חדשות קולנוע וסרטים

100 סרטים קצרים מ-25 מדינות: הפסטיבל הבינ"ל לסרטי סטודנטים יוצא לדרך

מאת:
100 סרטים קצרים מ-25 מדינות: הפסטיבל הבינל לסרטי סטודנטים יוצא לדרך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הפסטיבל, שיתקיים בין ה-25 ביוני – 1 ביולי בסינמטק ת"א, חשף את שורת אורחי הכבוד, סרטי הפתיחה, התכנית האמנותית והאירועים השונים. בין האורחים: המפיק ההוליוודי לורנס קסנוף ("שקרים אמיתיים"), המפיק הישראלי המצליח רם ברגמן ("רצח כתוב היטב", "פוקר פייס") והבמאי הגרמני כריסטיאן פצולד ("טרנזיט"). כל הסרטים, האורחים והאירועים בכתבה
הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים ה-25 חשף היום (ראשון) את שורת אורחי הכבוד שיגיעו לפסטיבל בתל אביב, סרטי הפתיחה, התוכנית האמנותית ואירועי הפסטיבל שיתקיים בין ה-25 ביוני – 1 ביולי בסינמטק ת"א וברחבי העיר. הפסטיבל מופק ומנוהל על ידי סטודנטיות וסטודנטים לקולנוע של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע״ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב ונחשב לאחד משלושת הפסטיבלים המרכזיים והחשובים בעולם לסרטי סטודנטים וקולנוע קצר.

הפסטיבל ייפתח ב-25 ביוני בגן הפסגה ביפו עם הקרנת טרום בכורה של שלושה סרטים קצרים שזכו בתחרויות הפיצ'ינג במהדורה הקודמת. שלושת הסרטים בעלי מכנה משותף של חוויית זרות, הגירה ומפגש תרבויות: "בצילו של ההר" של מאיה קסל, "נוי גוד" של ענת איזנברג ו"הבר של מוריס" - סרט האנימציה הקצר של תום פרזמן וצור אדרי. את טקס הפתיחה החגיגי ינחה השחקן שי אביבי.

גם השנה יארח הפסטיבל שורה של יוצרים מוערכים מהעולם כאורחי כבוד, יערוך כיתות אמן ויקרין את סרטיהם, חלק לראשונה מול קהל ישראלי. בין אורחי הפסטיבל: הבמאי הגרמני כריסטיאן פצולד, שקטף השנה את פרס דב הכסף בפסטיבל בברלין ("פניקס", "טרנזיט"). הבמאית ג׳סיקה האוזנר ("ג׳ו הקטן"), שפרצה לתודעה במהדורתו השישית של הפסטיבל ומאז הספיקה להיות אורחת קבועה בקאן, כולל השנה עם סרט חדש בתחרות הרשמית - "Club Zero".



(אורח הכבוד: כריסטיאן פצולד)

בנוסף יגיעו הבמאית אגניישקה שמוצ׳ינסקה (״פיתיון״, התאומות האילמות״) והצלם דייגו גרסיה שבין יצירותיו ניתן למצוא את הסדרה ״מבוגר מדי כדי למות צעיר״ והסרט המועמד לאוסקר ״causeway״. בתפקיד נשיא הפסטיבל ה-25 יכהן המפיק ההוליוודי לורנס קסנוף השותף להקמת חברת Lightstorm Entertainment של ג׳יימס קמרון והפקת הסרט "שקרים אמיתיים" והאמון על סדרת סרטי "מורטל קומבט".

בתחרויות הפסטיבל ישתתפו השנה כ-100 סרטים קצרים מ-25 מדינות. השנה יתקיימו חמש תחרויות: תחרות ישראלית, תחרות בינלאומית, תחרות הסרט העצמאי הקצר, התחרות למדיה דיגיטלית והתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני, אשר השנה בפעם הראשונה תציג יצירות מכל העולם. במסגרתן יוענקו פרסים בשווי של 130 אלף שקלים. בתחרויות ישפטו אנשי קולנוע במאים ומפיקים מהארץ ומהעולם לצד בכירים בעולם הפסטיבלים והאמנות.

השנה התקבלו לתחרות הישראלית 22 סרטים מ-7 בתי ספר שונים ונשבר שיא: מתוך 22 הסרטים שבתחרות 15 בוימו ע״י נשים. הזוכה במקום הראשון יזכה בפרס כספי על סך 24 אלף ש"ח. בין הכוכבים הגדולים ניתן למצוא בסרטי התחרות הישראלית את מנשה נוי, ענת וקסמן, אריק ברמן, אדם גבאי, אלונה סער ועוד רבים. כל הסרטים הזוכים בקטגוריות השונות בתחרות הישראלית יוקרנו ב־VOD של סלקום TV (נותנת החסות לפסטיבל) ויזכו לחשיפה משמעותית. בתחרות הבינלאומית ישתתפו 35 סרטים מ-21 מדינות שונות. מבין סרטי התחרות ניתן למצוא סרטים קצרים מאוקראינה, אשר יוקרנו במעמד היוצרים שעושים דרך קשה וארוכה על מנת להשתתף בפסטיבל. הסרטים הישראלים המתמודדים בתחרות הבינלאומית: ״מנאר״ (רחל אלברט), ״שמלת הכלה״ (ראמא מוסא), ״רגעים לפני השינה״ (פבריציו זילברמן יוכנו), ״מותו של לויתן״ (עידו ויסמן) ו״אור פנס יחיד״ (שי-לי עטרי). כמו כן, ישתתפו בתחרות הבינלאומית הסרט ״סוחרי הקרח״, המועמד לאוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר ו״איש קונספירציה״, הזוכה בסרט הסטודנטים הטוב ביותר בפסטיבל קאן 2022.



(מתוך הסרט "דרכה של החרב". אנימציה: שחר נודמנוב ורז הרמל)

במסגרת האירועים המיוחדים תיערך שיחה עם רם ברגמן, המפיק שמאחורי הלהיטים "רצח כתוב היטב", "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית", "פוקר פייס", "בריק", "מלחמת הכוכבים - פרק 8: אחרוני הג'דיי", "סיפור על אהבה וחושך" ועוד – שיספר על עבודת המפיק היצירתי. הפסטיבל גם יציג בבכורה ישראלית את הסרטים הקצרים העצמאיים הטובים ביותר של השנה האחרונה. במקבץ יוקרנו הסרטים הקצרים שזכו בפסטיבלים המובילים בעולם: קאן, ונציה, טורונטו וקלרמון-פראן.

כמו כן יוצגו סרטי הסטודנטים של במאים ובמאיות מצליחים שהקרינו את סרטי הגמר שלהם במהדורות הקודמות של הפסטיבל. לכבוד 50 שנות פעילות סינמטק ת"א ו-25 מהדורות של פסטיבל הסטודנטים, תתקיים הקרנת הסרט "הקרקס", הסרט הראשון שהוקרן בסינמטק ת"א בשנת 1973 והסרט "קולות" שהוקרן וניצח במהדורה ה-1 של הפסטיבל.

עוד תיערך הקרנת בכורה ישראלית לסרט מאת עמית אולמן "העיר הזאת", אופרת ראפ בלשית הראשונה מסוגה בעברית. הסרט מהווה עיבוד קולנועי באורך מלא להצגת הקאלט המדוברת שרצה כעשור בארץ ובעולם. הסרט מתרחש בעולם דמיוני, בזמן לא ידוע, בלילה סוער במיוחד שרה בנט מגיעה למשרד החקירות של הבלש ג'ו. היא מבקשת ממנו למצוא את אחותה שנעלמה. בידיעה ששום דבר טוב לא יצא מזה, ג׳ו מסכים לפתוח בחקירה. מהר מאוד החקירה מסתבכת וג׳ו מוצא את עצמו לבד מול הפושע הכי מסוכן של ״העיר הזאת״.



("העיר הזאת". צילום: מישה פלטינסקי)

פרויקט אוטובוס הסרטים של הפסטיבל ייצא לדרך גם השנה בחלקה הדרומי של הארץ, ביישובים ערד, אופקים, אשלים, ירוחם ומצפה רמון. לאורך השבוע שקודם לפסטיבל 25 סטודנטים לקולנוע ישראליים ובינלאומיים יקיימו הקרנות חגיגיות של סרטים מהתחרויות הרשמיות בפסטיבל. אלו הקרנות תחת כיפת השמיים הפתוחות לקהל הרחב ללא עלות. השנה האוטובוס יתמקד במוזיקה וקולנוע במטרה לייצר שיתופי פעולה עם יוצרים מוזיקליים בתחילת דרכם.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש מאי
 
חיפוש בארכיון 2023
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט