ילדים של אף אחד ביקורת סרט

Children of Nobody Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "ילדים של אף אחד":
"ארז תדמור עושה קולנוע חברתי - וזה עובד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Children of Nobody
משחק רועי אסף, תיקי דיין, יעקב כהן, אורנלה בס במאי/ת ארז תדמור  
דרמה
ביקורת סרט לילדים של אף אחד מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נוגע ללב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי ארז תדמור הוא אחד הבמאים הפוריים ביותר בישראל .מאז שנת 2000 הוא ביים 14 סרטים ובמנעד סגנונות-מקומדיות כ"סיפור גדול" ו"בחורים טובים"(שתיהן הצלחות אדירות בקופות) דרך דרמות חברתיות נוקבות כ"נמל בית" המצוין (והאנדרייטד לטעמי) ועד ל"ארץ פצועה" המשובח הבוחן את חיינו בישראל במציאות פוליטית בלתי אפשרית תדמור גם חלק עם הקהל את חוויותיו האישיות בנושא פוריות כשביים את "בשורות טובות" המר-מתוק. בסרטו החדש "ילדים של אף אחד" נדמה תדמור למעין האחים דארדן בנוסח ישראל או לקן לואץ' הבריטי ומנפק דרמה בעלת מסר חברתי נוקב שראוי שתהדהד במדינה שאיבדה עצה לדעת בקפיטליזם חזירי וחמלה וערבות הדדית מופיעות בה רק בעתות חירום. תדמור כתב את התסריט עם רועי אסף שמרבה לשתף פעולה עמו ומשתפר מסרט לסרט. אסף גם מככב בסרט באחד התפקידים הראשיים וניכר עליו כי כמו כל תפקיד שהוא לוקח על עצמו הוא נטמע לחלוטין בתוכו. אסף, שאין לו הילה של כוכב, הוא שחקן אופי אולטימטיבי ובעיני אחד השחקנים הטובים בקולנוע הישראלי והוא מגלם באותו כישרון חסיד ברסלב או אב דתי וגם שוטר מיוסר.
הסרט עוסק בבית מקלט לילדים בסיכון ומבוסס על סיפורם של בית אלי ובית השנטי. את הבית המט ליפול מנהלת ביד רמה מרגלית אותה מגלמת תיקי דיין הנפלאה שכל סצנה שהיא משתתפת בה היא הנאה צרופה. דיין זכתה השנה בפרס אופיר על תפקידה המדהים בסרט "שבע ברכות" וממרום גילה היא נוגסת בתפקיד האמא של כולם בהנאה ובחדווה. רועי אסף הוא ג'קי ,בחור שבמקור גדל באותו בית וכעת עוזר למרגלית לנהל אותו. ג'קי הוא יד ימינה של מרגלית, שמנסה ללא הצלחה גדולה לתפקד מול העולם שמחוץ לבית. בעצם הוא די מתבטל ונראה שלא מצא את מקומו בחיים.העניינים מסתבכים כשכרישי נדל"ן מעוניינים להרוס את הבית ובמקומו להקים פרויקט יוקרתי. למקום מגיעה גם עובדת סוציאלית (אורנלה בס ,אשתו בחיים של רועי אסף בליהוק מעניין) ומעבר לכך יש גם את יעקב כהן העוצמתי מתמיד כעורך דין מהדור הישן, שאולי היה בעברו מאוהב במרגלית, שמנסה להציל את הבית מגורלו הבלתי נמנע.
דיירי הבית עצמן המגולמים בידי נערים שרובם חווים את ניסיונם הקולנוע הראשון, פחות הרשימו אותם ודווקא הם החולייה החלשה בסרט. אולם השחקנים הראשיים מצליחים להניע את העלילה התזזיתית קדימה ומחפים על הסוריות של הנעריםדיירי הבית עצמו, המגולמים בידי נערים שרובם חווים את ניסיונם הקולנועי הראשון, פחות הרשימו ודווקא הם החוליה החלשה בסרט. אולם השחקנים הראשיים מצליחים להניע את העלילה התזזיתית קדימה ומחפים על הבוסריות של הנערים.קולנוע חברתי הדן באנשים החיים בחצרה האחורית של החברה - אנשים המכונים "שקופים" - יכול לעיתים לתת לצופה הרגשה כי הוא צופה בסרט אימה. תחושה שכזו (וגם תחושת מחנק) חוויתי בצפייה בסרטים כ"סליחה שהחמצנו אותך" של קן לואץ' וגם בסרט "רוזטה" המופתי של האחים דארדן. "ילדים של אף אחד" מציג קולנוע חברתי מינימליסטי הנע יותר לכיוון הטראגי-קומי מאשר לאימה ולבעתה. יחד עם זאת המינימליזם וגם הצניעות שבו לא מונעת ממנו להעביר מסר חשוב ולגרום לצופה להרהר ולו לרגע על כל אותם ילדים אבודים שהחברה כבר לא סופרת מזמן.
ילדים של אף אחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילתגיל: 6708/02/2024 13:11:38
8/10אייקון ציון
סרט דרמה מעולה,מספר על איום הריסת מבנה בנווה צדק בעבור פיתוח נדלני.המבנה משמש שנים רבות בית לנוער עבריין, שאין לו אלטרנטיבה אחרת למגורים ולהשגחה.משחק מצויים של כולם.מומלץ.
שם: ישראלגיל: 7616/01/2024 17:20:33
9/10אייקון ציון
סרט חברתי המתאר את הקורה לקבוצת צעירים בגילאים שונים המוצאים מחסה בבית ישן בנווה צדק המנוהל ע"י מרגלית- תיקי דיין עוזר לה ג''קי-רועי אסף. השחקנים הראשיים רועי אסף ותיקי דיין נהדרים. סרט יפה שחובה לראות.
שם: שלומיגיל: 7402/01/2024 19:47:23
8/10אייקון ציון
סרט המתאר את ההתמודדות של בוגר מקלט לילדים בסיכון, לעשות הכל כדי שהמקלט לא יסגר, לאחר שהשטח נרכש על ידי כרישי נדל''ן. הבוגר שחי במקום מטפל בילדים מצד אחד ומצד שני נלחם מול העיריה ונגד רוכשי הקרקע. מומלץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט