חדשות קולנוע וסרטים

חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על לבנה פינקלשטיין ואלון סנדלר

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את השחקנית הוותיקה לבנה פינקלשטיין ("העולם מצחיק", "טירונות", "השתיקה") ואת השחקן אלון סנדלר ("אליפים", ההצגה "הבן") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של לבנה פינקלשטיין

החיים יפים (1997) –"המשחק של בניני מרתק הוא עובר בין המציאות הקשה שהוא חי בה לבין הגנתו על בנו יחידו ואנחנו בוכים וצוחקים. לראשונה נעשה סרט על תקופת השואה בדרך אחרת. אני זוכרת גם את הרגע שבו סופיה לורן הכריזה על הזכייה באוסקר. בניני עבר על הכיסאות, חיבק אנשים בדרך והודה בגאווה גדולה ללורן, חברתו מאיטליה" .

על הסרט: אחד מסרטי השואה המוכרים והמצליחים בכל הזמנים, זוכה 3 פרסי אוסקר כולל פרס הסרט הזר והשחקן הטוב ביותר לרוברטו בניני. בניני, שכתב ביים ומככב בתפקיד הראשי בסרט, מגלם את דמותו של גווידו, יהודי איטלקי באיטליה הפשיסטית, שמנסה להסתיר מילדו את האמת הנוראית על השואה, לאחר שהם נלקחים למחנה ריכוז. קומדיה טראגית אנושית ובעלת מסר הומניסטית, שמתייחסת לנושא השואה מזווית לא צפויה.



פרידות (2008) - "סרט יפני על הכבוד שנותנים למת. ההכנה לקבורה של המת והפרידה כל כך מרגשת ואסתטית . זו מין הצצה לתרבות אחרת ומיוחדת . כשהייתי ביפן ופגשתי את האנשים, את החיים שם, זה כאילו הייתי בפלנטה אחרת".

על הסרט: סרטו של יוג'ירו טקיטה, שזכה באוסקר לסרט הזר על חשבון "ואלס עם באשיר", עוסק בנגן צ'לו מקצועי שמחליט להתחיל לעבוד בעבודה לא שגרתית: הוא מכין מתים להלווייתם. הסרט עוסק במפגשים מינוריים עם דמויות שמתמודדות בדרכן עם הפרידה הגדולה מכולן, המוות.



רשימת שינדלר (1993)- "אני אוהבת לצפות בסרטים שקרו באמת בחיים. ואיך המציאות הופכת לסרט. כך העולם שוב זוכר ולא שוכח ולא סולח, ולו לשעתיים, את הזוועה שהייתה" .

על הסרט: יצירת המופת של סטיבן ספילברג, זוכת 7 פרסי אוסקר בהם לסרט הטוב ביותר, על התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר שהציל יהודים רבים ממכונת ההשמדה הנאצית.



חומות של תקווה (1994) – "החירות שכל אדם נלחם בכל צורה עליה. התכנון של הבריחה מהכלא, הסבלנות החכמה, תסריט חזק ושחקנים מעולים והתוצאה מרטיטה את הלב. בימים אלה תיאטרון גשר מעלים את 'חומות של תקווה' ואני ממליצה בחום". על הסרט: סרט הביכורים של פרנק דרבונט, בכיכובם של טים רובינס ומורגן פרימן, מבוסס על נובלה מאת סופר המתח והאימה הנודע סטיבן קינג. בזכות משחק נפלא, הכתיבה, הבימוי והנרטיבים האפלים, המרתקים והאנושיים, הסרט כבר הפך מזמן לקלאסיקה ומדורג במקום הראשון בדירוג הסרטים הטובים בכל הזמנים באתר IMDB .



השתיקה (2022) - "הסרט בו אני משתתפת. צוחקים בו וגם בוכים ומתרגשים אבל הכי חשוב חושבים עליו בתום הסרט וזה הערך המוסף שלו".

על הסרט: סרטו החדש של שמי זרחין. חייו של אביהו, איש טלוויזיה עם פה גדול מדי, הולכים ומסתבכים: אמו שרה הפסיקה לדבר, שקעה בשתיקה מוחלטת. אביב, תלמידו האהוב לשעבר, הופך במפתיע למועמד המוביל בבחירות לראשות הממשלה - למרות שאף אחד לא יודע מה יש לו להגיד. הוא שותק כל הדרך לניצחון, שתיקה שמאתגרת את אביהו עד כדי סיכון הקריירה שלו ומשפחתו.



הבחירות של אלון סנדלר

ריי (2004) – "סרט על להילחם ולהצליח למרות הפגמים שלך. ג'יימי פוקס מדהים".

על הסרט: הסרט שהעניק לג'יימי פוקס את האוסקר הראשון שלו, והיחיד גם עד כה, הוא ביוגרפיה המגוללת את סיפור חייו של מוזיקאי הבלוז הגדול ריי צ'ארלס, שהתעוור בגיל שבע, על ילדותו הקשה ועלייתו לגדולה בשנות החמישים.



פורסט גאמפ (1994) - "כל מה שאוסיף פשוט יקטין מהערך של הסרט הזה".

על הסרט: חייו של פורסט גאמפ (טום הנקס), בחור בעל מנת משכל נמוכה, ופגישתו עם אהובת חייו ג'ייני. הסרט מתעד את פגישותיו המקריות של פורסט עם אנשים חשובים מההיסטוריה האמריקאית ואת השפעתו על אירועים חשובים ביותר באמריקה מ-1950 עד 1970. זוכה שישה פרסי אוסקר, ביניהם לסרט הטוב ביותר.

בין כוכבים (2014)- "העיף לי את המוח במשחק עם זמן וממדים".

על הסרט: כריסטופר נולאן באחד מסרטי המדע בדיוני המורכבים והמאתגרים של העשור רקח יצירה העוסקת במסעו של מדען (מתיו מקונוהי) לחלל כדי למצוא כוכב בו יהיה ניתן ליישב את המין האנושי שנשאר על כדור הארץ הגוסס. למרות התמות הפילוסופיות והנושאים המדעיים בהם הסרט עוסק, הוא זכה לאהדה גדולה והפך לאחד משוברי הקופות הגדולים של 2014.



סרטי בחזרה לעתיד (1985 - 1990) - "הסרטים שראיתי הכי הרבה פעמים בחיים שלי בתור נער. בן דודי ואני כל חופש גדול היינו צופים בכל שלושת הסרטים ברצף כל לילה לפני השינה".

על הסרט: סרט הקאלט שבוים על ידי רוברט זמקיס והופק ע"י סטיבן שפילברג היה לאחד הסרטים האולטימטיביים של שנות ה-80. יחד עם מרטי מקפליי (מייקל ג'יי פוקס), אמט בראון (כריסטופר לויד) וכמובן מכונת הזמן דלוריאן, נוצרה קומדיית מדע בדיוני על מסע בזמן שתיזכר לנצח, ועוד שני סרטי המשך מצליחים.



מטריקס (1999) - "הרעיון מבריק ומשנה תפיסת עולם".

על הסרט: אחד הסרטים האהובים והמשפיעים בעשורים האחרונים שזכה לשני המשכים, השפיע רבות על סרטים אחרים בשלל חיקויים ומחוות, קיבל ניתוחים כבדי משקל ע"י מיטב הפילוסופים וזכה להצלחה קופתית וביקורתית מרשימה. "מטריקס" מצליח להביא מחד סרט פעולה מלהיב בעל זוויות צילום מקוריות ומאידך, רעיון חתרני, שמקדים את זמנו עם תוכן פילוסופי מעורר מחשבה.

מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ השתיקה (עמוד סרט)
חץ פרידות (עמוד סרט)
חץ ריי (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט