חדשות קולנוע וסרטים

בחינם למפוני העוטף והצפון: אירוע סרטים מיוחד בערבה

מאת:
בחינם למפוני העוטף והצפון: אירוע סרטים מיוחד בערבה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאחר ביטול פסטיבל הערבה, אירוע קולנועי במתכונת מיוחדת יופק ע"י פסטיבל הסרטים ויתקיים בין התאריכים 30.11-8.12 ביישוב צוקים. בין הסרטים החדשים שיוצגו: "עלי שלכת" של אקי קאוריסמקי, "הילד והאנפה" של הייאו מיאזאקי, "אזור העניין" של ג׳ונתן גלייזר ו"זיכרונות" של מישל פרנקו
לאחר שפסטיבל הסרטים בערבה, שהיה אמור להתקיים בתחילת החודש, בוטל בעקבות המלחמה בעזה, החליטו מנהליו לקיים במקומו אירוע קולנועי במתכונת מיוחדת שיופק על ידי פסטיבל. האירוע המיוחד יתקיים בין 30 בנובמבר - 8 בדצמבר ביישוב צוקים, תחת שמי המדבר והתכנית תכלול כ-25 סרטים מכל העולם שיוצגו במתחם ההקרנה הייחודי.

המועצה האזורית ערבה תיכונה, המפיקה את האירוע הקולנועי, קלטה בקרב יישוביה מאז ה-7 באוקטובר אלפיים מפונים מכל רחבי הדרום. הערבה הוגדרה במהלך כל השבועות האחרונים כאזור "ירוק", שבו נשמרת שגרת החיים הרגילה. בהתאם לכך פיקוד העורף אישר את קיום האירוע הקולנועי, בכפוף להוראות הבטיחות. תושבים שפונו מבתיהם בעוטף עזה ובצפון הארץ יהיו זכאים לכרטיסים ללא עלות להקרנות הסרטים. הקהל הרחב יוכל לרכוש כרטיסים מוזלים באתר הפסטיבל.

בין השאר יוקרנו בפסטיבל בבכורה ישראלית הסרטים הבאים - "עלי שלכת" סרטו החדש של הבמאי הפיני אקי קאוריסמקי ("חוף מבטחים", "הצד האחר של התקווה"), "הילד והאנפה", סרטו החדש של הייאו מיאזאקי ("המסע המופלא"), אשר לצדו יוקרנו גם שני סרטים נוספים שלו: "הטירה הנעה" (2004) ו"פוניו על הצוק ליד הים" (2008). עוד יוקרן הסרט "זיכרונות" של הבמאי המקסיקני מישל פרנקו, בכיכובם של ג׳סיקה צ׳סטיין ופיטר סארסגארד, שהוקרן בבכורה עולמית במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל ונציה השנה וזיכה את סארסגארד בפרס השחקן. צ׳סטיין מגלמת בסרט עובדת סוציאלית המנהלת חיים שקטים. מפגש אקראי במסיבת בוגרים של התיכון שבו למדה מערער את השגרה שלה ופותח דלת אל עברה המודחק.



(פסטיבל הסרטים בערבה. צילום: אדוארד קפרוב)

סרטים נוספים בתכנית האמנותית הם: "אמא גלוריה" סרטה של הבמאית הצרפתייה מארי אמשוקלי, שהוקרן לראשונה בפסטיבל קאן על הקשר המיוחד בין ילדים ודמויות המפתח שמלוות אותם. "אזור העניין" של ג׳ונתן גלייזר, שלוקח את הצופים שמונה עשורים לאחור, אל הוילה המטופחת ששימשה את מפקד אושוויץ רודולף הס ואת משפחתו, ממש בסמוך למחנה ההשמדה. הסרט הצרפתי "רוזאלי" של סטפני די גיוסטו, שהוצג בבכורה במסגרת "מבט מסוים" של פסטיבל קאן האחרון, ועוקב אחר אישה צעירה ונועזת הנושאת סוד ומצליחה לגרום לעיירה שלמה להתאהב בה. "ימים מושלמים" של וים ונדרס שגרף את פרס השחקן בפסטיבל קאן השנה, "לה כימרה" של הבמאית האיטלקיה המוערכת אליצ׳ה רורוואכר ("לזרו השמח"), "הרוע אינו קיים" של הבמאי היפני ריוסוקה המגוצ׳י ("הנהגת של מר יוסוקה") שזכה בפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל וונציה השנה, הדרמה "חדר המורים" שהפכה לשיחת היום בפסטיבל ברלין האחרון, סרט האנימציה "חלום של רובוט" שהוקרן בבכורה בפסטיבל קאן השנה, הסרט הבאסקי "20,000 מינים של דבורים" שעוטר בפרס השחקנית בפסטיבל ברלין וסרטה של מולי מנינג-ווקר "איך לעשות סקס" שקטף את הפרס הראשי בתחרות "מבט מסוים" בפסטיבל קאן השנה.

לאחר שבשנה שעברה הגיע לפסטיבל הבמאי הטורקי עטור הפרסים נורי בילגה ג'יילן ("היו זמנים באנטוליה") השנה יוקרן סרטו החדש, "על עשבים יבשים" שזיכה את מרווה דיזדר בפרס השחקנית בפסטיבל קאן האחרון, שם השתתף הסרט בתחרות הרשמית. הקרנה חגיגית תתקיים ל"דניאל אויערבאך", הזוכה הגדול של פסטיבל הקולנוע ירושלים השנה במעמד הבמאי דוד וולך ("חופשת קיץ"), הצוות והשחקנים. לסרט שפה קולנועית ייחודית והוא עוקב אחר דניאל, במאי קולנוע בן 48 שלא מעט שנים חלפו מאז סרטו הראשון והמצליח. המפיק והמשקיעים הולכים ומאבדים את סבלנותם, והוא הולך ומשתבלל בתוך עולם של רעיונות וטקסטים.



("הרוע אינו קיים". באדיבות בתי קולנוע לב)

הפסטיבל יקיים הקרנה מיוחדת לעותק המשוחזר החדש של הסרט "הפסיקו להיות הגיוניים" שהוצג בבכורה בפסטיבל טורונטו השנה. סרטו של ג׳ונתן דמי ("שתיקת הכבשים"), המתעד הופעות של להקת Talking Heads במשך ארבעה לילות בדצמבר 1983, נחשב עד היום בעיני רבים לסרט ההופעה הטוב שנוצר אי פעם. עוד בגזרת הקלאסיקות, תתקיים הקרנה של "קזבלנקה", סרטו של מייקל קורטיז בכיכובם של האמפרי בוגארט ואינגריד ברגמן שנחשב לאחד השיאים של הקולנוע ההוליוודי. גם השנה יוקרנו שלושה סרטים חדשים שהופקו במסגרת קרן הקולנוע בערבה: "גבול" של רוני בהט, "ים טתיס" של שמר גאון בכיכובו של שלמה בראבא ו"הוריקן ללי" של מאיה קסל.

מטעם הנהלת האירוע נמסר: "בימים קשים ומורכבים אלה, המטרה היא ליצור מקום של מפגש ואחדות, של מפלט ותקווה, להעניק לקהל הזדמנות להתנתק לכמה שעות מכל מה שקורה מסביב ולאפשר לאמנות הקולנוע לדבר. אין לנו ניחומים להציע לכל מי שנפגע ולכל מי שנעקרו מבתיהם, אבל יש לנו להציע עבורם בית שכולל לא רק קורת גג, אלא גם חיי קהילה המעודדים, בין השאר, יצירה אמנותית ושאר רוח. לא נשכח ולא נפסיק לחשוב על ילדינו ואחינו שנחטפו, לבנו איתם כל העת ואנו שותפים לקריאה ולכל פעולה שתידרש להשבתם הביתה".

מידע כללי, מכירת כרטיסים ואפשרויות לינה בערבה באתר האינטרנט של הפסטיבל
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2023
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט