בבילון ביקורת סרט

Babylon Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בבילון":
"רגעים של גאונות, שגעון גדלות ואורך בלתי נסבל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Babylon
משחק אוליביה ווילד, בראד פיט, מרגו רובי, דייגו קאלווה, גין סמארט, ג'ובאן אדפו, לי ג'ון לי, פי ג'יי ביירן, לוקאס האס, אוליביה המילטון, טובי מגווייר, מקס מינגלה במאי/ת דמיאן שאזל  
דרמה
ביקורת סרט לבבילון מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בעייתי ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מה שמטריד הוא שאיפשהו באולפני פרמאונט מסתתרת גרסה סופית באורך של 5 שעות של הסרט "בבילון", שאורכו כרגע הוא 189 דקות. כאשר צפיתי בסרט הזה בהקרנת העיתונאים החגיגית עמוסת סלבריטאים מקומיים מעולם האופנה, הלילה ואושיות הטיקטוק הצעירות, תהיתי לעצמי לגבי טוהר כוונותיו של הבמאי הצעיר המוכשר דמיאן שאזל. זהו בסך הכול סרטו החמישי, אבל נראה שאחרי שזכה בפרס האוסקר על בימוי סרטו השלישי במספר, "לה לה לנד", בהוליווד החליטו לתת לו כרטיס אשראי פתוח והוא בהחלט השתמש בו. סרטו הרביעי במספר "האדם הראשון" על 141 דקותיו הכיל רגעים נוגים ומרגשים, לצד הרבה יותר סצנות מייגעות וכאלו שחוזרות על עצמן. גם סדרת הטלוויזיה שהפיק וביים בחלקה עבור נטפליקס סבלה מרגעים נטולי עניין שהובילו לכישלון צורב וביטול אחרי עונה אחת.לעומתם ב"בבילון" אין רגע אחד מת. להפך, זהו סרט שכמו גיבוריו נמצא תמיד בטריפ גבוה על קוקאין וכל חומר אחר שגיבוריו היו יכולים להסניף או להזריק לתוך הגוף שלהם. שאזל מחזיר אותנו אל ראשית ימיה של הוליווד, כשתעשיית הקולנוע הייתה עדיין בחיתוליה. זאת הוליווד של פעם פרי מוחו הקודח. היא גזענית, שוביניסטית, מנהלים אותה מהגרים יהודים לצד אנשי מאפיה אלימים, והמון אנשים שחולמים להצליח בגדול. מרבית אותם חולמים הם אנשים חסרי השכלה, המגיעים מהאזורים הכי נשכחים בארה"ב, שם חוו עוני מחפיר, ועכשיו נמצאים בזירת ההתגוששות הכי זוהרת בארה"ב. גם מי שישחק לו קלף ויצליח ישלם על כך מחיר מאוד כבד.
זה לא סרט ראשון על תעשיית הקולנוע בראשית דרכה וגם לא הראשון על המעבר בין הסרט האילם לסרט המדבר. זה בהחלט הסרט הראשון שכבר בסצנה הראשונה יש תקריב על פי טבעת של פיל המשלשל על גיבור הסרט, בסצנה הבאה שחקנית משתינה על שחקן כוכב קולנוע כבד גוף ומסיבה שהיא גם אורגיה בה שלל נשים וגברים ערומים מתעלסים על רחבת ריקודים. מזמן לא נראה סרט אמריקאי הוליוודי כל כך בוטה ונועז, וזאת רק ההתחלה של הסרט. יהיה עוד הרבה יותר עירום, דם והפרשות גופניות משלל סוגים וצבעים. זאת הוליווד הגדולה מהחיים, הוליווד שכולם מדמיינים. זאת לא הוליווד של פעם, הצבעונית והידידותית של "שיר אשיר בגשם" שבה כוכבת העבר הצפצפנית מוחלפת במי שיש לה קול נעים. זאת גם לא הוליווד שהיא מקום עבודה קר כקרח ב"שדרות סאנסט", שלא יכולה להכיל את השחקנית הגדולה מהחיים מתקופת הסרט האילם.הוליווד של "בבילון" היא מערכת ביוב על שלל המיצים שגוף האדם יכול לפלוט מתוכו. בתעלות המצחינות והאפלות ישנם גלים גבוהים ושלל מערבולות המאיימות להטביע את כל מי שמעז בכלל לנסות את מזלו. שלל הדמויות הבלתי נגמרות בסרט מנסות להחזיק את הראש מעל המים רק כדי לא לטבוע. חלקם ישלמו את מחיר עבודתם בתעשיית הקולנוע, אם זאת חנית שעפה במהלך צילומי קרב, להתבשל מחום בתא צילומים סגור ועוד שלל מיתות אכזריות תוצרת הוליווד. שלא נדבר על כמות הסמים הבלתי נגמרת. מותו של אחד זאת התחלת קריירה למישהו אחר. האנשים בהוליווד הם פועלים במפעל הצריכה המשגשג והיוקרתי ביותר בעולם.
שלושת גיבורי הסרט המרכזיים המתבוססים בביצה הסרוחה של הוליווד הם מני (השחקן המקסיקני העולה דייגו קלווה), שהוא הגיבור הראשי של הסרט שמסופר מנקודת מבטו כמהגר צעיר החולם להשתלב בעולם הקולנוע. הליהוק של קלווה בעל עיני הכלב המסכנות מעניין ונועז, אבל דמותו של מני נטולת קונפליקטים. היא לא מורכבת ומעניינת כדי שנוכל למצוא בה עניין. לעומתו מרגו רובי בתפקידה הצעקני ביותר עד כה, אפילו יותר וולגרי מדמות הקומיקס המזוהה איתה - הארלי קווין. רובי מתרסקת אל תוך סיקוונס הפתיחה ומאז אותו רגע נראה שהיא עובדת על ווליום גבוה בשל עודף קוקאין. דמותה של נלי, אותה היא מגלמת, היא בעלת פה מטונף, התנהגות בהמית וילדותית ועם קול צווחני בלתי נסבל. התמכרות להימורים ושלל בעיות נפשיות ומשפחתיות הופכות את ההופעה שלה למתישה ומעוררת סלידה. עם כל הרצון להזדהות עם דמותה, הדבר פשוט בלתי אפשרי.היחידים שצולחים את הסרט כשידם על העליונה הם בראד פיט, ג'ין סמארט וג'ובן אדפו. פיט בהופעה מאופקת למדי, מגלם את כוכב הראינוע ג'ק קונרד, המחליף נשים בקצב מסחרר. סרטיו מילאו אולמות עד שהם התחילו לדבר ומהכוכב הרווחי ביותר בהוליווד הוא הופך לסמל של כישלון שאף אחד לא רוצה לעבוד עימו. פיט די מגלם את מה שאנחנו אוהבים לראות בפיט: אדם מגניב, מלא ביטחון עצמי שבעצם מסתיר חוסר ביטחון מוחלט בעצמו. קונרד הוא דמות שברירית ואנושית להפליא. הסצנות עם פיט הן הטובות ביותר בסרט, אך הן גם לא מחדשות יותר מדי למי שכבר צפה בסרטים על כוכבים שאיבדו מזוהרם אבל לנצח יחיו על הבד. ג'ין סמארט ("Hacks") נפלאה ככתבת הרכילות המסקרת את מחול השדים ההוליוודי וגם ג'ובן אדפו מעולה כמוזיקאי ההופך לחיית המחמד השחורה של הוליווד, שנדרשת לצבוע את עורה השחום כי הוא לא שחור מספיק.הביקורת של שאזל על היחס של הוליווד ועל הסרטים "שיר אשיר בגשם" ו"שדרות סאנסט" מוצדקת. סרטים אלה הציגו את כוכבות הראינוע כנשים איומות ששילמו מחיר כבד כאשר הסרט האילם איבד מיוקרתו, בזמן שכל העולם העדיף סרטים כמו "זמר הג'אז" מ-1927 שהיה בין הראשונים שכלל פסקול מסונכרן עם תמונה כפי שאנחנו רגילים היום. אבל שאזל עצמו לא מצליח ליצור דמויות מעוררות אהדה. האלגוריה אל המציאות הקולנועית של ימינו בו הקולנוע מאבד מזוהרו לטובת ערוצי הסטרימינג וצריך להתמודד עם שינויים לא פשוטים, כפי שהקולנוע האילם התמודד כאשר הסרטים החלו לשיר ולדבר - רדודה. "בבילון" הוא אגו-טריפ של קולנוען מאוד מוכשר שיוצר סרט מלא תנופה, אבל תקוע במקום. הוא וולגרי ומוגזם ללא הצדקה ועדיין עבור מי שאוהב קולנוע טוטאלי כנראה מדובר בסרט חובה. בדבר אחד בטוח מדובר בסוג של התאבדות אמנותית שכן כדאי מאוד לראות ואם כבר לראות, אז על גבי המסך הגדול באולם הקולנוע הכי גדול שנמצא בסביבה. נ.ב - הפסקול של ג'סטין הורוביץ הוא הדבר המבריק והגאוני היחיד בכל הבלגן הכאוטי ששמו "בבילון", ואם הסרט יזכה באיזשהו פרס אוסקר, זה כנראה יהיה עבור הפסקול.
בבילון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מבקר בוגרגיל: 5022/03/2023 11:41:04
8/10אייקון ציון
אתחיל באבחנה סובייקטיבית שבבבילון הוא סרט מיוחד, שונה, בטח מהסרטים של השנים האחרונות. הסרט מציג את תולדות הקולנוע בהוליווד, בצורה מקורית ויצירתית, קיצונית, מצחיקה וגם עצובה, הכל יחד. יש חלקים קומיים רבים, חלקים וולגריים, חלקים מרגשים... באמת סוג של יצירת אמנות. מי שמתעניין בסרט תקופתי ששם דגש על הצד הקאוטי של עולם הסרטים של פעם בהוליווד, דמויות והתנהלויות שנויות במחלוקת, תפאורה מרשימה, שחקנים משובחים ועוד יהנה מאד. אחד הסרטים שככל הנראה יחקקו זכרוני, לטוב ולרע. בעיקר לטוב.
שם: עומרגיל: 4011/03/2023 10:31:33
2/10אייקון ציון
לא התחברתי לסרט כבר בדקות הראשונות, כשפיל מחרבן על מישהו ואישה משתינה על גבר.. הפקה מרהיבה ללא ספק אבל התקשיתי לשרוד את כל הסרט.
שם: אילתגיל: 6603/03/2023 23:45:23
8/10אייקון ציון
סרט שמתאר את תולדות הקולנוע בהוליווד,טכניקות צילום,הפקה,יכולות השחקנים,מהסרט האילם והמעבר להוספת הקול,לעבודה באולפנים.תקופה שגבתה מחיר גבוה מהעוסקים בתחום,ושהביאה אותנו עד הלום!מומלץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט