המין החזק ביקורת סרט

On the Basis of Sex Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "המין החזק":
"ביוגרפיה חיוורת על אישה מדהימה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר On the Basis of Sex
משחק פליסיטי ג'ונס, ארמי המר, ג'סטין ת'רו במאי/ת מימי לדר  
דרמה
ביקורת סרט להמין החזק מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"בסיסי ושטחי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רות ביידר גינסבורג, שבעוד שבוע ימלאו לה 86 שנים, מכהנת למעלה מרבע מאה כשופטת בית המשפט העליון של ארצות הברית. גינסבורג, שידועה בלחימתה למען זכויות אזרח בכלל וזכויות נשים בפרט, הפכה לאייקון תרבותי ולא בכדי. פסיקותיה ודעותיה הפכו אותה לאחת הנשים המשפיעות ביותר מזה שנים בחברה האמריקאית.הייתה זו אך שאלה של זמן שסיפורה הדי מדהים יהפוך לסרט. "המין החזק" , (באנגלית "על בסיס מגדרי") מתאר תקופה בחייה מאז שהגיעה להארוורד כסטודנטית צעירה ועד להופעתה בבית המשפט לערעורים כשטענה לאפליה מגדרית בתחילת שנות השבעים.
לקראת סוף שנות ה-90 מימי לידר נחשבה לבמאית סרטי פעולה ומתח עם הלהיטים "פיסמייקר" ו"פגיעה קטלנית" אבל לאחר הכישלון של הדרמה "תעביר את זה הלאה" בשנת 2000 היא נדדה למחוזות הטלוויזיה והפיקה וביימה פרקים בסדרה המצליחה "ER" ואפילו הפיקה וביימה את הדרמה המוערכת של HBO "הנותרים". כאשר בשנת 2009 היא הספיקה לביים את סרט הפעולה הכושל "קוד השתיקה" עם מורגן פרימן ואנטוניו בנדרס. "המין החזק" הוא ניסיון נוסף של לדר לחזור לבימוי סרטי קולנוע. התוצאה מזכירה הרבה יותר דרמה טלוויזיונית שגרתית מאשר ביוגרפיה יוצאת דופן וזהו פספוס גדול - במיוחד כשמדובר באשה כה מיוחדת כביידר גינסבורג.פליסיטי ג'ונס מגלמת את גינסבורג בהופעה סבירה. היא מתרגזת כשהדיקן בהארוורד מסביר לה כי לטעמו אישה סטודנטית בעצם תופסת מקום של גבר, היא תומכת בבעלה כשהוא חולה, מנסה לגדל את ילדיה ולשלב את המשפחה עם הקריירה. זוהי ביוגרפיה שעשויה לפי כל הכללים בלי הפתעות עלילתיות מסעירות או התפתחות של רבדים המעניקה לדמות הקולנועית של ביידר גינסבורג עומק. הגיבורה לא מקבלת סירוב וממשיכה בדרכה, חווה משברים כאלה ואחרים ויוצאת מהם בראש מורם.
ניתן ליהנות מרמת המשחק בסרט (ארמי האמר הנהדר כבעל התומך, סם ווטרסטון נפלא כדיקן בהארוורד), אבל "המין החזק" נכשל במבחן הבסיסי של הביוגרפיה הקולנועית - להציג בפני הצופה את האדם ולא את המיתוס. לעיתים נדמה שגינסבורג היא אישה בעלת אמצעים שרוצה לעשות קצת טוב בעולם ואם זה יצליח מה טוב, ואם לא אז לא. נראה שהדימוי שנוצר לביידר גינסבורג הוא הכוכב של הסרט ולא האדם עצמו, דבר שעושה חטא לאישה שנלחמה כלביאה למען המדוכאים והמופלים באשר הם." המין החזק" הוא ביוגרפיה קולנועית בסיסית ושטחית. מי שרוצה לדעת הרבה יותר על רות ביידר גינסבורג מוזמן לצפות בסרט התעודה המרתק שנעשה עליה והיה מועמד לאוסקר לאחרונה בשם "RBG".
המין החזק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוניתגיל: 5204/05/2019 13:03:10
6/10אייקון ציון
סרט אמריקאי על כל המשתמע מכך.. אם לא היה מבוסס על סיפור אמיתי ניתן היה לומר "שמאלץ אמריקאי" סרט עם תוכן והתקדמות הידועה מראש... לא נהנתי
שם: רויטלגיל: 4718/04/2019 11:27:15
8/10אייקון ציון
סרט נחמד. עמוס בפרטים ויש בו מעט פספוס. שחקנים מעולים סיפור אמתי מגש ויוצא דופן. נושא סופר חשוב . אחרי הסרט ראיתי את הסרט הדוקומנטרי אודות אותה דמות והוא היה פי כמה וכמה יותר טוב .
שם: שחרגיל: 2917/04/2019 13:01:52
9/10אייקון ציון
מאוד מומלץ לאוהבי סיפור אמיתי! סרט מרגש על פמיניזם ביחד עם סיפור משפחתי חמוד. אני ואשתי נהנינו מכל רגע :)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט