הצנזורה הישראלית על קולנוע ממשיכה להפגין חלמאות יצירתית מול מפיצי הסרטים בישראל. הפעם הם התלבשו על סרטי גלובוס גרופ והסרט הדני חביב פסטיבלי הקולנוע, "הקצבים". מדובר בקומדיה שחורה שאותה כתב וביים התסריטאי של היצירות האיכותיות "לבבות פתוחים" ו"הקפיצה לחיים".
עלילת "הקצבים" מתמקדת בשני חברים טובים, סבנד וביורן שעובדים במעדניית בשרים בעיירה קטנה בדנמרק. נמאס להם מהבוס המרושע והם מחליטים לפתוח מעדנייה פרטית משלהם. אחרי התחלה לא מוצלחת עם העסק החדש, אחד מהם הורג בשגגה חשמלאי שבה לתקן את התאורה במקפיא הענק שלהם. החלטה פזיזה של השניים הופכת את העסק למשגשג מה שמלמד את שני החברים שמאד קשה לשכוח את טעמו של בשר אדם טרי.
הצנזורה הישראלית ידועה כשמרנית ומנוהלת על ידי אנשים שההבנה שלהם באומנות הקולנוע שואפת לאפס בערך כמו הידע של ח"כ יאיר פרץ במדעי המדינה או מדעי החברה. אחרי שהתעללו במשך שנים בסרטים "אימפריית החושים" ו"דור מזוין", השתוללו מרוב דאגה בגלל הסרטים "דוברמן" ו"אנטומיה של גיהינום" ודאגו שנהפך לשמאלנים שונאי ישראל בעקבות "ג'נין, ג'נין" הגיע תורו של הסרט הקטן "הקצבים" לעבור את ההתעללות השנתית והפעם זה תמוה במיוחד.ב"אימפריית החושים" הראו יחסי מין מלאים וב"דור מזוין" חתכו איבר מין זכרי בקלוז אפ, שלא נדבר על "אנטומיה של גיהינום" והסצנה הפדופילית החולנית, אבל בסרט הדני אין שום דבר חריג ממה שנראה בעשרות סרטים במהלך השנה. קבוצת התימהונים שיושבים בועדת הצנזורה החליטה שיש לחתוך שני קטעים מתוך הסרט: את סצנת כף היד שנראית על שולחן המושלכת למטחנת בשר ובסצנה נוספת שבה רואים חצי גוף נשי תלוי על אנקול.
בסרטים "רציחות בארגז הכלים", "שחר המתים" "טוראי ראיין", "קולד מאונטן", "החולמים" ושלל סרטים העולים מדי שנה על מסכי הקולנוע בישראל נראו זוועות הרבה יותר מזעזעות משתי הסצנות הנ"ל יחדיו. השאלה היחידה שעולה מכול הטררם המיותר של שהצנזורה הישראלית היא השאלה הבנאלית האם אנחנו בכלל זקוקים לגוף המיותר הזה? קבוצת האנשים הזו שמקבלת מימון ממשלתי העולה לנו כסף רב פוסלת סרטים להקרנה בקולנוע אבל אין לה כוח מול ספריות ה DVD שבה הסרט יופץ עם כתוביות בעברית באורך מלא בלי הצנזורה המיותרת או מול ערוצי הסרטים של הלוויין והכבלים שיציגו את הסרט בגרסה מלאה.
עדיין לא ברור מדוע לא החליטו להגביל את הסרט מגיל 18 ומעלה והחליטו להציב את הדרישה הבלתי ברורה החותכת בבשר החי של היצירה הקולנועית. הניחוש היחיד שאני מסוגל לעלות על הדעת הוא שהצנזורה כעסה על כך שצמד הגיבורים יוצאים נקיים מכול העסק וממשיכים לעסוק בעבודתם. "הקצבים" הוא קורבן חף מכל פשע של קבוצה איזוטרית של אנשים שעדיף שהיו הולכים לאיזה חוג מקרמה במתנ"ס ולא נוגעים לנו בקולנוע.