אני לא מאמין, אני רובוט?! ביקורת סרט

OMG I am a Robot Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "אני לא מאמין, אני רובוט?!":
"סרט מדע בדיוני בוסרי עם ליהוק, משחק ובימוי גרועים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר OMG I am a Robot
משחק יותם ישי, הילי ילון , צחי גראד , דרור קרן , יוסי מרשק , נלי תגר , ליאור דובדבני , אילן קובץ' , רוב שניידר במאי/ת טל גולדברג, גל זלזניאק  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לאני לא מאמין, אני רובוט?! מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"כישלון אפי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נהוג לחשוב שאחד הגורמים המכשילים את התפתחות ז'אנר המדע הבדיוני בקולנוע הישראלי הוא דלות התקציב. גם על ז'אנר סרטי האימה הישראלי שלא היה קיים עד לפני כמה שנים ניתן היה לחשוב באופן דומה, אבל אז הגיע "מי מפחד מהזאב הרע" והוכיח שלא בתקציב מצוי הפתרון, אלא בתסריט, הליהוק והבימוי. כאשר השילוש הקדוש הזה מגיע לשיאו, הסרט יכול לא רק להצליח בארץ אלא גם לזכות בהערכה ברחבי העולם."אני לא מאמין, אני רובוט?!", סרטם של הבמאים טל גולדברג וגל זלזניאק, הוא דוגמא הפוכה למקרה זה. העובדה שז'אנר הסרט הוא קומדיית מד"ב משמשת את יוצריו כעלה תאנה המחפה על האפקטים הגרועים ודלות התקציב. הסרט משדר; אנחנו יודעים שהאפקטים שלנו גרועים, אבל בואו לא ניקח את עצמנו ברצינות כי זאת קומדיה שטותית בשביל הכיף. הבעיה היא שהקומדיה רחוקה מלהיות מצחיקה. חבל שהם לא חיפו על האפקטים הגרועים בעזרת תסריט ובימוי טובים. זה היה יכול להיות עלה תאנה הרבה יותר מוצלח.
גולדברג וזלזניאק מייעדים את הקומדיה לנוער. גיבור הסרט הוא דני (יותם ישי) נער שליבו נשבר לאחר שחברתו, נועה (הילי ילון), החליטה להיפרד ממנו. על הדרך הוא מגלה להפתעתו הרבה שהוא רובוט. העלילה מסתבכת כאשר מסתבר שחברתו לא רק עזבה אותו אלא גם נחטפה. הוא נעזר בגולדשמיט (צחי גראד) בעל תאגיד רובוטיקה ומגלה את האמת על עצמו.גולדברג וזלזניאק מושפעים משני מקורות ברורים: הראשון הוא סרטיו של פול ורהובן ("זיכרון גורלי" ו"רובוקופ") השני הוא "האקסים של החברה שלי" הידוע יותר בשם "סקוט פילגרים נגד העולם". על אף ההשפעות החיוביות הללו, התוצאה היא חסרת כל הגיון. הסרט הולך והופך ליותר מגוחך ואבסורדי מרגע לרגע. לא רק שאין בו שום דבר הגיוני, אלא שאין בו שום דבר מקורי. "אני לא מאמין, אני רובוט?!" מורכב משאריות של סרטי מדע בדיוני. כסרט בפני עצמו אין לו כל זהות וסגנון משלו.
מבחינת התסריט מדובר בסרט כושל. הוא נכשל גם מבחינת הליהוק. אינה בקלמן (פליטת "הישרדות") בתפקיד מאיה, שותפתה לדירה של נועה, מספקת משחק יבש והילי ילון, למרבה האירוניה, מספקת משחק רובוטי. בנוסף, מה שאמור היה להיות הגימיק של הסרט מסתבר כאכזבה: הפרסום מבטיח את רוב שניידר כרובויוסף, אך הוא מופיע בסרט בקולו בלבד כסוג של R2d2 חרדי. בסופו של דבר, מי שגונב את ההצגה על אף הליהוק ותסריט הכושל הוא דרור קרן בתפקיד דמיטרי שמצליח לחקות אב בית רוסי בצורה אמינה ומשכנעת, אך הדיאלוגים המגוחכים מכשילים גם אותו בסופו של דבר בדיוק כמו את צחי גראד.בתום הצפייה חיכיתי לשמוע את תגובות בני הנוער שגדשו את האולם. אחד מהם טען שזה היה סרט הכי גרוע שהוא ראה בחייו. אחר אמר שהוא סבל מכל רגע. "אני לא מאמין, אני רובוט?!" רחוק מלהיות הסרט הכי גרוע אי פעם אבל אין ספק שמדובר באחד הסרטים היותר גרועים בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי.
אני לא מאמין, אני רובוט?! - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1311/02/2016 16:31:05
3/10אייקון ציון
בהחלט נמצא ברשימת עשרת הסרטים הישראלים הגרועים שלי !!! רוב השחקנים נחמדים, הפס-קול מושלם והצילום נהדר אבל קטעי האקשן גרועים, הבדיחות עלובות, האפקטים על-הפנים והתסריט והעלילה אידיוטיים. בקיצור, השקעת הצוות בסרט לשווא !!!
שם: weגיל: 1605/09/2015 17:57:37
2/10אייקון ציון
סרט נוראי. צחקתי כמעט כמו שצחקו בשואה. באמת שהייתי מעדיף לדפוק תראש בקיר בזבוז של זמן מהחיים שלי
שם: ביימקסגיל: 1025/08/2015 09:57:52
7/10אייקון ציון
אני לא מאמין,אני רובוט הוא סרט מצחיק אבל לא כמו הטריילר. אני לא אומר שהסרט הזה לא מצחיק אבל הוא מצחיק כמו הטריילר. אני חושב שהסרט נחמד ולא יותר מזה. למי שלא אוהב סרטים ישראלים,אידיוטים כמו הסרט הזה עדיף לו לא ללכת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט