חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: מאה ימים לשביתת התסריטאים ופרידה מכוכב "שובר שורות"

מדור שובר מסך
שובר מסך: מאה ימים לשביתת התסריטאים ופרידה מכוכב שובר שורות
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שביתת התסריטאים מציינת 100 ימים לתחילתה ולמרות שלל איחודים מרגשים ברחובות לוס אנג'לס העתיד לא נראה זוהר; טיפאני האדיש עוקבת אחר חיי הדייטינג של הומלסים בתכנית תיעודית חדשה; "לוקי" ומקדונלד'ס בשיתוף פעולה ויראלי; HBO תוקפת את עולם גיבורי העל בפרויקט מסקרן ופרידה ממארק מרגוליס (הקטור סלמנקה מ"שובר שורות")
100 ימים לשביתת התסריטאים – מה הלאה?

לפני למעלה משלושה חודשים תדהמה הכתה בהוליווד – איגוד התסריטאים האמריקאי הודיע על שביתה מכאן ועד הודעה חדשה, במחאה על שלל סכנות חדשות שהפכו לממשיות בשנים האחרונות, וביניהן כניסת האינטליגנציה המלאכותית לשימוש מקצועי והפיכת חדרי התסריטאים ל"פס ייצור" (שמתאפיין בפיטורים רבים והרעה בתנאי שכרם). הקונספציה של האולפנים הגדולים בארה"ב כי מדובר באירוע חולף נשברה סופית בחודש שעבר, כשמלבד שלל הפקות גדולות שהחלו להידחות, איגוד השחקנים – SAF-AFTRA – הודיע על הצטרפותו לשביתה, ושלילת הופעתם של חברי האיגוד בפרמיירות, אירועי יח"צ ופסטיבלים שונים.

כך, השבוע ציינו השובתים נקודת ציון מרירה למדי – 100 ימים לתחילתה. לאחר שפגישה בין שני הצדדים – המוחים ואולפני ההפקה – לא הניבה תוצאות של ממש, רבים מנציגי איגודי התסריטאים והשחקנים טוענים כי כל עוד ימשיכו "הדיבורים על פתרונות זמניים – העלאת שכר תסריטאים ספציפיים (ולא העלאה רציפה), לדוגמה – לא נראה באופק פתרון של ממש.

למרות שבראשית דרכה, המחאה אופיינה באנונימיות מסוימת לקהל הרחב (כלומר, ללא "פרזנטור" ידוע), יותר ויותר פרצופים מפורסמים נוקטים עמדה פומבית וחתרנית כנגד התעשייה הדכאנית. כך, בעוד שרחובות "עיר הכוכבים" ראו השבוע איחודים מרגשים בין קאסט "מחלקת גנים ונוף" (כולל חביב הקהל, הפוני המפורסם "ליל' סבסטיאן") וקאסט "החץ" (מינוס כוכבה, סטיבן אמל, שצעד כחלק מהמחאה הצנועה יותר ברחובות ניו-יורק כדי לחפות על האש הציבורית שחטף לאחר הערותיו הפומביות כנגד השביתה), שמות גדולים – כדוגמת התסריטאי המעוטר דיימון לינדלוף ("השומרים", "אבודים") – שפוטר לאחרונה מכתיבת סרט חדש ליקום "מלחמת הכוכבים" עם שותפו לכתיבה ג'סטין בריט-גיבסון - והשחקן-מנחה בילי פורטר ("פוזה") – הפנו את כעסם כלפי אשם עיקרי – דיסני.

"נאלצתי למכור את הבית... אני לא יודע מתי נחזור לעבוד", אמר פורטר בראיון לעיתון הבריטי "Evening Standard" כתגובה להערה שדלפה ממפיק בכיר, לפיה לא יחזרו לשולחן המשא ומתן עד ששחקנים ותסריטאים "ירעבו ללחם ויאבדו את בתיהם". "ברכותיי, הרעבתם אותי. חיי אמן – פרט למיליארדרים אמיתיים – הם חיים מצ'ק לצ'ק", הוסיף ונקב בשמו של בוב אייגר, מנכ"ל דיסני, כבין האחראים הבלעדיים למצב, ואילו לינדלוף הצהיר ברחובות לוס אנג'לס כי "ג'סטין (בריט-גיבסון) ואני כתבנו סרט ל-'סטאר וורס' ולהתנכל ל-'דיסני' זה הרבה יותר כיף מלכתוב סרט ל-'סטאר וורס'… זה לא יהיה לשווא. נכה באימפריה חזרה!". בין אם מדובר בדחיית טקס האמי לינואר 2024 (במקום בחודש הבא) או בשלל ביטולים חוזרים ונשנים בכמעט כל הפקה אפשרית, עדיין מוקדם מידי לקבוע מי יכה שנית – 'האימפריה' או המוחים.

