7 ברכות ביקורת סרט

Seven Blessings Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "7 ברכות":
"סרט מרגש עד דמעות"
  שתף/י
פוסטר Seven Blessings
משחק ריימונד אמסלם, תיקי דיין, ערן מור, אלינור סלע, רבקה בכר, דניאל סבג במאי/ת איילת מנחמי  
ישראלי
ביקורת סרט ל7 ברכות מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"עוצמתי ואותנטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
מדד פופולריות
3.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שנים שאני טוען כי סרט המופק על ידי מי שיש לו נגיעה בסיפור המעשה, יש לו סיכוי גדול לשכנע את הצופה הרבה יותר מאשר סרט שבו הבמאי או התסריטאי הם בבחינת שכירי חרב שמבחינתם מבצעים עוד פרויקט. סרטו של בני פרדמן "בית", שבו הוא מספר את סיפורו האישי ושייצא לאקרנים בסוף השנה הוא דוגמה טובה לכך. כך גם הסרט "7 ברכות", שנכתב על ידי ריימונד אמסלם ואלינור סלע ושתיהן גם מככבות בסרט בתפקידים הראשיים.הסרט מספר את סיפורה של מארי (ריימונד אמסלם, בתפקיד גדול מהחיים) שנולדה במרוקו והגיעה עם משפחתה לישראל ואז עברה לצרפת וחזרה לארץ הקודש כדי להתחתן. לאחר החתונה היא תנהג כמצוות שבע הברכות ובכל יום תאכל ארוחה חגיגית אצל אחד מקרובי משפחתה.
כמו ב"לילסדה" של שמי זרחין או ב"שבעה" של האלקבצים, גם "7 ברכות" בוחן בדקדקנות את הדינמיקה הפנים משפחתית כשכולם נמצאים בדירות צרות מלהכיל את היושבים בהן וסודות ופצעים ישנים עולים וצפים על פני השטח. אולם "7 ברכות" מעמיק בנושא הילדים שנמסרו במרוקו ממשפחה אחת לאחרת - כל מסירת ילד והסיבות שלה.השילוב של מעשה מסירת הילד (מארי נמסרה לדודתה) עם הדינמיקה וסיר הלחץ המשפחתי יביא את הסרט לייצר סצנות עוצמתיות עוצרות נשימה שעליהן מנצחת ביד רמה איילת מנחמי שחוזרת מגלות של לא מעט שנים (סרטה האחרון היה "נודל" בשנת 2007). מנחמי מצליחה לנווט את קאסט השחקנים הגדול והנהדר – חלקם בני משפחה של אמסלם וסלע שאינם שחקנים מקצועיים. התוצאה הזכירה לי את הטרילוגיה של רונית ושלומי אלקבץ על הוריהם.
הצלם בועז יהונתן יעקב מצליח ליצור אצל הצופה תחושה קלסטרופובית ומלהטט בין שלל הדמויות, כשלכל אחד ואחת מהם ניתן המקום שמגיע. הוא מפליא לצלם במיוחד את אמסלם שמרשימה בשתיקתה לעיתים יותר מאשר כשהיא מדברת ומבטה הנוקב חורך את המסך.תיקי דיין ורבקה בכר כאימהות של הגיבורה גונבות את ההצגה וכל שנייה של שתיהן בפריים היא תענוג צרוף. בכר, שחקנית ותיקה ומוכשרת זוכה סוף סוף לתפקיד קולנועי ראוי למידותיה, ותיקי דיין הנפלאה מוכיחה שוב שהיא וירטואוזית בתפקיד אולי המאתגר ביותר בסרט.יש בסרט עוד פנינים רבות כמו האילם שבשתיקתו מדבר אולי יותר מכולם, דיון מרתק במסורת לעומת מודרניות וגם הצגת הגברים ככאלו שבסופו של דבר לא שולטים בסיטואציה ובעצם הנשים מהוות את החוזקה האמיתית של המשפחה. מעל כולם ריימונד אמסלם בתפקיד חייה והגיע הזמן שהיא תקבל את הכבוד שמגיעה לה כאחת השחקניות המוכשרות והטובות בישראל. סופו של הסרט סוגר מעגלים ומהווה אקורד ראוי ליצירה שהיא מלאכת מחשבת קולנועית. "7 ברכות" הוא סרט שמרגש עד דמעות והוא הסרט הישראלי הטוב ביותר שראיתי השנה.
7 ברכות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלון נוסבאוםגיל: 502/03/2024 21:46:09
8/10אייקון ציון
סרט מצויין, שחקניות מצויינות.
שם: שירהגיל: 3020/01/2024 21:51:49
8/10אייקון ציון
סרט טוב. אבל נופל מעט מהציפיות. הטיפול בנושא העדתי והמגדרי היה מאוד לא מוצלח, לדעתי. כבר ראינו סרטים שעוסקים בצורה עדינה ומוצלחת יותר במפגש בין תרבויות או עדות. הסרט לגמרי מחזק את הסטריאוטיפ של האישה המזרחית כעצבנית, היסטרית ודרמטית. וגם למנהג של סעודת שבע ברכות נעשה עוול לא קטן.. לצד זאת, העיסוק של הסרט בנושאים של כעס, סליחה ושחרור היה מוצלח מאוד. בנוי היטב, משוחק היטב, נוגע ומעורר הרבה מחשבה.
שם: העבריגיל: 5004/12/2023 13:56:32
8/10אייקון ציון
עסיסי מאד לחובבי הישראליות. אין עירום.
קישורים
חץ 7 ברכות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט