לאחר מעשה ביקורת סרט

All Day and a Night Movie Review

תמונת כתבמתן נסטל על "לאחר מעשה":
"דרמת פשע ראליסטית, סוחפת ומרתקת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר All Day and a Night
משחק אשטון סנדרס, ג'פרי רייט במאי/ת ג'ו רוברט קול  
דרמה
ביקורת סרט ללאחר מעשה מאת מתן נסטל | כתב קולנוע
ציון המבקר
"מעורר השראה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
''לאחר מעשה'' הוא דרמת פשע מעוררת השראה, סוחפת ומרתקת שמשאירה את הצופה שעתיים שלמות במתח מתגבר לקראת המהלך הבא והצפייה בהתאם הופכת למעניינת ומרגשת עם ההתקרבות אל הסוף. מה המשמעות של המונח - ''סוף''? לרבים מאיתנו המשמעות היא סיום של תהליך כלשהו אך לאחרים, זוהי רק תחילתה של מלחמה פנימית אינסופית וכך זה מוצג בסרט "לאחר מעשה" בו המסרים כל כך ברורים, כואבים, אמיתיים, מציאותיים ומעוררי מחשבה.עלילת הסרט מתארת את תהליך חייו של ג'אנקור, משלב ילדותו ועד לרגע המעשה שהוביל אותו לעולם אחר, עולם שמרבית בני האדם לא מכירים. ג'אנקור חי את חייו ברמת הישרדות יומיומית בהיותו ילד פיקח עם חוכמת רחוב, ללא השגחה ואכפתיות מצד משפחתו ו/או המסגרת החינוכית, כשבנוסף לכך, מצוי באישיותו גם הצד השאפתן שרוצה לנצח, להצליח, להתקדם, לתת לסביבה להתרחק ולהיעלם. אך במציאות כה תובענית, ללא עזרה מקצועית, עם משפחה שאינה תומכת וסביבה שמובילה לפשע תמידי, מהם הסיכויים לשבור את ההוויה הזו ולצאת כנגד כל הסיכויים לעולם תוכן אחר?
הייחודיות הקיימת בסרט נובעת משני פרמטרים משמעותיים. האחד הוא אופן המשחק האותנטי של שני השחקנים הראשיים - אשטון סנדרס בן ה 24 שמשחק את ג'אנקור, גיבור העלילה וג'פרי רייט בן ה- 54 ("ווסטוורלד") המשחק את ג'יימס דניאל בדמות המנטור המבוגר והחכם רווי הניסיון. הפרמטר השני הוא העלילה שמתקרבת אל הקתרזיס שלה מספר פעמים במהלך הצפייה אך נסוגה ובכך בכל פעם מחדש.כך השעתיים האלו הופכות לחוויה קולנועית מותחת שבעיקר מומלצת לחובבי הז'אנר של דרמות הפשע, אך גם לכל מי שמגלה עניין וסקרנות בחיי האדם המתגלגלים בין שלבים שונים ומקבלים תפניות קיצוניות כאשר לא מקבלים אף הכוונה והדרכה נכונים. זוהי מלחמת הישרדות הקיימת בשכונות העוני ובסביבות שבהן הכסף והשחיתות שולטים והאושר שאינו קיים מגיח רק לעתים רחוקות ובמתכונת שקרית, והעתיד אינו ודאי.
במאי הסרט הוא ג'ו רוברט קול שכתב את שובר הקופות ''הפנתר השחור'' שיצא לאקרנים בשנת 2018. הסרט המוצלח מבית מארוול קומיקס זכה לאהדה רבה הן בשל איכותו והן בזכות המסרים שיצאו ממנו בהקשר לקיפוח האדם בשל צבע עורו, עבדות השחורים והתוצאות שלה הנראות עד היום ואי הצדק הקיים בעולם בהבדלה בין צבע עור, גזע, דת ומין בין בני האדם. הבמאי כעת בסרטו ''לאחר מעשה'' מעביר שוב מסרים אלו באופן ייחודי, מרשים וצודק שמראים לנו במידה מסוימת את פני החברה האמיתיים וכיצד כוכבים שנולדו, נופלים ולא מתרוממים, כפי שאולי היה יכול לקרות בתנאי סביבה אחרים.
לאחר מעשה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ לאחר מעשה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט