חדשות קולנוע וסרטים

נסיך האינדי שהפך למיינסטרים: חמשת הסרטים הטובים של ווס אנדרסון

תמונת כתב מאת
נסיך האינדי שהפך למיינסטרים: חמשת הסרטים הטובים של ווס אנדרסון
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסגנון והסטייל של הבמאי ווס אנדרסון, כל כף מזוהה עמו שמספיקה תמונת סטילס אחת מסרטיו כדי לזהות את טביעת ידו ולאחרונה החלו לצוץ סרטוני AI המחקים את יצירותיו. לכבוד צאת סרטו החדש "אסטרואיד סיטי" ולפני יצירתו הבאה "The Wonderful Story of Henry Sugar", דירגנו את חמשת הסרטים הטובים מהאוטר האחד והיחיד במינו.
5. אי הכלבים

סרט אנימציה הלוקח את הקהל למקום שהבמאי מעולם לא היה בו בסרטיו - יפן, שם מתגורר קובאיאשי, ראש העיר המושחת, שמחליט בעקבות התפרצות של שפעת ובאמצעות צו מנהלי, לגרש את כל כלבי העיר למזבלה. אחיינו בן ה-12 של ראש העיר, אטארי, מגיע במטוס לאי אליו הוגלו הכלבים במטרה למצוא את כלבו.

האסתטיקה והמיומנות המרשימה באנימציית סטופ-מושן מעפילים על התסריט שמשאיר את הקהל מרוחק רגשית. כלומר: נעדר כאן דמות הגיבור שנמצא בסרטי אנדרסון (כמו: מר שועל, זירו מוסטפא, מקס פישר ועוד). אנדרסון משתמש בכלבים כמשל לביקורת נגד שחיתות שלטונית ונגד מדיניות ההגירה באמריקה. על סרט זה זכה בפרס דב הכסף לבמאי בפסטיבל ברלין.



4. מלון גרנד בודפשט

בעשור האחרון מתמקד אנדרסון בנרטיבים מורכבים, כשהשאלות שעוסק בהן קשורות במהות האדם, מטרתו וחשיבותו במארג האנושי. עלילת הסרט עוסקת בכותב שנפגש עם מנהל בית מלון ושומע ממנו את עלילותיו כנער לובי במלון גרנד בודפשט. עלילותיו כוללים: גניבה ושחזור של ציור רנסנס יקר, קרב על הון משפחתי והיסטוריה של תהפוכות איטיות ופתאומיות ששינו את אירופה במחצית הראשונה של המאה ה-20

על אף הקפיצות השונות בזמן (אשר נהיו מעייפות למעריצי הבמאי), הלב הפועם בסרט, הינו הסיפור על זירו מוסטפא (נער הלובי), המצליח לשלב הרבה עניין והומור. בנוסף יש לציין את המשחק הטוב והכימיה של טוני רוולורי ורייף פיינס (באחד מן תפקידיו הקומיים הטובים), המשתלבת בעיצוב של תפאורה/תלבושות המהוות ממתק קולנועי לעיניים. התוצר הסופי מהנה ולעיתים גם מרגש.



3. פשיעות קטנות

סרטו הראשון של אנדרסון בכיכובם של האחים וילסון הציב את הבמאי כאחד ההבטחות הגדולות בקולנוע האמריקאי. עלילתו עוסקת באנתוני, המשתחרר מבית חולים לחולי נפש בעקבות התמוטטות עצבים, ומצטרף לחברו דינאן, שפיתח תכנית למסע פשע שטרם יצא לפועל. בהמשך, ביחד עם נהג המילוט בוב, שלושתם מוצאים את עצמם מבוקשים בקרב נגד רשויות החוק. "פשיעות קטנות" לפני הכל מהווה ניסוי וטעייה להמשך עתיד אנדרסון כיוצר, הבאים לידי ביטוי בסימני ההיכר ביצירותיו המאוחרות. התסריט לקראת האמצע מרגיש כהאטה בקצב ההתרחשויות, אך מצליח בסיומו להוות יצירה מעניינת על הדברים הקטנים שגורמים להעריך את החיים. הקאסט והכימיה ביניהם מייצרים רגעים קומיים וסצנות מלאות חמלה ורגש.



2. ממלכת אור הירח

סיפור אהבה שפתח את פסטיבל קאן בתקופתו. עלילתו מתרחשת אי שם באי קטן מול חופי ניו אינגלנד, באמצע שנות השישים ומספרת את סיפורם של שני ילדים בני 12 שמתאהבים, כורתים הסכם סודי ובורחים יחד אל השממה. בעקבות הזוג הרשויות השונות מנסות לצוד אותם, אך נהדפות על ידי סופה אלימה המתחוללת בחוף – שתוצאתה שחיי קהילת האי מתהפכים מקצה לקצה.

על אף הקאסט המרשים (שכבר נהיה הסטנדרט בסרטיו של אנדרסון) שכולל את ברוס ויליס, אדוארד נורטון, פרנסס מקדורמנד ועוד רבים וטובים, אלו שני השחקנים הצעירים שגונבים את ההצגה והכימיה ביניהם ממיסה את הלב, אלו הן שני דמויות עקשניות הנחושות למצוא את מקומם בעולם, כאשר המבוגרים הסובבים אותם מתעלם מבעיותיהם, ומתנהגים בעצם כילדים. בנוסף, העולם סביבם מהווה ממתק לעיניים, מעין אגדה (בדומה לחיבתן של הדמויות לספרים).



1.מר שועל המהולל

סרט האנימציה הראשון מאת אנדרסון מוצא את הבמאי בשיא מיומנותו. העלילה מבוססת על ספר ילדים מאת רואלד דאל, המתמקד במר שועל המשועמם מחייו הנוכחיים, המתכנן שוד נגד שלושה חקלאים מקומיים. החקלאים העייפים מתקשים לחלוק את התרנגולות עם השועל הערמומי, ומחפשים לנקום בו, במשפחתו וחבריו.

האנימציה בסרט מרהיבה והילדים והמבוגרים כאחד ימצאו הרבה להתאהב כאן: עיצוב הסט עוצר נשימה, הדמויות חביבות ותזוזתן מלאת חיים, המדובבים נותנים את כולם לתפקיד, בנוסף ההומור הפיזי והמילולי מצליח פעם אחר פעם להצחיק. זהו סרט על למצוא את מקומך בעולם, בחברה, בחיים. ולהבין כי בסופו של יום אלו הם האנשים סביבך שהופכים את החיים למסע מהולל.

אור פז - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אסטרואיד סיטי (עמוד סרט)
חץ ממלכת אור הירח (עמוד סרט)
חץ אי הכלבים (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש יוני
 
חיפוש בארכיון 2023
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט