חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: תכני "כאן" עוברים לנטפליקס וד"ר גריי נפרדת

מדור שובר מסך
שובר מסך: תכני כאן עוברים לנטפליקס ודר גריי נפרדת
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה של דניאל עמיר: "כאן" משיקה עונה חדשה של תוכן וחותמת על עסקת ענק עם נטפליקס, ד"ר מרדית' גריי אומרת שלום ל"אנטומיה", סטארסקי והאץ' חוזרים בגרסה חדשה, החיים החדשים של בוב אודנקירק אחרי "סמוך על סול" ופרידה מהבלש מאנץ'
נטפליקס זה "כאן"

איום הביטול מעל ראשו של תאגיד השידור הישראלי "כאן" כביכול נעלם, אך גורלו ושמו עדיין בספק (דיווחים שונים סיפרו השבוע על כוונתו של שר התקשורת שלמה קרעי לסגור את תחנות התאגיד). לכן, הידיעה הבאה מהשבוע היא בשורה משמחת במיוחד לעובדי התאגיד: מאפריל הקרוב, מיטב הלהיטים של "כאן 11" יהיו זמינים לצופי נטפליקס ישראל - "קופה ראשית" (כולל העונה הרביעית המדוברת, שתעלה ב-26.4), "המפקדת","שעת אפס", "עלומים", סדרת הילדים "כראמל" וכן שתי עונות של סדרת הדוקו "ליגה ג". כמו כן, הדרמה החדשה של הערוץ, "איסט סייד", שעלתה השבוע ב"כאן 11" תעלה גם היא לסטרימינג. הסדרה מגוללת את סיפורו של מומי (יהודה לוי), אב יחידני למאיה (גפן קמינר), נערה על הספקטרום, שעובד כסוחר נדל"ן במזרח ירושלים ומנסה למצוא את "המכה" שתבטיח את עתידה של ילדתו.



הבשורה מגיעה גם בסמיכות לאירוע השקת התוכן החדש של הערוץ לשנת 2023. לפני כשבוע וחצי, התכנסו במרכז התרבות "מדיטק" שבחולון מאות יוצרים, מפיקים ושחקנים - חברי זהו זה, יהודה לוי, ששון גבאי, קרן מור, שלום אסייג, ליר כץ, דר זוזובסקי, דניאל מורשת, דנה מודן ועוד – וחגגו את היבול שעתיד לבוא השנה. מה בתכנית? בין היתר - סדרת האימה "מלאך משחית", הדרמות "שישה אפסים" (שישה אנשים – ביניהם רוני דלומי וליאורה ריבלין - שזכו בפרס הגדול בלוטו מופתעים לגלות שהם אינם מקבלים את כספי הזכייה שלהם עד שיעברו סדנה שתכין אותם לחייהם החדשים) ו"חמאם" (מחלקת צנחנים בפיקודו של שאול שיראזי – דניאל גד - נשלחת להקים מחדש בסיס ישן בבקעת הירדן, שבתגובה מערער את יחסי הכוחות במחלקה).

עיבוד ישראלי לריאליטי הבריטי "The Dog House" (צוות מקצועי ומסור שם לעצמו למטרה למצוא לכלבים שונים משפחה חדשה); "מועדון הסטנד אפ" (תכנית אליה לוהקו 20 סטנדאפיסטים, שמבצעים את קטעי הסטנד אפ הקלאסיים שלהם, בעוד אלו מתגשמים תוך כדי ביצועם והופכים למערכונים); עיבוד טלוויזיוני לפודקאסט המצליח "שיר אחד"; והסדרה התיעודית "מכונת המיתוסים", שתסקור את התפתחות המיתוסים הישראליים לאורך 75 שנות המדינה.

גולן יוכפז, מנכ"ל "כאן", חתם את האירוע העמוס כך: "השבועות האחרונים הוכיחו גם לגדולי הספקנים - אין גוף ציבורי בישראל (אולי מלבד צה"ל) שאהוב כמו תאגיד השידור הישראלי, עם אהדה והערכה חוצת מגזרים, עמדות וגילאים. הרוח הגבית חסרת התקדים הזו נותנת לנו כוח אדיר להמשיך להאבק למען קיומו וחופש הפעולה המוחלט של כאן. אסור להתבלבל - האיום לא הוסר, העננה לא התפוגגה - נמשיך להילחם למען עצמאות השידור הציבורי בכל כוחנו".



(כוכבי "זהו זה". צילום: רפי דלויה) נפרדים מד"ר גריי

קשה לעזוב מקום שהגדיר את הקריירה שלך, ובוודאי דבר שנקרא על שמך (או על שם הדמות שלך, לפחות) – ועדיין, אחרי 18 עונות, אלן פומפאו, הלא היא ד"ר מרדית' גריי, עוזבת את דרמת בית החולים הפופולרית "האנטומיה של גריי". אחרי אהבות, מפלות ותככים, הפרק ה-7 בעונה ה-19 – "I’ll Follow the Sun" (ע"ש שירם הנודע של הביטלס) – מציג את יומה האחרון של ד"ר גריי בבית החולים "גריי סלואן ממוריאל"; חבריה מתכננים לה הפתעה לפרידה, אך מי שאינו מרוצה מהחלטתה לעזוב הוא ד"ר ניק מארש (סקוט ספידמן), שמתעמת עם מרדית' לגבי מערכת היחסים שלהם. פומפאו אמנם עוזבת את הסדרה לאחר 18 וחצי עונות ו-407 פרקים, אך היא תמשיך לשמש בתור מפיקת הסדרה וקריינית התכנית.

הפרק יהיה זמין לצפייה החל מיום ראשון ה- 26.2 ב-yes VOD וישודר ביום שני ה- 27.2 בyes TV DRAMA.



סטארסקי והאץ' חוזרות (זו לא טעות)

הטלוויזיה של שנות ה-70 הביאה לנו כמה מהבלשים/שוטרים המפורסמים ביותר במדיום: "המלאכיות של צ'ארלי", "קוז'אק" ,"קולומובו", "סטארסקי והאץ'" ועוד. אם "המלאכיות" כבר זכו לחידוש פעמיים (ופעמיים זה לא ממש צלח) ו"קולומבו" זוכה למחווה מיוחדת בסדרה החדשה של ריאן ג'ונסון, "פוקר פייס" (שכבר חודשה לעונה השנייה בשבוע האחרון), כנראה שהוליווד חושבת שהגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה גם עם "סטארסקי והאץ'".

מגזין הקולנוע "הוליווד ריפורטר" דיווח השבוע כי רשת "פוקס" מפתחת חידוש לסדרת המשטרה הפופולרית, אך הפעם בהיפוך מגדרי – סשה סטארסקי וניקול האצ'ינסון, בלשיות מקצועניות שמנסות לפתור את תעלומת שליחת אבותיהן למאסר 15 שנה קודם לכן. על הסדרה חתומים היוצרים סם סקלאבר ואליזבת' פיטרסון ("המתמחה").

הסדרה המקורית, שרצה בין השנים 1975-1979 ברשת "ABC" (ואצלנו כמובן בערוץ הראשון) הציגה את מערכת היחסים בין שתי הדמויות הראשיות (דיויד סול ופול מייקל גלזר), בעודן פותרות תעלומות בפורד "גראן-טורינו" אדומה ואייקונית. מאז זכתה התוכנית לרימייק קולנועי קומי ב-2004, בכיכובם של בן סטילר, אוון וילסון וסנופ דוג – ולנו נותר לקוות שהרימייק הנוכחי יעשה כבוד למקור.

אחרי הפרידה מסול גודמן: התפקיד הבא של בוב אודנקירק

לבוב אודנקירק לא הייתה שנה קלה – הוא עבר התקף לב קריטי וצנתור שהשביתו אותו לכמה חודשים, רק כדי לחזור ולהיפרד משלום מדמותו אחרי למעלה מעשור שגילם אותה – של עורך הדין החלקלק סול גודמן, בשני חלקיה האפיים של העונה השישית של "סמוך על סול". כעת, חוזר אוד'נקירק לרשת AMC עם הסדרה החדשה “ Lucky Hank", המבוססת על ספרו של ריצ'ארד רוסו מ-1997, "Straight Man".
אם בתור סול, הפך אוד'נקירק לאלטר אגו חסר רחמים, ב-"Lucky Hank" הוא נאלץ ללמוד לחיות עם קיבעון ושעמום, בעודו מגלם את האנק דבארו, ראש החוג לאנגלית בקולג' עני, שמנסה להתמודד עם בעיותיו הלא פתורות עם אביו, סטודנטים משמימים ופריווילגיים ומחלקה מסוכסכת יותר ממדינות הבלקן. אשתו של האנק, לילי (מיריאל אנוס), שלה אחיזה חזקה יותר בקרקע ובחייה, מתחילה להטיל ספק בדרכה עם בעלה, בעוד הוא הולך ומאבד את אחיזתו במציאות. הסדרה תוקרן לראשונה בפסטיבל SXSW שבאוסטין, טקסס ב-11.3 ותעלה כמה ימים מאוחר יותר – 19.3 – לרשת AMC.



פרידה מריצ'רד בלזר - הבלש מאנץ'

נדמה כי דור הנפילים של הוליווד הולך מאיתנו בזה אחר זה בשנים האחרונות, ואמש איבדנו עוד אדם שכזה – אמנם פחות מוכר בשמו, אך מוכר לרבים מילדי שנות ה-90 בפרצופו וקולו: ריצ'רד בלזר, שהחל כסטאנדפיסט אך עלה לתהילה כשגילם את הפקח הציני אך הפיקח ג'ון מאנץ' במספר סדרות בין השנים 1993 ל-2016 - הידועות מביניהן היו "רצח מאדום לשחור" (1993-1999), "תיקים באפלה" (1993-2002) ו-"חוק וסדר: מדור מיוחד" (1999 – היום). אולי אחד מהבלשים הטלוויזיוניים המוכרים ביותר, מאנץ' – אותו בלזר ביסס על בלש שהכיר מבולטימור – הכניס עוקצנות, יהדות, פקפוק במערכת ושיטות חקירה יצירתיות לסדרות שברובן היו רציניות בלבד.

כש"רצח מאדום לשחור" בוטלה ב-1999, בלזר תהה אם השואו-ראנר הנודע, דיק וולף, ירצה אותו לתפקיד חדש ב"חוק וסדר". "רעיון מעולה, אבל כבר ליהקתי מישהו אחר לתפקיד", אמר וולף לבלצר; מה שבלצר לא ידע שמאחורי הסירוב הרגעי הזה הסתתר רצונו של וולף להחזיר את מאנץ' לחיים טלוויזיוניים, וללהק אותו לספין אוף ל"חוק וסדר" עליו עבד – השאר היסטוריה. "אני חוקר רציחות. הפעם היחידה שאני תוהה 'למה?' זה כשאנשים מספרים לי את האמת", אמרה פעם דמותו של מאנץ'. יהי זכרו ברוך.

דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש פברואר
 
חיפוש בארכיון 2023
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט