החטאים ביקורת סרט

Past Life Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "החטאים":
"האופוס מגנום של אבי נשר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Past Life
משחק ג'וי ריגר, נלי תגר, יבגניה דודינה, תום אבני במאי/ת אבי נשר  
ישראלי
ביקורת סרט להחטאים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מהפנט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות-1.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מעטים הם היוצרים הישראלים כאבי נשר שסרטיו חוקרים שוב ושוב את הדבר החמקמק המכונה ההוויה הישראלית. בין אם מדובר בצבא ("הלהקה"), דת ("הסודות") או זיכרון השואה ("פעם הייתי"). בסרטו החדש הוא בוחן את ישראל בשנת המהפך הפוליטי של 1977, וזאת רק נקודת הפתיחה בסרט שיורד לעומקו של נושא השואה, דרך סיפורן של שתי אחיות המנסות לפצח את הסוד שאביהן מסתיר."החטאים" הינו סרטו השאפתני ביותר של נשר עד כה ולטעמי גם סרטו האפל ביותר. העלילה, המבוססת על סיפורן האמיתי של המלחינה אלה מילך שריף ואחותה המנוחה שוש אביגל, מספרת על שתי אחיות אשר יוצאות לגלות את עברו של אביהן בתקופת השואה. מסע זה יתרחש במרחב בין ירושלים, ורשה וברלין, כשברקע המהפך הפוליטי וביקור סאדאת.
נשר צולל אל לב המאפליה של זיכרון השואה ואל המשקעים שהותירה אותה תקופה בלב האנשים ששרדו אותה. אם ב"פעם הייתי" דמותה של ברייט השדכן הייתה לוטה בערפל, ב"החטאים" האב (שגם לו צלקת וגם הוא השתיק ילד בוכה במחבוא כשהסתתר מהנאצים) מדבר ובסופו של דבר מעז להתמודד עם ההדחקה ועם הנושאים ש"לא מדברים עליהם". האב, בגילומו של דורון תבורי המצוין, הוא אולי הדמות המורכבת ביותר שבנה נשר עד היום, דמות שהצופה רוצה לשנוא אך מוצא עצמו מזדהה עמה ועם כאבה.אם בסרטיו הקודמים יצר נשר מעין אתנחתות קומיות שאפשרו לצופה לקחת אוויר ולנוח מעט מכובד העלילה, הרי ב"החטאים" כמעט ואין רגע של אוויר לנשימה והעלילה סוגרת אט אט על הצופה, שמוצא עצמו לכוד בקורי העכביש שטווה נשר ואינו יכול להשתחרר מאחיזתו הלופתת של הסרט שלעיתים נדמה כחלום בלהות ממנו מתעוררים רק כשהאורות באולם נדלקים.
שתי האחיות שונות כל כך זו מזו - האחת מחוספסת ודוקרנית, השנייה עדינה ונוגה. הן מייצגות את מה שמכונה "הדור השני": ילדיהם של ניצולי השואה שסחבו וסוחבים על גבם את המועקות של הוריהם ומשמשים לעיתים כשק חבטות (תרתי משמע) של אנשים שחיים כרוחות רפאים. נשר מציג את מאבקן של כל אחת מהאחיות לצאת מהעבר העוטף אותן ולבסס לעצמן חיים משלהן - זו בתחום העיתונות וזו בתחום המוזיקלי. ילדי הדור השני מנהלים מאבק סיזיפי להסרת השק מגבם תוך ניסיון לזכור אבל גם להדחיק בעת ובעונה אחת.הסרט הוא גם סרט מתח, גם סרט על יחסים במשפחה וגם סרט על מוסיקה וכוחה המרפא. בדילוגיו בין זירות שונות ועלילות מצטלבות נדמה ולעיתים יקרוס הסרט תחת כובד משקלו, אולם נשר מצליח ביד אמן בטוחה ללהטט בין שלל עלילות ולוקיישנים ובעזרת קאסט מופלא שכולל את נלי תגר, ג'וי ריגר ויבגניה דודינה בעוד הופעה כובשת, הוא מצליח לחבר את כל העלילות לכדי יצירה קוהרנטית שמספקת לצופה חוויה יוצאת דופן.כסרט שאינו מתחנף לצופה ולו לרגע אחד ובכל זאת כובש את הקהל בקסמו, "החטאים" מוכיח כי אבי נשר הוא אחד הבמאים הישראלים הבולטים בתקופתנו. נשר ממשיך במסעותיו לפענוח ה-DNA הישראלי והצופה יוצא נשכר מכך. "החטאים" הינה יצירתו הנועזת והמתוחכמת ביותר של נשר עד היום - ה"אופוס מגנום" שלו. יצירה שיש לצפות בה יותר מפעם אחת כדי לצלול לעומק המורכבות שבה.
החטאים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בר שמשגיל: 1520/10/2019 20:43:51
9/10אייקון ציון
הסרט "החטאים" הוא סרט נהדר!! העלילה עשירה בסיפור מעניין, סוחף ומהפנט. המשחק של נלי תגר וג''וי ריגר מעולה, משחקן אמין ונאמן לסיפור העלילה , נוסף על כך, צוות השחקנים כולו לא מאכזב כלל .. ממליץ בחום לצפות בסרט, הסרט מביא אתכם לתובנות אישיות, על החיים, המשפחה והסביבה !! כרגיל, אבי נשר מביא עוד יצירה קולנועית בלתי נשכחת ! ממליץ.
שם: אבו עמיתגיל: 5215/10/2019 23:25:55
8/10אייקון ציון
סרט טוב, מעניין, מבוסס על סיפור אמיתי אבל זה לא סרט מושלם. האווירה של שנות ה- 70 מורגשת היטב, הצל של מאורעות אותה מלחמת העולם השניה והטרגדיה של העם היהודי על הדמויות בהחלט מרשים (יבגניה דודינה מצויינת), ג''וי ריגר ונלי תגר אחלה שחקניות. המחווה לסרט "הלהקה" בסוך היה נחמד (האוטובוב ברקע) איפה פחות אהבתי ? מה הקשר של כל החדשות של שנת 77 בעלילת הסרט ? סתם "רעש רקע". דורון תבורי שחקן תאטרון נהדר, משחק דמות מרירה בצורה טובה אבל ממש לא כאדם מבוגר יוצא פולין (מבטא למשל, אומר "פולין" ולא "פולניה"). אמינות... יהודי יוצאי פולניה נהגו לדבר אידיש ביניהם, מה לעשות... סה"כ עוד סרט חשוב של אבי נשר. חשוב לצפות, אבל לא הסרט הטוב ביותר שלו כפי שחלק מהמבקרים טענו
שם: anipoגיל: 4711/01/2019 10:34:04
8/10אייקון ציון
לא סרט מושלם אבל בהחלט מעניין. הנושא הוא הצלקות שנשארות מהעבר והיכולת לסלוח לזולת אבל גם לעצמנו. ננה וספי הן אחיות ,בנות לאב רופא גניקולוג חם מזג ואופי קשה. ננה הבכורה, היא בחורה צינית ודעתנית בעלת דיעות ליברליות ואנטי מימסדיות ועובדת כעיתונאית עם בעלה במערכת של עיתון קטן. ספי היא זמרת אופרה מחוננת,סטודנטית בחוג למוזיקה, שקטה ומופנמת.שתיהן מגלות שאביהן הסתיר סוד שקשור לתקופת השואה בה הסתתר כיהודי. הן מחליטות לחשוף את הסוד. לתמונה גם נכנס פיזמונאי גרמני ממוצא פולני שמכיר את ספי בברלין ומגיע לארץ. מסתבר שיש לו קשר לאותו הסיפור מהעבר שנחשף בפנינו אט אט. בינתיים ננה חולה במחלה קשה והאמוציות והקינאה בין שתי האחיות צצות מעל פני השטח. השאלה המרכזית היא האם ניתן לשים את העבר מאחור ולפתוח דף חדש. היה אפשר לקצר במעט את הסרט.התוצאה היא טובה אבל לא מצויינת. ציון סופי 7.5.
קישורים
חץ החטאים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט