חדשות קולנוע וסרטים

הסרט "הדרכים הלא ידועות" יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-21

מאת:
הסרט הדרכים הלא ידועות יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-21
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הפסטיבל, שיתקיים בסינמטקים ברחבי הארץ בין ה-25 במרץ ועד תחילת אפריל, יציג 13 סרטים עם מיטב הכוכבים של צרפת, בהם "ממלכת החיות" בכיכובו של רומן דוריס, סרטו החדש של קוונטין דופויה "יאניק", קומדיית הפשע של פרנסואה אוזון "הפשע כולו שלי" – וגם שתי קלאסיקות ● לכל הפרטים
"הדרכים הלא ידועות" בכיכובו של זוכה האוסקר ז'אן דוז'רדן ("הארטיסט") יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-21 שיתקיים בסינמטקים בתל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה , חולון , מרכז תרבות אניס ביפו ועוד בין 25.3 ועד לראשית אפריל. פסטיבל הקולנוע הצרפתי יכלול השנה 13 סרטים המציגים את העשייה המגוונת מבחינת תרבותית ובחירת הנושאים. ניתן למצוא בתכנית דרמות חברתיות, בצד דרמות קומיות, סרטים המעלים שאלות של מגדר, קיפוח, חינוך, יחסי מעמדות, יחסי הורים וילדים וכמובן אהבה על כל סוגיה - ושתי קלאסיקות מרגשות.

סרט הפתיחה "הדרכים הלא ידועות" של דני אמיבר מבוסס על ספרו הביוגרפי של סילבן טסון. הוא היה לאחת ההצלחות הגדולות בשנה החולפת בצרפת כשהביא למעלה ממליון ומאתיים אלף צופים. לאחר לילה של שכרות מועד הסופר פייר ונפצע קשה. לאחר שיקום הוא מחליט בניגוד לעצת הסובבים אותו, לצאת למסע רגלי ברחבי צרפת, מסע של לידה מחדש. הסרט בהפצת קולנוע חדש יגיע לבתי הקולנוע במהלך השנה.



(תמונה מתוך סרט הפתיחה "הדרכים הלא ידועות")

את הפסטיבל תחתום הקרנת סרט הביכורים של אייריס קלטנבק, "היפרדות" שזיכה אותה בפרס הלומייר ובמועמדות לסזאר. ללידיה קריירה מצליחה מאוד כמיילדת, אבל חיי האהבה שלה הם אסון. יום אחד, היא נתקלת במילוש, עמו היה לה סטוץ' ללילה. כשהוא רואה אותה עם התינוקת של חברתה, בהחלטה של רגע, היא מספרת לו שהתינוקת שלהם ומהר מאד מוצאת עצמה לכודה בתסבוכת שקרים שאין לדעת לאן תוביל. הסרט בהפצת סרטי נחשון יגיע לבתי הקולנוע במהלך השנה.

הפסטיבל הוא יוזמה של חברת עדן סינימה והמנכ"לית שלו קרולין בונה, ומתקיים בשיתוף המכון הצרפתי בישראל , סרטי יוני פרנס ושגרירות צרפת בישראל במהלך הפסטיבל הקהל יוכל לצפות במספר סרטים שיוקרנו רק במסגרתו, בהם "ממלכת החיות " שזכה בחמישה פרסי סזאר. סרטו של תומא קאייה, בהשתתפות רומן דוריס ותום מרסייה הישראלי, הוא אחד הסרטים המצליחים ביותר בצרפת בעת האחרונה. דרמה עתידנית מפתיעה על תופעה מוזרה שהופכת בני אדם ליצורי כלאיים, חצי אדם חצי חיה. כדי למנוע את התפשטותם הם נכלאים במחנות הסגר. גיבור הסרט יוצא עם בנו בעקבות רעייתו שנעלמה ובמהלך החיפוש עובר הנער שינוי, יחד הם מגלים את האנושיות ביצורים החדשים הנרדפים על ידי השלטונות. "כלב מגרש הגרוטאות" - סרט הביכורים של ז'אן בפטיסט דוראן, זיכה אותו בסזאר לסרט ביכורים ואת כוכבו רפאל קנאר, בפרס תגלית השנה. סיפורם של שני חברי ילדות צעירים ומשועממים. כאשר למשוואה נכנסת בחורה, ההופכת לאהובתו של אחד מהם, הקנאה והתחרותיות מאלצת אותם לבחון את יחסיהם ולגלות כל אחד את עצמו מחדש, הסרט היה להצלחה גדולה וזכה לביקורות נלהבות.

רפאל קנר הוא אחד השחקנים העולים היום בצרפת ועובר מסרט לסרט, כך גם בקומדיה המטורפת "יאניק" של הבמאי המיוחד קוונטין דופויה ("עור צבי"), שומר בחניון חובב תיאטרון, נוסע כל הדרך לפריז לראות הצגה, אחת הגרועות שראה בחייו מסתבר, ובאמצע ההצגה עולה על הבמה ומאלץ את השחקנים לשנות את העלילה כרצונו. קנר והשחקן פיו מרמאיי היו מועמדים לסזאר על התפקידים בסרט מיוחד זה.

במהלך הפסטיבל יוקרנו מבחר סרטים של מאסטרים צרפתיים בולטים לצד יוצרים חדשים. "הפשע כולו שלי", קומדיית פשע תקופתית של פרנסואה אוזון. עם שורה ארוכה של כוכבי מסך צרפתיים, איזבל הופר, פבריס לוקיני, דני בון ועוד לצד שתי כוכובת עולות נדיה טרשקביץ. ורבקה מרדר. הבמאי יליד מרסיי רובר גדיגיאן חוזר בדרמה חברתית ,פוליטת. "ו(לפעמים) החגיה נמשכת" המתרחשת כמו כל סרטיו בעיר הולדתו ובה משתתפים כוכביו הקבועים, רעייתו אריאן אסקריד וז'אן פייר דוראסן. הבמיא לאדג' לי פרץ עם סרטו העוצמתי "עלובי החיים" והוא חזור עם דרמה חברתית נוקבת בשם "רחוב פיקאסו 7".



(תמונה מתוך הסרט "הפשע כולו שלי")

היוצר מרטין פרובו חוזר ליצור סרט על עולם האמנות והפעם סיפור חייו המסעיר של הצייר פייר בונאר וזוגתו והמוזה שלו מרתה, בסרט "פייר ומרתה - סיפור אהבה". ליזה אזולוס, שיצרה את הקומדיה המצליחה l.o.l, מביאה את "חדר הפלאות" על פי ספרו ז'וליאן סנדרל , שיצא גם בעברית. מאבקה של אם שבנה נפצע בתאונת דרכים והיא תעשה הכל כדי להחזירו לחיים תקינים. היא מוצאת בחדרו יומן משאלות של הדברים שהיה רוצה לעושת ולחוות ויוצאת להגשים אותן עבורו. ז'אן פייר אמרי חוזר עם סרט הנע בין דרמה לקומדיה ב"אדוני השופט". מישל בלן הוותיק והזמרת שחקנית לואן, שהתגלתה ב"משפחת בלייה", כשופט נרגן ונערה העומדת למשפט ומתנדבת להיות הנהגת שלו.

"התאוריה של מרגריט", סרטה של אנה נוביון מציג דרמה רומנטית מקורית המתרחשת בעולמות האקדמיה והמתמטיקה, הכוכבת שלו, אלה רומפף זכתה גם בפרס הסזאר וגם בפרס הלומייר על תפקידה. ושחקנית במאית ולרי דונזילי מציגה את הסרט "רק אני ואת" דרמה העוסקת בזוגיות מתעללת, דונזילי ושותתפה לכתיבה אודרי דיון, זכו בסזאר על התסריט ווירז'ני אפירה היתה מועמדת לסזאר על תפקידה. כן יוקרנו שתיי קלאסיקות - יצירת המופת של אלן רנה "הדוד מאמריקה", ו"ז'קו איש נאנט", סרטה הדוקומנטרי של אנייס ורדה, החושפת בעדינות ואהבה את עולמו המורכב של בעלה, הבמאי ז'אק דמי.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית איזבל הופר
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט