אלמנה לא צעירה מזמינה לחדרה בבית מלון עובד מין נאה ורוצה להגשים איתו את תשוקותיה המודחקות. זוהי בקצרה העלילה של הדרמה "אף פעם לא מאוחר", שמוכיחה שגם בימינו, ימי פתיחות מינית לכאורה, עדיין העיסוק בסקס הוא בעייתי, נפיץ ולא פשוט על המסך הגדול (כולל השאלה עד כמה ייחשף גופם של גיבורי הסרט).ננסי סטוקס (ששמה האמיתי ייחשף לקראת סוף הסרט, שם עם קריצה לאשה בוגרת אחרת קולנועית שמעורבת ביחסים עם גבר צעיר ממנה) היא אישה בת 58 שמעולם לא חוותה אורגזמה. עד הפנסיה עסקה בחינוך דתי וכעת כשבעלה נפטר, היא מרגישה שזו ההזדמנות האחרונה שלה לחוות עונג מיני. היא שוכרת את שירותיו של ליאו גרנדה (כשם הסרט באנגלית, שגם שמו האמיתי ייחשף בהמשך כשלאט לאט המסכות בין שני הגיבורים ילכו ויוסרו), נער ליווי או בעברית פחות עדינה זונה ממין זכר (בסרט משתמשים בביטוי עובד בתעשיית המין) ללילה של עינוגים, לילה שיהפוך לסדרה של מפגשים.
פרסומת
ננסי נבוכה עד עמקי נשמתה וליאו מנסה להרגיע אותה. היא מתחרטת ורוצה שלא להמשיך במה שהיא מכנה "טעות בשיקול הדעת" שלה, אבל ליאו בא לעבוד. הסרט, שרוב רובו מתרחש בחדר מלון קטן ודחוס, נדמה יותר כהצגת תיאטרון. ברוב הזמן הפינג-פונג בין הגיבורים מרתק, אך לעיתים נדמה שהתסריט מושך זמן ואני מצאתי עצמי מאבד עניין בסרט יותר מפעם אחת.אמה תומפסון הנפלאה היא ננסי. השחקנית הבריטית, זוכת האוסקר בעברה על משחק וגם על תסריט, היא ליהוק מושלם לתפקיד. היא מצליחה להיראות אפורה וזקנה מצד אחד אבל מורגש שיש בה עוד חיים ותאווה מתחת לפני השטח. לתומפסון אין סקס אפיל ורוב תפקידיה מראים אישה בריטית נאה ומכובדת. אני האמנתי לתומפסון שהיא ננסי האומללה שרק רוצה ליהנות מעט ונזכרתי במשחקה המדהים ב"על תבונה ורגישות" שם הייתה הבת הבכורה וכביכול מחושבת. דריל מקורמק הוא ליאו גרנדה, והוא בעיקר משמש כחפץ מלא שרירים לעינוגה של ננסי. רק לקראת סוף הסרט הוא יתגלה כאדם בשר ודם, אך הוא אינו חשוב במיוחד ולכן ברוב הסרט דמותו היא על גבול המופרכות.
לא חסרות דוגמאות בקולנוע לקשר בין אישה מבוגרת לגבר צעיר - כמו סמי מ"הבית ברחוב שלוש" המתאהב במיכל בת אדם הסטודנטית הנאווה. אולם מערכת היחסים בין ננסי לבין ליאו מבוססת על עסקה ולא על אהבה. זהו ליבו של הסרט המאפשר לאישה מבוגרת להצהיר על רצונה במערכת יחסית מדומיינת נטולת מחויבויות וללא כל הקיטש והשמאלץ הנלווים. הסרט (למרות שיש לי בעיה עם תמיכתו בתעשיית המין) חוגג שחרור נשי נטול רגשות אשם.הסרט גם חוגג את העירום הנשי של אישה לא צעירה ואמה תומפסון ואנו הצופים משלימים עם העובדה שבגילה של הגיבורה אין דרך אפשרית להראות כפי שהיית בצעירותך עם החסרונות והיתרונות שבכך. "אף פעם לא מאוחר מדי" הוא סרט אינטליגנטי שמשאיר מקום למחשבה ואמה תומפסון מוכיחה פעם נוספת עד כמה היא שחקנית טובה.
קצת איטי ונמרח. מתאים יותר לצפיה בבית. כמו תיאטרון יחיד של אמה תומפסון.
אינטימי ומשוחק טוב.
שם:anipoגיל:5110/03/2023 09:50:44
7/10
יש תוכן ומהות אבל סובל ממונוטוניות כמעט לכל אורכו. הרעיון המרכזי הוא חשבון נפש על דברים שפספסנו בחיים והרצון לתקן ולפצות עליהם.בנוסף, הבריחה שלנו מעצמנו. הדמות שאנו מציגים כלפי חוץ,היא לא תמיד מי שאנו באמת. יש נושאים נוספים שזה לא המקום להיכנס אליהם.הסרט בנוי רובו ככולו על דיאלוגים. חלקם מעניינים וחלקם משעממים.לקראת הסוף לקינוח כמה סצינות עירום. לסיכום: נחמד ומעייף.
שם:אילתגיל:6618/02/2023 14:57:52
9/10
סיפור איכותי שמוצג כמו מחזה בריטי,עם אמה תומפסון שמשחקת מעולה באומץ רב של חשיפה טוטאלית.יש בו הרבה רבדים: רעיונות של היפוך תפקידים,דיון על פער הגילאים שמתבטא בכל כך הרבה תחומים.השחקן יפה, מלא חן ועדינות,וכובש.מומלץ.