מקדונלד'ס ו"לוקי" בשיתוף פעולה

ענקית המזון "מקדונלד'ס" זכתה להצלחה כבירה עם תפריט ה"מנה מפורסמת" שלה, שהציעה ללקוחותיה מנות אהובות על סלבריטאים וכעת מנסה טייק אחר על אותו הקונספט – “As Featured In Meal", מנות שנאכלו או אוזכרו בשלל סדרות וסרטים מוכרים, וביניהן "סיינפלד", "חברים", "ספייס ג'אם", "האלמנט החמישי", להיטי אינדי כדוגמת "מציאות נושכת" (“Reality Bites") ו-"Fallen Angels" וגם – העונה השנייה של "לוקי".

כרפרנס לסצנה המופיעה בטריילר לעונה החדשה, בה הווריאנט הנשי של לוקי (טום הידלסטון), סילבי (סופיה די-מרטינו), מופיעה כעובדת בסניף רטרו של "מקדונלד'ס" בשנות ה-80, רשת המזון מציעה את שלל הארוחות האהובות על האל התחמן – נאגטס, מק-רויאל, סנדוויץ' ביג מק וכו'. מה שהיה אמור לעבור בשקט יחסי – בדומה לשלל Tie-ins (פרסומים נלווים) של מותגים לסדרות וסרטים – הפך ללהיט ויראלי ברחבי הרשת (ובייחוד בטוויטר), עוד לפני שבכלל שוחרר לשוק, בייחוד בשל ההתלהבות הצינית משיבתו לאחרונה של הקמע הנוסטלגי של מקדונלד'ס, "גרימאס" לתודעה הציבורית.



פרידה ממארק מרגוליס ("שובר שורות")

למעלה מ-60 שנות קריירה, וכמה נקישות על פעמון שהפכו אותו לאייקון אינטרנטי של ממש, מארק מרגוליס – שהלך לעולמו לפני כשבועיים בגיל 83 בבית החולים "הר סיני" בניו-יורק – הותיר מאחוריו מורשת תרבות אמיתית. תלמידה של המורה האגדית למשחק סטלה אדלר, מרגוליס הופיע בתפקידי משנה בלתי נשכחים (לרוב כפושע חלקלק) בסרטים כדוגמת "פני צלקת" (בתפקיד "אלברטו הצל" הבוליביאני), "אייס ונטורה: בלש בצחוק", "רקוויאם לחלום" (ושלל סרטים אחרים של דארן ארונופסקי, שראה בו מעין 'קמע מזל'; מרגוליס, לעומת זאת, ראה בכך רק "מחויבות" בשל כך שאיים על ארונופסקי לשלם לו את משכורתו בזמן בצילומי סרטו הראשון "Pi") וסדרות כדוגמת "אוז" (בה גילם את אנטוניו נאפה, המאפיונר חולה האיידס).

עם זאת, תהילתו האמיתית הגיעה כשהוצע לו לגלם את תפקידו של הקטור סלמנקה, ארכי-פושע הכבול לכיסא גלגלים ומשותק ברוב חלקי גופו (מלבד פרצופו ואצבעותיו, איתם הוא מתקשר בעוויתות פנים ובצלצול בפעמון מתכת), בסדרה "שובר שורות", ומאוחר יותר בספין-אוף "סמוך על סול". לא נספיילר פה את רגעו המפורסם ביותר, בסוף העונה הרביעית של "שובר שורות", אך זו קיבעה את מרגוליס כאהובה של התעשייה (הוא קיבל על כך מועמדות לפרס האמי באותה השנה) והאינטרנט כאחד.

"הגעתי ל-'שובר שורות' לפרק אחד בלבד עד כמה שנודע לי, אבל אין לדעת מה יהיה טעמם של הצופים, ואלו חיבבו אותי", אמר לימים מרגוליס, "מישהו שאל אותי לאחרונה – 'איך אתה מצליח לשחק דמות כזו נוראית?', ועניתי – 'דיברת עם החברים שלי לאחרונה? הם היו עונים לך שאני טיפוס די נאלח בכללי'".
"כיפי וחברותי מחוץ לסט, מאיים ומפחיד על הסט", ספד לחברו כוכב "שובר שורות" בריאן קרנסטון (שגם שיחק לאחרונה עם מרגוליס בגרסה האמריקאית ל"כבודו"), "האנרגיה השקטה שלו הסתירה את הטבע הפרוע והמחשבה הסקרנית שלו – והוא אהב לחלוק בדיחה טובה. אני מתגעגע אליו כבר עכשיו", ואילו חבר נוסף מצוות "שובר שורות"/"סמוך על סול", בוב אודנקירק, הצהיר כי "מארק גרם לי לצחוק כל יום בוואן בדרך לסט ואני יכול רק להתפלל שיהיה לי חצי מהאנרגיה והמיקוד שאפיינו אותו". להתראות הקטור סלמנקה.



אהבה מתחת לקו העוני

השנים האחרונות רואות פריחה בז'אנר הריאליטי היכרויות – מ"חתונמי" הפופולרי ועד "Naked Attraction" ו"חם, לוהט, רותח!" הפרובוקטיביות. כשנדמה שכל גימיק הוצמד לריאליטי שידוכים, מגיעה הקומיקאית/שחקנית טיפאני האדיש עם קונספט שבוחן טיפה (במודע או שלא) את גבולות האתיקה הטלוויזיוניים. בראיון ל-"הוליווד ריפורטר" סיפרה האדיש כי הפרוייקט הסמי-תיעודי (שכעת עדיין בהפקה) יעסוק בנשים מצליחות שהיו – או עדיין – במערכת יחסים עם דרי רחוב.

"חוויתי חיים ברחוב בעצמי, וגיליתי שיש סטיגמה בנושא שצריכה להשתנות", אמרה האדיש בראיון, "כולם ראויים לאהבה. כולם ראויים למישהו שיתמוך בהם וידאג להם – לא בהכרח במובן של לכלכל אותם לחלוטין. אני חושבת שזה ראוי מאוד שאנשים ידעו מה זה אומר להיות הומלס, בייחוד בתקופה שרבים חווים בדידות ברחובות". נדמה שמילותיה של האדיש וסיפור חייה מעידים שהפרויקט מגיע ממקום טהור יחסית, ועדיין קשה להישאר אדיש לעירוב פורמט נצלני למדי כמו ריאליטי בנושא כה רגיש.

פרודיית גיבורי העל של HBO

כמו ריאליטי ההיכרויות, גם תוצרי גיבורי העל עברו בשנים האחרונות עשרות גלגולים שונים – מסרטים חמורי סבר לפרודיות עצמיות וסאטירות נוקבות. HBO, שיודעת לא פעם לזהות את ה-"מאני טיים", מכה בברזל בעודו חם ומנצלת את העייפות הגוברת מהז'אנר ומזמינה פרודיה חדשה אודות תעשיית סרטי גיבורי העל. "The Franchise", פרי עטם של סם מנדס ("אמריקן ביוטי", "סקייפול"), ארמנדו יאנוצ'י ("ויפ") וג'ון בראון ("יורשים"), תעסוק בצוות של פרנצ'ייז גיבורי על כושל, שמנסים לשרוד בזירה התחרותית ביותר של "יקומים קולנועיים". עם קאסט מוכשר המורכב מהימש פאטל ("יסטרדיי"), איה קאש ("הבנים"), ריצ'רד אי.גרנט ("לוקי") ובילי מגנוסן ("שבב של אהבה"), אפשר לצפות מ-HBO לתחרות ראויה לנציגותיה האחרות של פרודיית גיבורי העל, "הבנים" ו"בלתי מנוצח" מבית אמזון.
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ לוקי (עמוד סדרה)
חץ שובר שורות (עמוד סדרה)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט