חדשות טלוויזיה / סדרות

"דפ נגד הרד": ביקורת סדרה תיעודית

מאת:
דפ נגד הרד: ביקורת סדרה תיעודית
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסדרה הדוקומנטרית של נטפליקס מציגה את העדויות של שני הצדדים זו מול זו ובוחנת לעומק את המשפט שהרעיש את הוליווד – ואת גל התגובות באינטרנט. עינת אוליבייר על סדרה שמנסה להיות מאוזנת, במשפט לא מאוזן, ושכוונותיה הטובות מובילות לגיהנום
אם למישהו היה פעם ספק מדוע עדיף לאישה שלא לדבר או להתלונן על אלימות שיצפה בסדרה שמנסה לעשות צדק עם אמבר הרד- לאחר שזו הושפלה באופן חסר תקדים ברשתות החברתיות במהלך משפט הדיבה שהתנהל נגדה על ידי ג'וני דפ. המשפט עצמו התרחש בין אפריל ויוני ובו הוכיח דפ שהוא לא רק שחקן עילוי אלא גם במאי מצוין כאשר הצליח לנחש את מה שהצופים שלו רוצים לראות וסחף אחריו, בהופעת חייו ככל הנראה, את כל העולם כשרקד על חורבות תנועת מי טו, בכך שהכריז על אשתו לשעבר כעל מתחזה קורבנית והפך כל גבר מתעלל לקורבן מי טו תמים.

הסדרה "דפ נגד הרד" שעלתה לאחרונה בנטפליקס, עושה מעין ריקאפ לכל המבבו-ג'מבו סביב המשפט. כוונותיה טובות אך מובילות לגיהינום. מחד, היא לא לוקחת צד ומתעלמת משלל הצהוב שנלעס במשפט, כנראה כדי להציג באופן רציני ורציונלי את הנושא באופן ביקורתי ככל האפשר, תוך סינון הסחות הדעת ששלטו בטיקטוק באותה תקופה. בדרך זו, היא נותרת אמנם מאוזנת, אך בעולם לא מאוזן , חיוורת יחסית כלומר - לא נראה לי שיהיה מושבע שיתפוס את הראש ויגיד - אולי טעיתי ?



הפרק הראשון - "האמת" - עוסק בשאלה שניטשה עסק בה כבר לפני מאתיים שנה והיא פרספקטיביזם, לפיה, ידיעה והערכה של המציאות אפשריים רק באמצעות פרשנות של האינדיבידואל. במקרה שלנו, השאלה הזו נוסבת סביב סובייקטיביות. האם ג'וני דפ הוא קורבן של מי טו או גבר מתעלל. ובכן, מדובר בקרב גרסאות אבוד מראש (שיכול לשמש כקונספט מצוין להמשך סדרה "הרומן" של חגי לוי שהתעסקה בשאלת נקודת המבט ביחסי זוגיות בעשור שעבר).

האמת תלויה בעיקר באופן השונה בו תופסים ותופסות את המבנה החברתי נשים וגברים. הפרק הראשון מוקדש כולו לתמה זו כאשר במאית הסרט הדוקומנטרי, אמה קופר, פשוט ערכה את הגרסאות השונות של ג'וני דפ ואמבר הרד זו לצד, משהו שראינו שכל ילד יכול לעשות, אך אף ילד לא עשה. ואמנם, במשימה פשוטה זו אמבר הרד בעדותה נראית אמינה יותר ויציבה כאשר דפ מאשר את כל מה שהיא אומרת ומציג פשוט פרשנות שונה, לרוב מבודחת יותר כלפי ה"דרמה" שעושה אשתו לשעבר. הסדרה גם פספסה את העובדה שכל התייחסות מזלזלת של דפ בהקלטות נגדה, כמו למשל שהוא קורא לה כלבה, שמנה ועוד זכו לשלל חיקויים שהחליקו את הביטויים האלו לאנשים בגרון. הפרק השני עוסק בהייפ שהיה סביב המשפט ברשתות החברתיות והשפעתו על המשפט. המשפט שהותר להתקיים בדלתיים פתוחות, הפך במהרה לתחרות פופולריות ברשתות החברתיות אשר הפכו את המשפט לקרקס של פרשנויות, חיקויים וספקולציות פייק ללא צנזורה. התוצאה- דפ, אחד השחקנים האהובים והמצליחים בעולם אשרר את מעמדו הגבוה ממילא ואילו גרושתו השחקנית אמבר הרד, אשררה עבור כל הנשים כולן את הפחד והחשש מדוע לא כדאי להתלונן או לדבר בפומבי על אלימות או אונס זאת לאחר שהושפלה ברשתות החברתיות, לאורך כל זמן המשפט, באופן חסר תקדים.



לטעמי, פספסה הבמאית בכך לא עשתה הבחנה בין סיקור עיתונאי וסיקור של מומחים מטעם עצמם ברשתות החברתיות וכך היא מציגה בליל של סרטונים משעממים יותר או פחות. עובדה אחת יציבה לאורך הפרק והיא שגם אם לא הייתה קורבן של דפ, אמבר הרד בהחלט הייתה קורבן אמיתי לבריונות ברשת. נכון, היא עצמה טיפוס שנוי במחלוקת. שילוב של יופי מדהים ואינטליגנציה בשמיים, מה שהופך אותה להיפך ממאמי לאומית. הוריה, כך היא טוענת, גידלו אותה כטום בוי והמיתוג שלה כילדה הרעה של הוליווד לא בדיוק הוסיף. בפרק הזה אמנם הסדרה נמנעת מלקחת צד, אך היא עושה זאת למעשה בכך שהיא מציגה בעיקר את העדויות שמאששות את הדברים הקשים שאמר ועשה ג'וני דפ כלפיה כאשר לחלקם יש עדויות מצולמות.

הפרק השלישי חושף את אותו "הר של עדויות" שלא נחשפו במשפט מסיבות שהבמאית לא מתעכבת עליהן. זה הפרק החשוב ביותר בסדרה שמעורר את השאלה האמנם היה משפט זה מכור מראש? הסדרה לא מספקת תשובה. המשפט שהותיר אי נוחות בלתי מוסברת אצל אנשים רבים נותר בעינו גם לאחר הסדרה. מה שנותר ונספג לדיראון עולם הוא דפ בתפקיד חייו על הדוכן והמראה של אמבר הרד, שחקנית פחות טובה לכל הדעות, נשרפת בכיכר העיר.

הסדרה "דפ נגד הרד" זמינה לצפייה בנטפליקס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש ספטמבר
 
חיפוש בארכיון 2023
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט