גאולה ביקורת סרט

Redemption Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "גאולה":
"שילוב נבון בין קודש לחול "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Redemption
משחק משה פולקנפליק, אמילי גרנין, יונתן גלילה, שחר אבן צור, סיון שטיבי במאי/ת יוסי מדמוני, בועז יהונתן יעקב  
ישראלי
ביקורת סרט לגאולה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרגש ומשכנע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש משהו סיזיפי בגיבוריו של יוסי מדמוני. ב"בוקר טוב אדון פידלמן" מתחבט האב לגבי פרנסתו ויחסיו עם בנו, "ב"מקום בגן עדן" הגיבור אפילו מוכר את נשמתו, הכול כדי לנסות ולהגיע למינוי הצבאי הנכסף. גם ב"גאולה" סובל מני הגיבור, שהפך למנחם לאחר שחזר בתשובה. בתו חלתה בסרטן, הכסף אוזל ומני לא יודע את נפשו.מדמוני, שביים את הסרט עם בועז יהונתן יעקב (שגם צילם אותו), מציג בפנינו שוב גיבור מחוספס שטרוד ומחפש תשובה. האם התשובה נמצאת בתורה? ואולי בכלל במוסיקה? מדמוני ויעקב שואלים האם בכלל ניתן למצוא תשובות, ולטעמי רומזים שהתשובה יכולה להימצא בחיפוש עצמו, חיפוש שיכריח את הגיבור לשאול את עצמו שאלות נוקבות.
מני מחליט כדי לגייס כסף לטיפולים של בתו גאולה ולהקים מחדש את להקת הרוק שבה הוא היה סולן. כאן צועד הסרט בנתיב המוכר והבטוח מדי של "We're putting the band back together" שמוכר מסרטי האחים בלוז ומעוד אינספור סרטים בווריאציות שונות. לא כל החברים רוצים לחזור (כמובן) ובסוף כולם משתכנעים (ברור), אבל הסרט מכין כמה טוויסטים בעלילה השחוקה שמחלצים אותו מבנאליות.הליהוק בסרט הוא מהמרשימים של הקולנוע הישראלי בתקופה האחרונה בכלל ובתפקיד המרכזי בפרט. משה פולקנפליק הנהדר שכבר הרשים ב"דרייבר" הוא מני המתחבט התמידי והוא משכנע ואמין לחלוטין. אני כצופה כואב את כאבו ורוצה מאוד בטובתו. יש לפולקנפליק עוצמות אדירות במבטו החודר ובתנועת הגוף המדודה שלו.
אמילי גרנין הצעירה מרשימה כגאולה הסובלת ובמקביל מנסה לתמוך באביה. אביגיל קובארי הנפלאה, שבקרוב תככב ב"פרה אדומה", עושה תפקיד קטן מדי לטעמי, וחברי הלהקה וביניהם שחר אבן צור ממוניקה סקס משכנעים כמוזיקאים שימיהם הטובים מאחוריהם ואולי כבר לא רוצים לטעום שוב מההצלחה.נושא החזרה בתשובה ויחס בין העולם הדתי לחילוני זכה לטיפול מעניין גם בסרט ישראלי בולט אחר השנה, "סיפור אחר", אולם "גאולה" מצליח בשל צניעותו והחספוס שלו להיות אפקטיבי יותר ולנהל דיון מעניין בישראל של היום וביחסה לדת. "גאולה" הוא מהסרטים הטובים שראיתי השנה בקולנוע הישראלי, אני חוזר שוב למונולוג לקראת סיומו של הסרט שבעיני הוא הסצנה המרגשת ביותר שראיתי השנה בקולנוע המקומי. לכו לראות את הסרט ואולי תזכו לגאולה.
גאולה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רעותגיל: 2818/02/2019 09:42:28
6/10אייקון ציון
סרט מהחיים...ישראלי ונחמד
שם: doritnaגיל: 6214/02/2019 11:12:01
10/10אייקון ציון
סרט ישראלי נוגע ללב ומרגש. משחק מצויין של השחקן הראשי ושל הילדה. ממליצה בחום.
שם: ג''ונה בוטליגיל: 4015/01/2019 00:03:34
7/10אייקון ציון
סרט ישראלי קלאסי: סיפור קטן, וסימבול ששוחקים עד דק (כאן זו ההקבלה בין הילדה, גאולה, לגאולה המטפורית). הילדה נהדרת, סיפור על ילדים תמיד נכנס ללב, והסרט לא משעמם לצפייה. אבל הסיפור (להקה לשעבר שמתאחדת) מאד שטחי ובנאלי, הדמות הראשית לא עוברת שום תהליך, והשירים, שאמורים להיות שיא הסרט, לא מאד מסעירים. זמרים חוזרים בתשובה ממירים את התרוממות הרוח האמנותית בהתרוממות רוח של אמונה. כאן נראה שלדמות הראשית אין את שניהם. אולי זה מה שניסו להגיד.
קישורים
חץ גאולה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט