כוכב הקופים: השחר ביקורת סרט

Dawn of the Planet of the Apes Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כוכב הקופים: השחר":
"סרט העוסק בנושאים מורכבים שמצליח לספק חוויה קולנועית מרתקת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dawn of the Planet of the Apes
משחק גארי אולדמן, קרי ראסל, אנדי סרקיס, ג'ודי גריר, ג'ייסון קלארק, קיווין רנקין, טובי קבל במאי/ת מאט רייבס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לכוכב הקופים: השחר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"המשך מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2011 אולפני "פוקס" החליטו להחזיר לחיים את סדרת סרטי "כוכב הקופים", הפעם בצורת פריקוול – כלומר סרט מקדים המתאר את ההתרחשויות שהובילו אל אותו סרט קלאסי שנוצר לפני 47 שנה. כל הניסיונות הקודמים לשחזר את הצלחת אותה יצירת מופת מרשימה בכיכובו של צ'רלסטון הסטון ובימויו של פרנקלין ג'יי שאפנר (פאטון) כשלו ולכן החששות היו גדולים. אבל אז הגיע במאי קולנוע בריטי אנונימי יחסית בשם רופרט וויאט שייצר סרט משובח, המצליח לשלב בין מורכבות רעיונית לויז'ואליה קולנועית סוחפת עם סצנת קרב מסחררת בסוף הסרט.מסיבותיו שלו הוא החליט לוותר על התענוג של יצירת סרט המשך והעדיף לביים את מותחן הפעולה The Gambler עם מרק וולברג, שיצא בבתי הקולנוע רק בשנת 2015. כדי למלא את החלל העצום הובא אחד הבמאים האמריקאים המסקרנים הפועלים כיום בהוליווד, מאט ריבס שאחראי על ההצלחה המסחרית והאומנותית "קלוברפילד" וגם על החידוש האמריקאי לסרט הערפדים השבדי Let me in שזכה לשבחי הביקורת אך התרסק בקופות. החששות שהבמאי לא יצליח לספק את הסחורה מתבדות כבר בסצנת הפתיחה המרהיבה.
הציפיות הגבוהות שהותיר אחריו הסרט הראשון בסדרה, יכלו להיות לו לרועץ אבל ריבס מצליח לממש את כל מה שקיוו ממנו בכל פרמטר אפשרי: גם הטכני וגם התמטי. מבחינה ויזואלית אנימציית המחשב והפעלולים מרשימים אפילו יותר מהסרט הקודם. הסצנות בין הקופים, פשוט מרהיבות ביופיין ובעוצמתן. האנימציה של "כוכב הקופים: השחר", היא לא פחות מפורצת דרך. הדמויות המונפשות כל כך ריאליסטיות ואנושיות אפילו יותר מהשחקנים בשר ודם הפחות מורכבים ומעניינים.הפרמטר הנוסף הוא התסריט והרעיון שעומד מאחוריו. עשרה חורפים חלפו מאז פריצת המגיפה. סיזר מנהיג את הקופים החיים בשלווה והרמוניה מחוץ לסן פרנסיסקו ביערות הפרא עם עצי סקויה ענקיים על שפת אגם פסטוראלי. לשם מגיעה משלחת בני אדם ששרדו את הוירוס הקטלני בהנהגתו של מלקולם (ג'ייסון קלארק האוסטרלי) המעוניינים להפעיל את הסכר כדי להזרים חשמל לעיר המשותקת. השניים מצליחים להגיע להסכם שלום שברירי, אבל גורמים משני הצדדים מסרבים להכיר באופציה השפויה ללא שפיכות דמים.
סיזר האמין בבני האדם זאת למרות שבעבר הם עשו ניסויים על קופים, התעללו בהם, שמו אותם בכלובים לצרכי בידור בגני חיות ועוד. שלא נדבר שגם עכשיו תחת חסותו אחד האנשים שעבד בסכר פצע את בנו, החביא נשק למרות שהדבר נאסר על ידו ואף האשים את הקופים בהתפרצות המגפה, שכפי שראינו בסרט הראשון נוצרה על ידי בני האדם ולא על ידי קופים. אבל להפתעתו של סיזר גם בתוך המחנה שלו יש קופים שלא מוכנים לסלוח על פשעי העבר ויעשו הכל כדי לנקום בבני האנוש גם אם מדובר באנשים שלא עשו ניסויים והתעללו בקופים בעבר.סיזר מנהיג הקופים בטוח שהזן שלו הרבה יותר חכם מבני האנוש, הרי הם מקפידים כבר מעל לעשור לשמור על החוק החשוב ביותר "קוף לא הורג קוף". זה מה שהבדיל בינם לבני האדם שכדי לשרוד במגפה פגעו אחד בשני. להפתעתו הוא יגלה שהנגיף שהפך אותם לאנושיים לא רק נתן להם את היכולת לדבר, לקרוא, לכתוב, לנהוג בטנק או להשתמש בכלי נשק אלא גם את היכולות המפוקפקות לשקר, לגנוב, לבגוד ולרצוח - בדיוק כמו בני האנוש."כוכב הקופים: השחר" מתאר מעגל של אלימות שבו מיעוט אלים ומסית מצליח לגרור אחריו את הרוב הדומם למלחמה שאף אחד לא באמת רצה בה. אם הסרט היה יצירה קולנועית ישראלית בטח פוליטקאים קיצוניים כמו ליברמן, בנט, שקד וחבריהם היו טוענים שמדובר ביצירה אנטי ציונית יפת נפש, אז כן "כוכב הקופים: השחר" הוא סרט פציפיסטי במהותו אבל כמו המון סרטים מסוג זה, גם הסרט הזה מדמם וכואב את טיפשותו של המין האנושי.
כוכב הקופים: השחר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברגיל: 1310/08/2017 21:18:44
10/10אייקון ציון
המשך מעולה, עלילה יפה וסוחפת , תסריט ומשחק נהדרים , הרפתקה נהדרת.
שם: .MOR Rגיל: 1421/07/2017 20:47:32
8/10אייקון ציון
סרט מרהיב ומדויק !!! השחקנים נהדרים, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירת הסרט, האפקטים וה-CGI יפים במיוחד, האקשן סוחף, העריכה מרשימה והדיאלוגים הדוקים ומעניינים ברובם אבל התסריט והעלילה נמרחים מדי ולפעמים אפילו לא כל כך מעניינים. בקיצור, אהבתי מאוד. כדאי לראות !!!
שם: aloncoolגיל: 2102/01/2016 19:37:40
9/10אייקון ציון
ישנם אנשים שלא יתחברו לסרט בגלל היותו דרמטי, או דבילי מידי ויעלו שאלות איך בכלל קופים מדברים. הסרט כוכב הקופים סרט מעולה מבחינתי, אין בו רגע אחד של שעמום, אני ראיתי את הסרט הקודם ולכן אני הבנתי לאן אני נכנס, לפי הסרט ממש רואים שהקופים מתנהגים כמו בני אדם, הם יכולים להיות בעצב,כעס ,אהבה, אכפתיות זה היה בולט במהלך הסרט, כדאי מאוד לכולם לצפות
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט