חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: עונה שנייה ל"בית הדרקון" והסדרה החדשה של יוצר "אופוריה"

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה של דניאל עמיר: סם לוינסון משיק את הטריילר הראשון לסדרה החדשה שלו – "The Idol"; "בית הדרקון" מחודשת לעונה שנייה אחרי פרמיירה רווחית ביותר; ההישרדות האפוקליפטית של "The Last of Us" מקבלת עיבוד טלוויזיוני; הקומיקאי האגדי סטיב מרטין מאותת על פרישה; וגם: עורכת הדין הכי נודעת בניינטיז חוזרת למסך וקרי גרנט זוכה לסדרה על חייו
הסדרה החדשה של יוצר "אופוריה"

אי אפשר להפחית בהשפעה המפלצתית שהיו לשני עונותיה של "אופוריה" על התרבות הפופולרית העולמית (ולחשוב שהכל החל ברוני דלומי), ועדיין – גל של סקנדלים קטנים מאחורי הקלעים (לדוגמה, סכסוך מתוקשר בין השחקנית ברבי פריירה, המגלמת את קאט, לבין צוות ההפקה ועזיבתה לבסוף את התוכנית ממש בשבוע האחרון) ואישיותו הבעייתית משהו של יוצר הסדרה, השחקן/תסריטאי סם לוינסון – יכולות לסמן שהקסם האפל של התכנית לא יימשך לנצח.

כעת, מציג לוינסון את תכנית המגירה שלו: “The Idol”, הדרמה החדשה מבית HBO, שתעסוק בקואצ'ר מפורסם ומעין מנהיג כת שנכנס למערכת יחסים מסובכת עם כוכבת פופ עולה. לתפקידים הראשיים יכנסו שני אנשים שמכירים את הצדדים האפלים של הפרסום – דה וויקנד ולילי רוז-דפ (כבר יותר מהבת של), ולצידם יעמדו שלל פרצופים מוכרים, דוגמת המוזיקאי טרוי סיוון, ג'ני (מלהקת הבנות הקוריאנית "בלאקפינק"), דן לוי ("שיט'ס קריק"), ג'יין אדאמס ("שמש נצחית בראש צלול"), במאי האימה אלי רות', האנק אזריה, אליזבת' ברקלי (מ"תהילת" "נערות שעשועים") והכוכבות העולות סוזנה סון ("טיל אדום") ורייצ'ל סנוט ("שבעה בייבי", "Bodies Bodies Bodies"). התוכנית צפויה לעלות בהמשך השנה, כשתאריך מדויק עדיין לא ניתן.



לאחר הצלחת הענק של פרק הפתיחה: "בית הדרקון" מחודשת לעונה שנייה

לא תמיד סדרה או סרט מצליח עושים מעבר מוצלח ליקום טלוויזיוני/קולנועי. מאז ש"משחקי הכס" נגמרה לפני כ-3 שנים, HBO משוועת ללהיט שיחליף את סאגת הדרקונים והמין, או לפחות להמשך מאותו העולם. כשבסוף 2019, הידיעה על יצירת פריקוול ל"משחקי הכס", - שיקרא "בית הדרקון" - יצאה לאוויר העולם, החלה HBO לדאוג האם באמת ההצלחה תשוחזר. כעת, שבוע אחרי צאת הפרק הראשון (כשהפרק השני עלה כבר אמש), רשת האיכות יכולה להירגע: למעלה מ-10 מיליון צופים ברחבי העולם צפו בפרק הפתיחה – שיא לפתיחת סדרה עבור HBO, כזה שמשתווה לנתוני הצפייה בפתיחת העונה השישית והפופולרית של "משחקי הכס".

מאז, טיפס המספר בזריזות ל-20 מיליון. אם כך, אין זו הפתעה שהרשת מיהרה להודיע השבוע: עונה שנייה בדרך. העונה, שמתרחשת אלפי שנים לפני אירועי "משחקי הכס", היא רק חלק קטן מהמשך הפרנצ'ייז האהוב: לפחות 7 סדרות ספין-אוף לסדרה המקורית נמצאות כעת בפיתוח ב-HBO (לפחות 4 מתוסרטות ו-3 מאוירות). כנראה שעדיין לב הדרקון ממשיך לפעום.

[*] טריילר לעיבוד הטלוויזיוני ל- "The Last of Us"

ההירתמות הכוללת של HBO למסע היח"צ ל-"בית הדרקון" הובילה את החברה להציג לעולם מה עוד היא מכינה לעולם בחודשים הקרובים (בצל שלל התכנים שאפסנה לפתע לאחרונה). כך, מלבד עונה שנייה ללהיט החדש וטריילר ראשון ל-"The Idol", חשפה החברה הצצה ראשונה לפרויקט לא פחות מצופה: עיבוד טלוויזיוני לסדרת המשחקים האפוקליפטיים "The Last of Us".

התכנית, שמבוססת על המשחק הראשון בסדרה (שיצא ב-2013), מגוללת את סיפורו של ג'ואל (פדרו פסקל; "המנדלוריאן", "משחקי הכס"), סוחר ומבריח שנשלח לשמור על ילדה בת 14 בשם אלי (בלה ראמזי), ולהביאה לחוף מבטחים, בעוד בעולם שוררת אפוקליפסה לאחר שהתפשטות פטרייה הורסת את הציוויליזציה וכל אדם הנחשף אליה נהפך למעין זומבי.

לצד שלל פרסים ותשבוחות שהוערפו עליו, המשחק הפך בן לילה לאחד מהרווחיים ביותר בהיסטוריה, כאשר מכר למעלה מ-1.3 מיליון יחידות בשבוע הראשון לצאתו. העיבוד למשחק נמצא בפיתוח למעלה מעשור, כשהחל כסרט אימה בבימויו של סם ריימי – שלא הצליח להוציא לפועל את הפרויקט, עד שנפל לידיהם של קרייג מזין (יוצר המיני סדרה עטורת הפרסים "צ'רנוביל") וניל דרוקמן, מפתח המשחק המקורי. העונה הראשונה עתידה לעלות בראשית 2023.



סטיב מרטין נפרד?

אין הרבה אמנים ויוצרים ותיקים, בוודאי בעשור השמיני לחייהם, שזוכים לאהדה מתמשכת בקרב גילאים רבים גם בימינו. הקומיקאי והשחקן סטיב מרטין ("חנות קטנה ומטריפה", "אבי הכלה") הוא דווקא אחד מאלו המועטים שזוכים לכך. כעת, רומז מרטין ל"הוליווד ריפורטר" כי הקריירה בת מעל ל-50 שנה שלו בדרכה להסתיים. "זה, למרבה ההפתעה, הסוף", אמר מרטין בן ה-77 למגזין ההוליוודי, "למרות שאשתי תמיד אומרת ש'אמצא משהו חדש' אחרי שכביכול סיימתי".

למרות זאת, על פני השטח – מרטין איננו מראה סימני פרישה: הוא מככב (לצד חברו משכבר הימים מרטין שורט והזמרת סלינה גומז) בימים אלו בקומדיה השחורה הפופולרית מבית "דיסני פלוס" ו-"הולו", "רק רציחות בבניין", אותה יצר יחד עם ג'ון הופמן (הסדרה בדיוק סיימה את עונתה השנייה ותחזור לעונה שלישית בעתיד הקרוב), מועמד למספר פרסי אמי על הסדרה, משתתף בדוקומנטרי נוצץ על פועלו מבית חברת ההפקות A24 ויוצא למסע הופעות סטנד-אפ עם שורט. ועדיין, אומר מרטין, "אני לא בהכרח מעוניין בפרישה. אני לא. אלא אולי אעבוד פשוט פחות. אולי. כשהתכנית הזו תסתיים, אני לא הולך לחפש אקטיבית עוד פרויקט, עוד סרט, עוד הופעת אורח. זהו".

"אלי מקביל" חוזרת?

דבר שלא מעוניין לפרוש בקרוב הוא טרנד ה"ריבוטים הטלוויזיוניים", שהחזירו למסך שלל להיטים משנות ה-80 וה-90, מ"תיקים באפילה" ועד "מרפי בראון", לעיתים בהצלחה רבה ולעיתים בביטול מהיר. כעת, עורכת דין אחת, נוירוטית ובועטת, ששלטה ביד רמה בשלהי שנות התשעים ובראשית שנות ה-2000 בטלוויזיה, עושה את צעדיה אף היא בחזרה לטלוויזיה. מדובר כמובן ב"אלי מקביל", סדרת הקומדיה האקסצנטרית שיצר אשף הטלוויזיה דייוויד אי. קלי ("האוס", "דוגי האוזר") ב-1997 ורצה במשך 5 עונות ב-"פוקס" (אצלנו ב-"קשת") עד 2002, במהלכן הספיקה לאסוף לחיקה מספר פרסי אמי וגלובוס הזהב.

כמו כן, "אלי מקביל" הזניקה את הקריירות של קליסטה פלוקהארט (ששיחקה את הדמות הראשית) וג'יין קרקובסקי ("30 רוק") והחייתה – עד לפיטוריו ב-2001 בשל האשמות כנגדו על החזקת סמים – את הקריירה הדועכת ורצופת השערוריות של רוברט דאוני ג'וניור. כעת, לפי אתר "דדליין", ברשת ABC עובדים על חידוש, שיעקוב אחר עורכת דין שחורה צעירה – בתה של שותפתה לדירה של מקביל, רנה ראדיק (ליסה ניקול קארסון) – המצטרפת למשרד עורכי הדין הקלוקל שעמד במרכז הסדרה המקורית; פלוקהארט, לפי הדיווחים, תחזור לגלם את הדמות האייקונית. עם זאת, הגורמים המעורבים בעניין עדיין לא אישרו או הכחישו את ההתפתחויות. הקלאסיים מאי-אז.

סדרה לפי סיפור חייו של קרי גרנט

הרשת הבריטית "ITV" עומלת בימים אלו על מיני-סדרה ביוגרפית אודות חייו של הכוכב ההוליוודי הקלאסי קרי גרנט שתקרא "ארצ'י" (על שמו המקורי של השחקן – ארצ'י ליץ'), כשלנעליו ייכנס שחקן בריטי מוערך – ג'ייסון אייזקס (סדרת סרטי "הארי פוטר"; "מסע בין כוכבים: דיסקברי"). גרנט, שהלך לעולמו לפני כ-36 שנה, בגיל 82, עלה לתהילה בשנות ה-30, בסדרת קומדיות (“Screwball Comedies”) - לצד קת'רין הפבורן ("צער גידול חיות"; "סיפור פילדלפיה"), רוזלינד ראסל ("נערתו ששת"), איירין דאן ("האמת האיומה") ועוד – והמשיך בפופולוריות השרמנטית שלו במשך לא פחות מ-30 שנה, עם יותר מ-70 סרטים באמתחתו (בהם סרטיו בעבור היצ'קוק, "מזימות בינלאומיות" מ-1959 הוא המפורסם שביניהם) ושני מועמדויות לפרס האוסקר, עד שזכה לבסוף לאחר פרישתו בפרס לשם כבוד מטעם האקדמיה.

הסדרה תעקוב אחר ילדותו הענייה של גרנט בבריסטול שבאנגליה, בגידותיו של אביו, שכילת אחיו הגדול, המעבר לארה"ב בגיל 14 תחת מופע "מיוזיק הול" מצליח ועד ראשית שנות ה-60, אז החל – אחרי דיכאון ממושך ושני נישואים כושלים - לחזר אחר השחקנית דיאן קאנון, שהייתה צעירה ממנו ב-30 שנה ולא נפלה בקסמיו במהירות. כמו כן, הסדרה תשלב את יחסיו הידועים כיום (ונסתרים אז) ההומו-אירוטיים עם גברים ואת ניסיונותיו עם הסם LSD, כעשור לפני שזה נכנס ללב התרבות הפופולרית. "יש רק קרי גרנט אחד ואהיה טיפש לחלוטין לנסות לצעוד בנעליו האייקוניות", אמר בהודעה אייזקס, "ארצ'י ליץ', לעומת זאת, לא יכול היה להיות יותר רחוק מהדמות שהמציא לעצמו." "ארצ'י" יעלה למסכי הטלוויזיה בחודשים הקרובים.
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש אוגוסט
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט