ג'ודי - מעבר לקשת ביקורת סרט

Judy Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "ג'ודי - מעבר לקשת":
"ביוגרפיה סבירה שמתרוממת בזכות המשחק הנפלא של זלווגר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Judy
משחק רנה זלווגר, ג'סי באקלי, רופוס סוויל, פין ויטרוק, מייקל גמבון במאי/ת רופרט גולד  
דרמה
ביקורת סרט לג'ודי - מעבר לקשת מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"זלווגר נהדרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "ג'ודי – מעבר לקשת" (תוספת עברית מטופשת לשם "Judy" כדי לוודא שהקהל הישראלי יזכור את הקשר ל"קוסם מארץ עוץ") עלה לכותרות השבוע עם זכייתה של רנה זלווגר בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר. אולם חשוב לשים לב שמלבד מועמדות זניחה נוספת בקטגוריית האיפור והשיער – הסרט לא קיבל כלל עוד מועמדויות. ואכן, נקודת החוזק העיקרית של הסרט היא משחקה הנפלא של זלווגר כזמרת ושחקנית העבר ג'ודי גרלנד, שמזניק את הסרט מסרט בינוני לכזה השווה צפייה.הסרט מזגזג בין שתי נקודות זמן – האחת מתרחשת בילדותה של גרלנד עת כיכבה בסרטה הידוע ביותר ואחת הקלאסיקות הקולנועיות הגדולות בכל הזמנים –"הקוסם מארץ עוץ" בתור דורותי. הבמאי רופרט גולד מציג כיצד גרלנד הצעירה הייתה כלי שרת בידי מפיקי MGM שהכניסו אותה לדיאטה רצחנית, פיקחו על כל צעד שלה והבהירו לה שהיא צריכה להודות על ההזדמנות שניתנה לה - ולשתוק.
נקודת הזמן השנייה מתרחשת בשלהי הקריירה של גרלנד בשנת חייה האחרונה, לאחר שאולפני הקולנוע לא מוכנים לעבוד איתה בשל אופיה ההפכפך ונטיותיה האלכוהוליסטיות. היא נאלצת לעזוב את שני ילדיה הקטנים (בתה הגדולה לייזה מינלי כבר הופכת לזמרת מפורסמת בזכות עצמה) ולעבור ללונדון (שם עדיין יש ביקוש להופעותיה) על מנת להרוויח כסף כדי לכלכל את ילדיה. גולד מבצע הקבלה ברורה ולא מתוחכמת יתר על המידה בין היחס הבעייתי לו זכתה גרלנד כילדה-כוכבת לאישה הלא קלה שהפכה להיות.גרלנד רוצה להוכיח שכוחה עדיין במותניה, ואכן כשהיא בשיאה, קולה עדיין נפלא והקהל בא בהמוניו ומביע התלהבות רבה. הבעיה מתחילה כשהאלכוהול, מערכות היחסים עם גברים מזדמנים והשדים מהעבר, מתחילים להשפיע על המופע ומזכירים מדוע הפכה הכוכבת הגדולה, שכיכבה פרט לסרטה הקלאסי גם בלהיטים כמו "כוכב נולד" ו"משפטי נירנברג", למי שאורה דעך.
זלווגר מצליחה לתפוס את המהות של גרלנד בשלמותה. נדמה שכל נים בפניה מביע את הרצון לחזור לקדמת הבמה אל מול הקשיים הפנימיים המלווים את חייה ומפילים אותה פעם אחר פעם. המהות של גרלנד טובה ביסודה, אך נסיבות חייה וגם אופייה, גוררים אותה לאחור בכל פעם שהיא מצליחה לצעוד צעד אחד קדימה. זוהי טרגדיה ידועה מראש, אך עדיין עצובה, כשהמוות בגיל צעיר למדי של גרלנד ידוע ומרחף מעל העלילה.הבעיה של הסרט היא כי מעבר למשחק הנהדר של זלווגר ולסיפור המעניין כשלעצמו, אין בבימוי של גולד ובתסריט המבוסס על מחזהו של פיטר קווילטר "סוף הקשת בענן" הרבה על מנת לרומם אותו מעל לשגרתי. סצנות כמפגש מקרי של זלווגר עם זוג מעריצים גייז או סוף סכריני למדי עם שיר הנושא של "הקוסם מארץ עוץ" מזכירים כי מדובר בביוגרפיה מעניינת ומוצלחת לסוגה, אך שאינה חורגת מגבולות הסביר. מזל שזלווגר שם כדי להציל את המצב.
ג'ודי - מעבר לקשת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4907/11/2020 09:29:57
7/10אייקון ציון
סיפור מעניין שכל אחד יכול להתחבר אליו. הדקות הראשונות משעממות אבל מהר מאוד עולים על הנתיב הנכון. השנה האחרונה בחייה של ג''ודי גרלנד כאשר העתיקה את חייה ללונדון כששם זכרו לה חסד נעורים וגם הופיעה.כשתהילתה הרבה אחריה, ג''ודי נאלצת להתמודד עם חובות כלכליים אבל בעיקר עם שדים מהעבר שממשיכים לרדוף אותה ומשפיעים על מצבה הנפשי. אנו חוזים בפלאשבקים לעבר מהסט של הסרט "הקוסם מארץ עוץ" ונחשפים למשטר הנוקשה אותו הנהיגו יוצרי הסרט. הקושי להתמודד עם התובענות שהמקצוע דורש, גורם לה לנטול תרופות נוגדות דיכאון על מנת להתמודד. חייה האישיים רצופים ברכבות הרים שכללו גם מספר בעלים שמכולם התגרשה למעט האחרון שבהם.הסוף מרגש ולא מותיר את העין יבשה. המשחק של רנה זלווגר אדיר ומובן מדוע זכתה בפרס אוסקר. ציון סופי 7.5.
שם: אוריאלגיל: 5526/03/2020 23:54:31
10/10אייקון ציון
סרט מקסים ,השחקנית עשתה את כל הסרט
שם: .MOR Rגיל: 1710/03/2020 01:36:51
6/10אייקון ציון
סרט מבולגן וסביר. רנה זלווגר בהופעה מצוינת. העלילה לא מחדשת הרבה ולפעמים מצאתי את עצמי משתעמם קצת. מגיע לג''ודי גארנלנד סרט טוב יותר. הצפייה לא חובה בכלל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט