חדשות טלוויזיה / סדרות

"אקס-מן 97": ביקורת פרקי הפתיחה

אקס-מן 97: ביקורת פרקי הפתיחה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסדרה המצוירת משנות ה-90 חזרה לדיסני פלוס עם חברי הקאסט המקורי, אנימציה ממוחשבת וסיפור חדש לגמרי, אשר מתרחש אחרי מותו של צ׳ארלס אקסבייר. מתן יניב על סדרה שמבעד לגנריות המיושנת, הפילוסופיה שבמרכזה עדיין רלוונטית להיום
דמיינו את הסצנה הבאה. בעקבות הצלחת הסדרה ״מה אם…?״, שלדברי ׳מארוול׳ הייתה מן הנצפות בפלטפורמות דיסני+ בשנה החולפת, מתכנסים מפיקי החברה ומעלים הצעות כיצד אפשר להרחיב את ׳מארוול׳ למחוזות האנימציה. אחד המפיקים הציע להחיות את ״אקס-מן" הסדרה המצוירת משנות ה-90 ולהנגיש אותה לקהל המודרני בעזרת אנימציה ממוחשבת וסיפור חדש לגמרי אשר מתרחש אחרי מותו של צ׳ארלס אקסבייר. נשיא מארוול ענה שיאשר את הפרויקט בתנאי שישיגו את חברי הקאסט המקורי ואת הזכויות לנעימת הנושא שהפכה כבר לסמל של האקס-מן. מוסר השכל - אין תחליף לנוסטלגיה.

עלילת הסדרה מחזירה אותנו כ-17 שנים אחורה לאותן שנים בהן השיער מפוזר, התלבושות צבעוניות, הדיסקו הוחלף באלקטרוני והאקס-מן בבעיה. מותו של מנהיג הקבוצה והמארח המיתולוגי משאיר את סטורם, וולברין, גמביט וג׳ובלי אומללים. עכשיו זה בידיו של המנהיג החדש וגיבור הסדרה החדשה, סייקלופס, לאסוף את השברים ולהקים מחדש את האקס-מן, אך גם לעברו מתקרבת בעיה בדמות אשתו ההריונית המבקשת ממנו להמשיך הלאה ולנטוש את הקבוצה.



הסדרה "אקס-מן 97" כתובה היטב והאנימציה לא מאכזבת. הנאומים של סקוט והדיאלוגים עם וולברין לא מרגישים כמו עוד פרק בסדרת אנימציה, אלא כמשהו שראוי להיות נוכח בסדרה הקולנועית של בריאן סינגר. הדילמה במרכז הסדרה היא האם להיות המושיע של העולם השבור בו הגיבור חי או לנטוש את הספינה בשביל משפחה ואהבה.

הדילמה של סקוט, סייקלופס, הייתה יכולה להישמע מעט חדשנית בשנות התשעים או לפני שהגרסה הקולנועית של האקס-מן נתקלו באותה דילמה עם מותו של אקסייבר ב"אקס-מן 3". כיום, ראינו את טוני סטארק, סטיב רוג'רס, ברוס ווין, אוליבר קווין וקיק-אס נמצאים באותה סיטואציה עם אותה החברה המבקשת ממנו להוריד את המסכה. לצערי, זה לא הדבר היחיד שמרגיש רפטטיבי ומיושן בסדרה הזו.

פרק הפתיחה של הסדרה לא מותיר רושם מיוחד. מוטאנט חדש מופיע, הסנטינלים חוזרים לתקוף את המוטנטים וישנם גם נבלים תורנים כמו טאסק הגזען, המון זועם של גזענים או נבל חדש, גם הוא גזען. בעיות שגרתיות, מוגזמות והולמות סרט מארוולי לפי הנוסחה, שום דבר שמעיד על קול חדש או מצדיק החייאה מחדש של המותג. אפילו חברי הקאסט המקורי, אותם פייג'י נלחם להשיג, נשמעים מזוקנים מדי לבני הנוער אותם הם משחקים. ג'ניפר הייל עדיין נשמעת נהדר כג'ין גריי הפרנואידית, אך היתר נשמעים כמו גרסאות ה-Old man logan של הדמויות. הכול משתנה בהופעת הדמות שנכון לשני פרקי הפתיחה, גונבת את ההצגה - מגנטו.

מאז ומתמיד למגנטו, הנבל, היה מקום שמור בליבו של הקהל וחלקו היהודי בפרט, אך דווקא סדרת האנימציה הופכת אותו לאנושי ורלוונטי מתמיד. הוא ניצול שואה, האכזריות שלו מגיעה מתוך פחד להישרדות הגזע המוטנטי, הוא גרסת הקומיקס לדמותו של שיילוק השייקספירי ולבסוף הוא ממוקם במקום הראשון ברשימת נבלי העל הגדולים לפי אתר IGN. העונה החדשה רואה את מגנטו בלי אותה קסדה מפורסמת, אותה הוא כבר לא צריך אחרי מותו של אקסבייר, עם פניו האמיתיות מוצגות על המסך הביתי וסימפטיה שמבקשת למחוק את העבר האכזרי של הנבל. חשוב מכל, בסצנה מסוימת עומד מגנטו בפני כל העולם, הרואה אותו כטרוריסט, ומטיח שאין לאף אחד את הזכות לשפוט את מעשיו שנועדו להגן על בני מינו ומסכם בזוג מילים מנצחות - "Never again".

כצופה ישראלי, נותרתי סקרן לראות מה צופים עשרת הפרקים הבאים למנהיג המוטנטים החדש, במיוחד כדי לדעת האם יבחרו מפיקי הסדרה לתת ייצוג ראוי לגיבור יהודי. הסיפור של סייקלופס וג'ין גריי נראה ממוחזר ומגושם, כך גם מערכת היחסים המתפתחת בין ג'ובלי לתלמיד החדש. אני מקווה שהמשך הסדרה יפתח את את קווי העלילה האמיצים והפילוסופיים יותר. האם האויב יכול לשנות את דרכו או האם המוטנטים יפתחו אומה משלהם? האם דמות מסוימת (את שמה לא אזכיר) תמצא את מקומה בעולם ללא האקס-מן? או שאלת השאלות - האם מוטאנטים ובני אדם גזענים יכולים לחיות זה לצד זה? אלו סיפורים רלוונטיים עכשיו יותר מתמיד, ושאלות שראוי לחקור בארצות הברית של 2024.

הסדרה "אקס-מן 97" זמינה לצפייה בדיסני פלוס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ X מן (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט