיים ביום זה אירוע השקת מאגר מדיה ישראלי גאה ביוזמת גילי פורת - מפיקה, אוצרת תכניות סרטים ואשת חינוך. המאגר יכיל את כל ההיסטוריה של היצירה הלהט"בית בקולנוע ובטלוויזיה הישראלית.



(גילה אלמגור. צילום: עידו לביא)

סרטו הקצר החדש והמדובר של פדרו אלמודובר, "דרך מוזרה לחיות", שהינו מערבון קווירי בכיכובם של אית'ן הוק ופדרו פסקל יוקרן בפסטיבל ולפניו יוצגו שלושה סרטים ישראלים קצרים בולטים מהשנה החולפת. בסך הכל, במסגרת הפסטיבל יוקרנו כ-40 סרטים ישראלים קצרים, 23 מהם בוימו על ידי במאיות. 27 סרטים יוקרנו בבכורה ארצית וייקחו חלק בתחרות המרכזית של הפסטיבל. במסגרת תחרות סרטי הנוער יוקרנו 6 סרטים קצרים.

"זהו כבוד גדול להעניק את אותות ההוקרה בפסטיבל לשתי יוצרות, נשים אמיצות ששינו כל אחת בדרכה את התרבות הישראלית ועשייתן הפכה את עולמנו למקום טוב יותר. גילה אלמגור היא אייקון ישראלי ובינלאומי. חברה אמיתית של הקהילה הגאה. אביגיל שפרבר היא קולנועית אדירה ואקטיביסטית פורצת דרך, תרומתה לקהילה הלהט"בית בכלל ולנשים לסביות דתית בפרט היא עצומה", אומר יאיר הוכנר, מייסד ומנהל פסטיבל הקולנוע הגאה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית גילה אלמגור
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט