אוויר קדוש ביקורת סרט

Holy Air Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אוויר קדוש":
"גיבור הסרט תקוע בנצרת וגם הסרט איננו מתקדם לשום מקום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Holy Air
משחק שאדי סרור, לטיסיה איידו, יוסף אבו ורדה, שמוליק קלדרון, טארק קופטי במאי/ת שאדי סרור  
ישראלי
ביקורת סרט לאוויר קדוש מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מאכזב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
החיים של אדם תקועים. ממש כמו פקק התנועה שפותח וסוגר את סרטו של שאדי סרור "אוויר קדוש". אשתו מנסה להיכנס להריון, אביו מנסה להחלים ממחלת הסרטן והוא מנסה להרוויח קצת כסף מהצד. אדם, (בגילומו של הבמאי), מחליט למכור אוויר מהר הקפיצה לצליינים וכך לשנות את חייו האפורים. אבל מסתבר שגם למכור אוויר זה לא דבר פשוט. המאפיה המקומית דורשת פרוטקשן, אנשי הדת מתנגדים ואפילו במשרד התיירות מערימים קשיים וכשכבר אדם מארגן פרזנטציה מגיע הצבא ודופק הכול.סרטו של סרור מלא בכוונות טובות אך מדובר ביצירה שנדמית יותר כאוסף של סצנות ולא כסיפור קוהרנטי. האם מדובר כאן בהערה צינית על יחסי ערבים-יהודים או שמא הסרט בכלל עוסק בדת ובתפקידה בחיינו? ואולי בכלל זהו סרט על אדם שחווה משבר אמצע החיים?
"אוויר קדוש" מצטרף למגמה מבורכת של סרטים כגון "עניינים אישיים" של מהא חאג' המציגים את חיי היום יום של הערבים הישראלים. עוד סרטים שכאלו והתמקדות במרחב הפרטי ולאו דווקא הציבורי והפוליטי רק תתרום לתרבות פתוחה ובריאה יותר בישראל על כל מגזריה.יש בסרט מספר סצנות משעשעות וגם המוסיקה הצינית מוסיפה לקלילות ומפיגה במעט את הרצינות ואף הדיכאון שאופפים חלק מהסרט, אולם אני יצאתי ממנו בתחושה של התפזרות לשלל כיוונים, תפסת מרובה לא תפסת. אין התמקדות רצינית בסוגיות שמעסיקות את בני דורו של גיבור הסרט.
לטיסיה איידו ("פאודה") המגלמת את אשתו של אדם היא שחקנית מצוינת ואת מעט המרחב שמאפשר לה התסריט היא מנצלת בתבונה רבה. גם טארק קופטי נוגע ללב כאביו של אדם. "אוויר קדוש" הוא סרט בעל פוטנציאל עצום, והוא רק מציג את קצה הקרחון של הכישרון הטמון בסרור כיוצר אינטליגנטי. אני אחכה בציפייה לסרטו הבא בתקווה ויהיה יותר מהודק ופחות בוסרי.
אוויר קדוש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שלומיגיל: 6923/10/2018 19:09:48
7/10אייקון ציון
סרט המתאר את החברה הנאורה הערבית בדמות זוג מודרני, הרקע הבחור מנסה להיות איש עסקים מצליח במכירת אויר קדוש מהר הקפיצה בנצרת, רעיתו מנסה לקדם את נושא הזוגיות. סרט רגיל, לא משהו מיוחד.
שם: רוניתגיל: 6018/10/2018 10:35:29
8/10אייקון ציון
סרט ישראלי, דובר ברובו ערבית, מתרחש בנצרת שנראית כמו בועה סוריאליסטית וצבעונית, מנותקת מהעולם לכאורה. סרט מעניין מאוד, מרתק, משעשע - לפעמים ממש מצחיק, אנושי. השחקן הראשי כריזמטי מאוד, האחרים טובים גם הם. אני ממליצה - כדאי לראות, זה כביכול עולם אחר אבל הוא כל כך חלק מאיתנו. יצאתי עם תמונה רחבה יותר של מציאות חיינו.
שם: איתיגיל: 4913/10/2018 11:37:36
4/10אייקון ציון
דרמה קומית טפשית. במקום להחמיא או למנף את האוכלוסיה הערבית-נוצרית בנצרת הסרט עושה להם שירות הפוך - מתנשא, פוגע ומעליב
קישורים
חץ אוויר קדוש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט