איים בחוף ביקורת סרט

Islands in the Sand Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "איים בחוף":
"תסריט נהדר של יעוד לבנון ואביגדור וייל, נופל קורבן לבימוי לא רגיש ומשחק מינימליסטי במיוחד, שמגבשים סרט מעוקר מרגשות."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Islands in the Sand
משחק נבו קמחי, ראידה אדון, אילן תורן, כריסטינה ווין, רוני בוקרבאום, דורית סעדיה, אלון בלומנשטיין, סביטרי סלנט, דוידה קרול, חנה לסלאו במאי/ת בימוי והפקה: יעוד לבנון  
ישראלי
ביקורת סרט לאיים בחוף מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"תסריט נהדר של יעוד לבנון ואביגדור וייל, נופל קורבן לבימוי לא רגיש ומשחק מינימליסטי במיוחד, שמגבשים סרט מעוקר מרגשות."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
2.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קשה שלא לצאת מהסרט "איים בחוף" בתחושה לא נוחה. התחושה הלא נוחה נובעת, בעיקר, משתי סיבות: האחת - הסיבה האובייקטיבית: קשה לנו, כלאום, עם סרטים שטוענים שאנו, למרות טענותינו כלפי הפלשתינאים, משכתבים בעקביות את ההיסטוריה לטובתנו; השנייה - הסיבה הסובייקטיבית: הסרט, כיצירה קולנועית, הוא מוצר פרובלמטי, הנופל קורבן לבימוי חסר השראה ולמשחק מעוקר מרגש.הסרט פותח תיבת פנדורה של החברה הישראלית, בכל הנוגע לאפשרות שבוצעו פשעי מלחמה בערביי ישראל, במלחמת השחרור. שוקה, שהחל את דרכו בצבא כנער במלחמת השחרור והשתחרר בדרגת אלוף, מוצא, דווקא ביום השמח בחייו, בו הוא עומד להתמנות כשר בממשלה, כי אחד מבניו, הדוקטור להיסטוריה אביתר, מציבו מול השאלה הנוקבת: האם היה מעורב בטבח בערביי הכפר, שעל חורבותיו עומד ביתם.
התסריט, יש לציין, כתוב היטב. התסריט מקפל בתוכו שני רבדי עלילה: עלילת הרקע, הדנה בשאלה ההיסטורית-פוליטית של שכתוב ההיסטוריה על ידי הצד החזק (הישראליים) במאבק הישראלי-פלשתיני; וישנה גם העלילה האישית, המורכבת ממספר עלילות משנה, המספרות את סיפורה של משפחה העומדת על סף קריעה. שלושה בנים ואב, המתעמתים במהלך מפגש משפחתי בן יום אחד, עם כל שלדי העבר וההווה שלהם.התסריט של "איים בחוף" מעניין מאד, וגורם לכך שהסרט עובר בצורה קולחת ומעניינת. הסיפורים האישיים של כל דמות ודמות אכן מעניינים, והצופה מוצא עצמו במרכזה של מלודרמה משפחתית, האוצרת בתוכה רגעים מורכבים ואותנטיים מהנוף הישראלי. עם זאת, התסריט המוצלח נופל קורבן דווקא לידיו של אחד מכותביו, במאי הסרט, שכושל להוציא משחקניו יותר מאשר משחק מינימליסטי. הדיאלוגים מעוקרי רגש, ולאור הדיאלוגים והמשחק המינימליסטיים, נראה כאילו השחקנים מדקלמים יותר מאשר הם משחקים. קשה שלא לחוש שהסרט היה יכול לצאת הרבה יותר "ספייסי" תחת הידיים הנכונות.
עם זאת, אציין כי המימד ההיסטורי-פוליטי של הסרט הופך אותו בהחלט לסרט הראוי לצפייה. הדיון בסרט, למרות גלישתו לעיתים לפסים שטחיים ולא מנומקים היטב, הוא דיון מעניין שמעלה את השאלה האם אנו, כלאום, מעדיפים "להתחפר" בשכתוב לא אמין של ההיסטוריה, ולחיות בהכחשה. ההכחשה וחוסר האמינות שבה, אגב, מוצאים ביטוי גם בסיפורים האישיים של כל דמות ודמות בסרט, במסגרת עלילות המשנה החושפות את פרצופה המכוער של החברה הישראלית, הישנה וגם זו המודרנית נטולת הערכים."איים בחוף" מעורר תחושה של צער והחמצה בשל הפרובלמטיות שלו כיצירה קולנועית, אולם אני ממליץ בחום לראות אותו. הוא מגרה את המחשבה ומצליח לטרוד את שלוותו של הצופה בשאלות ובזוויות מבט מעניינות על פניה של החברה הישראלית.סיכום: עוכר שלווה; תסריט טוב שנופל קורבן לבימוי לא מוצלח. 6 בסולם יגאל.
איים בחוף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Yav Shushגיל: 2726/07/2003 14:25:09
2/10אייקון ציון
בהתעלם לחלוטין מהנושא של הסרט, מעניין ככל שיהיה, מדובר באחד הסרטים הגרועים והפתטיים ביוצר שראיתי בשנה האחרונה (ואולי אף יותר). השחקנים פשוט (אולי מחוסר יכולת) שיחקו בצורה עלובה למדי ואולי לפעמים הצליחו להגיע לרמה בינונית. גם הסיפור עצמו מוזר, לא בנוי טוב, עם רגעים דרמטיים שגורמים בעיקר לגיחוך. מי שרוצה לראות סרט שעוסק בנושא ערביי 48, חשוב שיחכה לסרט אחר, כי אחרי הסרט הזה פשוט לא יהיה לו אכפת.
קישורים
חץ איים בחוף (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט