אפסטרים קולור ביקורת סרט

Upstream Color Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אפסטרים קולור":
"הרוב נסתר על פני הגלוי ועדיין הסרט מרתק ועוצר נשימה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Upstream Color
משחק אמי שיימץ, אנדרו סנסינג, טיאג ו מרטינס במאי/ת שיין קארות'  
דרמה
ביקורת סרט לאפסטרים קולור מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מאתגר ואחר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות37.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו של שיין קארות' הוא יצירה קולנועית עשירה מבחינה ויזואלית ומורכבת מבחינה תמטית, הדורשת מהצופים להניח בצד את כל מה שהם מורגלים אליו כאשר הם הולכים לצפות בסרט קולנוע רגיל. אז על מה אתם צריכים לוותר? עלילה שגרתית שלא דורשת מכם טיפה אחת של מחשבה או מוסר השכל בסיסי שקל להבינו וגם דמויות סימפטיות. אלו לא קיימים בסרט המוזר והמצוין הזה שנקרא "אפסטרים קולור". עצם זה שסרט כל כך ייחודי ואווירתי מגיע לבתי הקולנוע בישראל הופך את הצפייה בסרט לאירוע בפני עצמו.שיין קארות' הוא תופעה ייחודית למדי בנוף הקולנוע האמריקאי העצמאי. הוא השחקן הראשי, התסריטאי, במאי, מלחין הפסקול המקורי, המפיק, שותף בעריכה וחלק מצוות הצילום. הוא בכלל היה מהנדס תוכנה שפיתח תוכנה לסימולציית טיסה. אבל לפני שנים מספר הוא החליט לשנות את חייו מקצה אל קצה ולעשות הסבה מקצועית. כך מצא את עצמו מתמטיקאי ואיש מחשבים עושה קולנוע מדע בדיוני איכותי, שכלתני ומורכב שמזכה אותו בפרסים. "פרמייר" - סרטו הראשון משנת 2004 וסרטו השני והאחרון עד כה "אפסטרים קולור" (2013) זיכו אותו בפרסים בפסטיבל סאנדנס החשוב.
העלילה מתחילה בכלל עם נער שלומד כיצד לשלוט באנשים אחרים בעזרת משקה מסתורי שהוא רקח. הנער גדל לגבר צעיר ונאה שחוטף את כריס אחרי שהוא משקה אותה בתמיסה המשונה והוא זוכה בהדרגה לשליטה על תודעתה. הוא מצווה עליה לרוקן את חשבון הבנק שלה. הצעיר המסתורי נעלם ואנחנו מלווים את כריס המתעוררת ולא זוכרת דבר. היא פוגשת ברכבת התחתית את ג'ף, עוד גבר מסתורי עם סודות, בין השניים נוצר קשר מיידי ומאוד לא שגרתי עם מאפיינים על טבעיים. נראה כאילו הלא מודע שלהם מתקשר אחד עם השני.יש עוד אדם מסתורי המנהל חוות חזירים ומבצע ניתוחים מסתוריים. האם אותו גבר מסתורי מנווט את חייהם? אותו אדם מקליט צלילים וקולות המשמשים אותו ליצירת תקליטים מוזרים. תיעוד עבודתו של איש הסאונד הוא אחד הדברים הקולנועים המרתקים בסרט זה המציג את מאחורי הקלעים של העשייה הקולנועית בדרך דיוויד לינצ'ית יוצאת דופן. למרות הגיחות המוזרות אל אותו אדם אנחנו כל הזמן חוזרים אל כריס שיוצאת למסע בזיכרונות שלה שנדחקו אל תוך הלא מודע כדי לפתור את התעלומה ועוד יותר חשוב להפטר מתחושת הסכנה והפחד המלווים את חייה.
לאחר שתי צפיות בסרט, אני יכול לומר שככול שמנסים להתעמק בו יותר המסתוריות שלו רק הולכת וגדלה. ברגע שאתם מחליטים לקנות כרטיס לסרט הזה (ואני מאוד מקווה שתעשו זאת) אתם צריכים להכנע לחזון הקולנועי המאתגר שהוא מציע ולהנות מהעושר והכשרון המציפים את המסך. אין הרבה סרטים שאפשר לכתוב עליהם "כזה דבר עוד לא ראיתם" על השירה הקולנועית הנקראת "אפסטרים קולור" אפשר לכתוב זאת בקלות רבה. מי שעתיד להסחף לעולם הייחודי שהסרט מציע יזכה לחוויה בלתי נשכחת שתזדחל בתוך מוחו ולבו עוד שנים רבות.
אפסטרים קולור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: סיגליתגיל: 2715/11/2013 22:07:07
1/10אייקון ציון
סרט כזה משעמם אני ובעלי ראינו רק חצי ממנו וסגרנו את הטלויזיה
שם: מירי בלוםגיל: 6206/11/2013 08:40:38
2/10אייקון ציון
אפסטרים קולור - בין ביזארי להזוי. לקחו את הפוסטמודרניזם אל הקצה. הרגשתי שמי שעשה את הסרט ממש עף על עצמו ואומר תראו איזה מיוחד אני וצילם מן שטות יומרנית חסרת פואנטה . בקיצור כמו בבגדי המלך החדשים, המלך ערום ומפליא שדבר כזה מגיע בכלל לקולנוע.
שם: איתיגיל: 2506/10/2013 02:31:47
2/10אייקון ציון
חידה ביזארית יומרנית שלא מצליחה לדעתי... יש כמה סצינות מיוחדות....אבל לדעתי רעיון מיוחד שבמקום להיות טוב והגיוני מגיע לרמות של בלבול מוחלט.
קישורים
חץ אפסטרים קולור (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט