חדשות טלוויזיה / סדרות

אמי 2022: מה חשבנו על הזוכים ועל המפסידים הגדולים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס האמי לא ידוע בסיכונים הרבים שהוא לוקח – וכך גם השנה, התוצאות אינן מפתיעות: HBO עומדת בראש עם 37 זכיות, ובייחוד ל"יורשים" ו"הלוטוס הלבן"; וגם: "טד לאסו" חוזר להבקיע, צוות "משחק הדיונון" עושה היסטוריה בינלאומית ומי נשכח לחלוטין מהזכיות?
בטקס האמי ה-74 שנערך בלילה שבין שני לשלישי בלוס אנג'לס, שם אחד נוצץ היה מושא לבדיחות חוזרות ונשנות – נטפליקס. "'משחק הדיונון' היא סדרה על תחרות שמי שמגיע אליה הוא עני ונואש לכסף. נטפליקס בטח תצטרף אליה בשנה הבאה", אמר מנחה הערב, בוגר "סאטרדיי נייט לייב" קינן תומפסון (שפתח את הערב עם שלל ריקודי מחווה ל"משחקי הכס" ו-"חברים"), בנאום הפתיחה שלו. אכן, זו הייתה שנה לא קלה עבור נטפליקס, שחוותה ירידה משמעותית במספר משתמשיה וממשיכה להתחבט עם עצמה מה לעשות בנוגע לשיטת העברת הסיסמה, והצניחה בפופולריות משנה שעברה התבטאה גם במספר הזכיות (26 מול 44 אשתקד).

גם לענקית מדיה אחרת הייתה שנה לא פשוטה. זוהי HBO, שלמרות איכותה המתמשכת חוותה פגיעה בתדמית כששירות הסטרימינג שלה – "HBO Max" – החל לבטל בזה אחר זה פרויקטים נוצצים ועתירי תקציב (בראשם הסרט "באטגירל", שנגנז לגמרי) ואפסן שלל קלאסיקות שנמצאות בארכיון הרשת. אבל כנראה שבמקרה של הרשת, העולם עובד ביחס הפוך כי גם השנה – HBO היא הזוכה הגדולה בטקס.

עם 38 זכיות (שמכפילות את 19 הזכיות בשנה שעברה), נציגי הרשת צעדו שוב ושוב לבמה – עם 4 זכיות בעבור העונה השלישית של הדרמה הפוליטית והעוקצנית "יורשים" (מול 25 המועמדויות שקיבלה), שגרפה בין השאר את פרס הדרמה הטובה ביותר, פרס שחקן המשנה הטוב ביותר בדרמה למת'יו מקפיידן (לעד מר דארסי מ-"גאווה ודעה קדומה") ופרס התסריט הטוב ביותר לתסריטאי ג'סי ארמסטרונג; בנוסף ל-5 זכיות בעבור העונה השנייה של "אופוריה". כוכבת הסדרה זנדאיה המשיכה לבסס את מעמדה כאחת מהשחקניות המבטיחות ביותר של הוליווד וזכתה באמי השני שלה (שנתיים לאחר הקודם, אז הפכה לזוכה הצעירה ביותר בפרס) לשחקנית הטובה ביותר בדרמה (וזכתה לבדיחה שחוקה מצד תומפסון על היותה "צעירה מספיק כדי לגלם תיכוניסטית, אך מבוגרת מדי כדי לצאת עם ליאונרדו דיקפריו").

[*]

הסאטירה הפופולרית "הלוטוס הלבן" זכתה בפרס המיני-סדרה הטובה ביותר, לצד 9 זכיות נוספות, וביניהן פרס שחקן המשנה למנהל המלון, מוריי בארטלט (שהביס את עמיתיו לסדרה, ג'ק לייסי וסטיב זאן, והודה לאמו באוסטרליה הרחוקה), פרס שחקנית המשנה המוצדק לג'ניפר קולידג' (השחקנית היחידה מהצוות שחוזרת לעונה השנייה, ובכך נקווה שתיפטר סופית מהתואר "אמא של סטיפלר") ופרס הבימוי והתסריט הטוב ביותר למייק וויט, יוצר הסדרה (שניצל את המעמד להיזכר ברגעיו ב"הישרדות" וביקש מהנוכחים "שלא ידיחו אותו"); והקומדיה – הדרמטית לעיתים אך נהדרת תמיד – "האקס" , שגרפה זכייה שנה שנייה ברציפות בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בקומדיה לג'ין סמארט. מול HBO החוגגת, נטפליקס המדשדשת הצליחה לעשות היסטוריה בינלאומית, כשהלהיט הקוריאני "משחקי הדיונון" גרף זכייה בפרס השחקן הטוב ביותר בדרמה בעבור כוכב הסדרה, לי יונג ג'ה (שרק אתמול עלה ראיון איתו של מבקר האתר רון פוגל), וכך הפך לשחקן הראשון שכיכב בסדרה זרה וזכה בקטגוריית השחקן הראשי. יונג ג'ה גבר, בין היתר, על כוכבי "יורשים", בריאן קוקס וג'רמי סטרונג, ואותו נזכה לראות בשנה הבאה בסדרה חדשה מבית "מלחמת הכוכבים", "The Acolyte". "אין ספק שהוליווד היא המכה של הקולנוע, אבל אותי דווקא מושך לעשות קולנוע באירופה", אמר יונג ג'ה לפוגל בראיון, "אני נמשך יותר לצד האמנותי של הקולנוע ופחות למסחרי. בכל מקרה, אני מקווה להמשיך ולעבוד קשה ולגרום הנאה לצופים בכל העולם". כמו כן, במאי הסדרה, וואנג דונג-היוק, זכה בפרס הבימוי. השחקנית המוכשרת ג'וליה גארנר ייצגה בכבוד את העונה האחרונה של הדרמה מנטפליקס "אוזרק", וזכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בדרמה.

[*]

בכל הנוגע לקטגוריות הקומדיה, נדמה כי חברי אקדמיית הטלוויזיה הוכיחו שוב את הקיבעון המחשבתי שלהם ואת רצונם לדבוק עם מה שכבר הכירו. כך, הקומדיה החמימה מבית "אפל TV+", "טד לאסו", שהייתה לזוכה הגדולה של השנה שעברה, חזרה לזכות שוב בגדול – בין היתר בפרס הקומדיה הטובה ביותר, בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר ליוצר הסדרה ג'ייסון סודייקיס, בפרס הבימוי (לאם-ג'י דילייני) ובפרס שחקן המשנה לברט גולדשטיין – למרות ביקורות פושרות והתלהבות שירדה מביצועי העונה השנייה.

כך גברה "טד לאסו" על מתחרים חזקים ומרשימים במיוחד, כדוגמת "אבוט אלמנטרי" (שכן הרוויחה את פרסי שחקנית המשנה הטובה ביותר והתסריט הקומי), "תרגיע", בארי", "האקס" ואולי הכואבת ביותר (בייחוד לכותב שורות זה) – "רק רציחות בבניין". הקומדיה השחורה מבית "הולו" שבדיוק סיימה עונה שנייה ומוצלחת, והועמדה ל-17 מועמדויות – יצאה עם ידיים כמעט ריקות מהטקס (מינוס 2 זכיות טכניות – עיצוב תפאורה ועיצוב סאונד – וזכייה על הופעת אורח של ניית'ן ליין הוותיק) והשאירה את שני ענקי הקומדיה סטיב מרטין ומרטין שורט, וכן את התגלית הקומית של התקופה, סלינה גומז, מחוץ לפנתיאון – וחבל.

כך גם שירות הסטרימינג "דיסני פלוס", שבבעלותו השירות "הולו", המשיך לקבל כתף קרה מהאקדמיה, ויצא עם שתי זכיות בקטגוריות המיני סדרה – השחקן הראשי למייקל קיטון ב-"דופסיק" (אודות מגפת האופיאטים בארה"ב) והשחקנית הראשית לאמנדה סייפריד ב-"הנושרת" (בה גילמה את הפושעת המורשעת אליזבת' הולמס, בקטגוריה שראתה רק גילומים של נשים אמיתיות - "עוזרת בית", "להמציא את אנה", "פאם וטומי", "המדרגות" ו"סיפור פשע אמריקאי: מוניקה לוינסקי") . שלא לדבר על ההתעלמות המוחלטת מהפתעת השנה – הדרמה הדיסטופית "ניתוק" (“Severance”), וקיבלתם מחזה עגום. נדמה שההיתקעות במקום וההיצמדות ל-"שטאנץ" ממשיכה לפגוע במעמד האמי בציבור (ובנתוני הרייטינג של הטקס), ולא ברור מתי אכן חברי האקדמיה יתעוררו – אך עד אז, נאלץ לחכות.

חברי האמי אכן סיפקו מעט הפתעות בכל זאת, כאשר המוזיקאית ליזו זכתה בפרס תוכנית הריאליטי הטובה ביותר על "ליזו: Watch Out for the Big Grrrls, ובכך הביסה את "מירוץ הדראג של רו-פול" הוותיקה. "מאז שהייתי ילדה רציתי לראות בטלוויזיה מישהי שמנה כמוני, שחורה כמוני ויפה כמוני", אמרה ליזו בדמעות בנאום הזכייה, "אם הייתי יכולה להגיד משהו לילדה שהייתי, זה שאת תראי נשים כאלה וזו תהיי את על הבמה". כמו כן, הסטנדאפיסט ג'רוד קרמייקל זכה על ספיישל הסטנד-אפ "רותניאל" (שגרף עוד זכייה ל-HBO), שבו יצא מהארון וחשף צדדים רגישים וכואבים בחייו, ושיתף בסודות משפחתיים כואבים. "יצרתי משהו ששילמתי עליו מחיר כבד והפסלון הזה מוסיף למשמעות שיש לו בשבילי", אמר בנאומו.

הצביעו וקבעו מהי סדרת הדרמה המועדפת עליכם מהמועמדות באמי >>

מי מהמועמדים לסדרת הדרמה לאמי 2022 הוא המועדף עליכם? משחק הדיונון יורשים סמוך על סול אוזרק אופוריה דברים מוזרים ניתוק
שלח/י
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט