בעיניים של מייזי ביקורת סרט

What Maisie Knew Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "בעיניים של מייזי":
"הרגש נותר מחוץ לסרט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר What Maisie Knew
משחק אלכסנדר סקארסגרד, ג'וליאן מור במאי/ת סקוט מקגיהי, דייויד סיגל  
דרמה
ביקורת סרט לבעיניים של מייזי מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"משחק מצוין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קל לכבוש אותנו עם ילדים על המסך. בעיקר עם ילדה כמו אונטה אפריל המגלמת את מייזי בת ה-6 ומוכיחה שלכישרון משחק פשוט אין גיל. אך למרות הילדה המתוקה והמוכשרת, הבעיה הכי גדולה של "בעיניים של מייזי" היא דווקא מחסור ברגש. הסיפור על הילדה העוברת מיד ליד בעקבות הפרידה של הוריה הוא בעיקר טכני והבגרות המקסימה של מייזי הקטנה הופכת במהרה ללא אמינה ונטולת ילדותיות.כאשר סוזנה וביל (ג'וליאן מור וסטיב קוגן) מחליטים להיפרד, מאבק המשמורת על בתם מייזי הוא בעיקר כזה של אגו ורצון להוכיח מי ראוי יותר לגדל אותה. זו הסיבה שלמרות ששני ההורים נאבקים על זמן איתה, כאשר סוף סוף יש להם אותו, הם משאירים אותה לטיפולם של אחרים. ביל מתחתן עם מרגו, המטפלת הצעירה של מייזי, וסוזנה, כדי לחזק את הטיעון שלה בבית המשפט, מתחתנת עם לינקולן, בחור צעיר שהיא בקושי מכירה. בעוד סוזנה וביל עסוקים בעצמם ובבעיות האישיות שלהם, מרגו ולינקולן הם אלו שלמעשה מגדלים את מייזי ומטפלים בה. ונדמה שלכולם איכפת מכל מה שקורה, חוץ מאשר למייזי עצמה.
"בעיניים של מייזי" מבוסס על רומן מאת הנרי ג'יימס עם אותו השם (What Maisie Knew). האדפטציה של רומן מהמאה ה-19 בו הילדה עוברת מבית לבית בכרכרה למנהטן 2013 היא מעניינת ומעציבה; אמצעי התחבורה אומנם התקדם מכרכרה למונית, אך ההזנחה של ילדים והעברתם כחפץ מהורה אחד לשני נותרו כשהיו. ההבדל המהותי בין שתי הגרסאות הוא ככל הנראה המסר. בעוד ג'יימס מציג תמונה עגומה על עתידה של אותה ילדה שגדלה בין שני בתים נטולי דאגה אמיתית ואהבה, הסרט מנסה להימנע מאמירה מפורשת על הסיטואציה והשפעתה על חייה הבוגרים של מייזי. וכשאין מסר, הרבה פעמים גם אין מטרה."בעיניים של מייזי" נאמן לכותרת שלו ומציג לנו את הסיפור של מייזי דרך העיניים שלה. זה יכול היה להיות קו מנחה לסיפור מרגש ומיוחד עם אפשרות לחוות את העולם דרך עיניה של ילדה, הבעיה היא שהתסריטאיות (ננסי דויין וקרול קרטרייט) השתמשו בכלי הזה באופן טכני בלבד בו מייזי פשוט נוכחת בכל סצינה. אין שום בלבול של ילדה לגבי הסיטואציה, נאיביות של עולם יפה יותר, או פחדים מזרים הנכנסים לחייה. אנחנו מבינים הכל ישר ומיד וגרוע מכך, נדמה שגם מייזי.
מכאן נובע הקושי העיקרי בצפייה בסרט – זה פשוט לא אמין. זה לא אמין שילדה תחווה פרידה, תעבור מיד ליד, תישאר לבד עם זרים ותתרגל לחדר חדש בלי שום בכי או תלונה. היא לא נאבקת, היא לא מקטרת, הכל כמעט בסדר מבחינתה. מייזי פוגשת את לינקולן לראשונה כשסוזנה שולחת אותו לאסוף אותה מהגן. היא בהתחלה מסתכלת עליו בחשש, אבל דקה לאחר מכן, היא כבר נותנת לו יד. למייזי חסרות תכונות שמאפיינות ילדים; אין לה אוכל שהיא לא אוהבת, היא לא מפחדת מהחושך, היא לא שונאת אף צבע, אין לה חיה שהיא אוהבת במיוחד. המבוגרים נוהגים בה כחפץ ונדמה שכך גם יוצרי הסרט.רביעיית המבוגרים היא קורטט המפליא בתיאום צליליו. חבורה מוכשרת מעוררת הבנה ואכפתיות. ג'וליאן מור מדהימה ככוכבת הרוק בגיל העמידה המרוכזת בעצמה ופחות מפותחת רגשית מהבת שלה. אלכס סקארסגארד כובש אותנו מהפריים הראשון כהמבוגר היחיד בסרט שיש לו גישה אמיתית לילדים. וסטיב קוגן וג'וליאנה ונדרהאם אומנם לא אמינים כזוג, אך הם מגלמים את הדמויות שלהם בצורה נפלאה ומשכנעת. בהיותם כל כך עוצמתיים על המסך, הם גורמים לנו לעיתים לפתח רגש חזק יותר כלפיהם מאשר אל מייזי הקטנה."בעיניים של מייזי" עשוי מצוין ומשוחק להפליא. הוא מעניין ומיוחד, אבל הוא פשוט לא מצליח לספק את מה שהוא מבטיח - שיהיה לנו איכפת ממייזי. אין לו אמירה ואין לו מילה אחרונה. זו פיסה מהחיים, מעניינת אומנם, אך לא מספיק מרגשת בסטנדרטים של קולנוע.
בעיניים של מייזי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילהגיל: 4626/06/2014 18:03:33
7/10אייקון ציון
סרט דרמה נחמד אך משעמם וחסר עלילה משמעותית. הסיפור קצת קיצוני ומעורר כעס על ההורים שמזניחים ילדה קטנה. הבן שלי בתיכון אהב מאוד, אני פחות.
שם: tutiגיל: 3025/10/2013 15:16:06
10/10אייקון ציון
סרט מקסים :) סרט דרמה קצת שונה (שגם אלו שפחות אוהבים את הז'אנר יאהבו). בלי הרבה טקסטים ועם משחק מעולה (בעיקר של הילדה) מצליח להעביר את התחושות והרגשות.
שם: גילושגיל: 5919/10/2013 23:07:25
9/10אייקון ציון
סרט מקסים וממש מרגש. מאוד מומלץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט