חדשות קולנוע וסרטים

Seret מהעבר: 20 שנה ל-"50 דייטים ראשונים"

מדור Seret מהעבר
Seret מהעבר: 20 שנה ל-50 דייטים ראשונים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שיתוף הפעולה השני של אדם סנדלר ודרו ברימור הפך לאחד הסרטים האהובים בקריירה של הכוכב, שמשלב בין ההומור הילדותי ללב הגדול שפועם בו. עדיאל קורן חוזר לקומדיה הרומנטית שהפכה ללהיט גדול ועלתה היום לפני שני עשורים
הקומדיות של אדם סנדלר לא זוכות לרוב להערכת המבקרים, אמנם זה לא מונע מהם להצליח בקופות, אך כן להיסוס קטן לפני שמתחילים לצפות. הסרטים של סנדלר ידועים כבינוניים ואינם נחשבים לסרטים האינטליגנטיים או המקוריים ביותר, בלשון המעטה. יש משהו בהומור הילדותי, הרגעים המביכים ובלב הרחב שקושרים את סרטיו ביחד ויוצרים מן סוגה קולנועית חדשה, שלפחות במקרים המוצלחים הופכת לקלאסיקה של ממש. זה הסיפור עם "50 דייטים ראשונים".

אדם סנדלר ודרו ברימור התאחדו לאחר הצלחת "זמר החתונות" בסרט משנת 2004 שהוא לא קומדיה רומנטית טיפוסית. בסרט אנחנו פוגשים את הנרי, ביולוג ימי ובחור שלא מתחייב לאף אחת המתגורר בהוואי. הוא מתאהב בבחורה מקומית בשם לוסי. הדבר היחידי שהוא לא יודע הוא שהיא לא יכולה להתחייב אליו. לוסי סובלת מהפרעה נוירולוגית שגורמת לזיכרון שלה להיעלם או להתאפס ולחזור לאותו יום שבו עברה תאונה קשה ששינתה את חייה.



הנרי מנסה לכבוש את ליבה, יום אחרי יום ולהבין איך אפשר לעשות זאת כאשר אחרי כל לילה היא תשכח אותו לגמרי. ההקרבה והמאמץ המתמשך של הנרי כדי לזכות באהבתה של לוסי הופכים את הסרט לרומנטי באמת. ל-"50 דייטים ראשונים" הייתה השפעה רבה גם על הקהל, במיוחד בתיאור החיים עם מוגבלות ובכוחה של אהבה להתגבר על אתגרים. הסרט שופך אור על המאבקים איתם מתמודדים אנשים עם אובדן זיכרון ומדגיש את החשיבות של סבלנות, הבנה ואהבה ללא תנאי במערכות יחסים.

הכימיה בין סנדלר לברימור מורגשת, מוסיפה עומק ואותנטיות, ועובדת מצוין לאורך הסרט, הדמויות שלהם משתלבות באופן טבעי על המסך ויחד הם מייצרים קומדיה רומנטית שמעבר להיותה מצחיקה היא גורמת לנו להתרגש בכל פעם מחדש, ואפילו להעניק ערך מוסף על כוחה של האהבה וחשיבות המשפחה. הכימיה המוצלחת הובילה את שני השחקנים לשיתופי פעולה עתידיים בין היתר בסרט "תקועים בחופשה" שיצא בשנת 2014. בסרט משחקים לצד סנדלר וברימור מגוון שחקני משנה מוצלחים ביניהם: שון אסטין ("שר הטבעות") רוב שניידר ("הג'יגולו מת מצחוק") ודן אקרויד ("מכסחי השדים"). על עבודת הבימוי אחראי הבמאי פיטר סיגל, שהיה אחראי גם על הלהיט "סדנה לעצבים" שיצא שנה קודם לכן בכיכובו של סנדלר. על הכתיבה אחראי התסריטאי ג'ורג' ווינג שהצליח לחבר ברגישות ובהומור נושא רגיש ומאתגר לסרט קומי וקליל. חלק גדול מהסרט צולם בהוואי. הנופים המרהיבים והאווירה הציורית מוסיפים לתחושה הרומנטית והטרופית של הסרט. בנוסף, הסרט כולל פסקול עם שילוב של שירי רגאיי ופופ קלאסיים שמוסיפים לאווירה הטרופית. אחד מהשירים הבולטים בסרט הוא "Wouldn't It Be Nice" של הביץ' בויז.



"50 דייטים ראשונים" הוא סוג של ניסוי עבור סנדלר שבו הוא חושף את הצד החם באופי שלו ומשאיר מאחוריו את העצבים וההומור הגס. הסרט אפשר לו להציג את הרבגוניות שלו כשחקן על ידי נטילת תפקיד המשלב הומור עם רגעים מרגשים יותר. הופעתו כהנרי רוט בסרט הוכיחה את יכולתו לאזן בין קומדיה לעומק רגשי. דרו ברימור שיתפה פעולה עם אדם סנדלר לאחר שיתוף הפעולה המוצלח שלהם ב"זמר החתונות". הכימיה שלהם על המסך ב-"50 דייטים ראשונים" חיזקה עוד יותר את המוניטין שלהם כצמד אהוב על המסך.

עם צאתו בשנת 2004, הסרט זכה להצלחה מרשימה במיוחד והכניס רק בשבוע הראשון שלו כ-40 מיליון דולר, ובהמשך 196 מיליון מהכנסות ברחבי העולם. הסרט סיים במקום ה-26 בטבלת שוברי הקופות באותה שנה ונחשב לאחד הקומדיות הרומנטיות המרוויחות ביותר בקופות מאז ״אישה יפה״ ו״כשהארי פגש את סאלי״.

אז אמנם "50 דייטים ראשונים" הוא סרט מוצלח, אך הוא לא חף מפגמים. הוא עשוי בצורה "סנדלרית" לגמרי, מעביר את הצופה מסע מפרך בין רגעים מביכים לבדיחות רדודות - וסרטים כאלה יש בשפע. הייחוד בסרט נובע מהרגש שעובר לאורכו ומהאהבה שניכרת בעשייתו. יש משהו בפשטות ובנאיביות שיוצרים את הקסם והחן של הסרט. הרגישות שלו היא זו שסוחפת אותנו ומבדילה אותו מסרטים אחרים שמנסים לשחזר מתכון מבטיח.

יש המון סרטים בז'אנר הקומדיות הרומנטיות, "50 דייטים ראשונים" לא רק מצליח לקלוע להגדרה בעצם כך שהוא גם מצחיק וגם רומנטי אלא יש בו נשמה, הוא לא מתיימר ומצליח לדבר לקהל בגובה העיניים. לכל אורכו אנו מרגישים את ליבו הפועם של סנדלר ואת האהבה הגדולה שלו שכובשת גם אותנו.

לכתבות נוספות במדור Seret מהעבר >> לחצו כאן
עדיאל קורן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית דרו ברימור
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט