איך לעשות סקס ביקורת סרט

How to Have Sex Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "איך לעשות סקס":
"סרט התבגרות בעידן הפוסט Me Too שהולם בצופה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר How to Have Sex
משחק מיה מקנה־ברוס, לארה פיק, שון תומאס במאי/ת מולי מנינג־ווקר  
דרמה
ביקורת סרט לאיך לעשות סקס מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"עוצמתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די52.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שלוש החברות הטובות - טרה, סקיי וג'מה - נוסעות לחופשת קיץ בעיירה מאליה שבאי היווני כרתים. הן בנות 16, ההורמונים שלהן משתוללים ומטרתן המוצהרת (כמו רבים מבני הנוער שמציפים את העיירה) היא להשתולל עד כלות החושים, להשתכר וכן גם לעשות סקס. מה שאומר שטרה הבתולה (מיה מקנה-ברוס הנהדרת) מרגישה את הצורך החברתי כי עליה לאבד את בתוליה במהלך הטיול.לא פשוט ליצור סרט נעורים טוב שישדר אמינות ויעלה בפני הצופים שאלות רבות בתחומים אפורים. "מלכות הכיתה" הצליח לנשוך ולשרוט את הצופה ולתאר תרבות של אובדן בקרב בני נוער, "קלולס" העתיק את המעמדות של אנגליה הוויקטוריאנית לבוורלי הילס של שנות ה-90 ו"כיתה ח'" תיאר את הליך ההתבגרות כסרט אימה לכל דבר ועניין. "איך לעשות סקס" מצליח במשימה ומגיש לצופה קוקטייל מריר-מתוק של בני נוער שאיבדו את תמימותם בעידן הרשתות החברתיות ועכשיו צריכים להוכיח, בעיקר לעצמם, שהם אכן מספיק בוגרים כדי להפוך לפעילים מינית. לאחר צפייה ב"איך לעשות סקס" נדמים סרטיו של ג'ון יוז כתמימים להחריד ואף שמרניים.
היוצרת מולי מנינג-ווקר התבטאה כי מטרתה בעשיית הסרט היא לפתוח את העניין הרגיש של רעילות חברתית בעידן הפוסט מי-טו, ובכך היא מצליחה באופן מרשים. ליבי יצא אל גיבורת הסרט הצעירה שמנסה ליהנות אבל צריכה גם להיכנע למוסכמות של החברה שבה היא חיה, דבר שיביא אותה לחוות יחסי מין ראשונים (מי בכלל מדבר על אהבה בסרט הזה?) מטרידים, על סף האונס, חווייה שתשאיר אותה מצולקת ועוד יותר אבודה.ווקר בת ה-31, שבעברה עבדה בעיקר כצלמת בסרטים קצרים, מביימת את סרט הביכורים שלה בתנופה ובביטחון ומצלמת את גיבוריה כיצורים טרגיים בתוך מעין תופת עלי אדמות. הנערים שותים ללא הרף, משתכרים ומקיאים והכל בצבעי ניאון עזים של מועדוני לילה וברים מפוקפקים. אחד האימג'ים החזקים בסרט הוא של הגיבורה שחוזרת מלילה של בילוי וצועדת ברחוב הראשי של העיירה יחפה ומושפלת ללא שמץ של הנאה, מושפלת ומדוכאת. ווקר שואלת את הצופה - האם כך אמורה להרגיש נערה מתבגרת שרק עכשיו עברה את החוויה המינית הראשונה בחייה, בודדה ועצובה בעיר זרה?
ווקר אינה נוקטת דעה צדקנית כי מין הוא דבר אסור, נהפוך הוא. גם דמות אחד הבנים המופיעים בסרט רחוקה מלהיות מפלצת שטופת זימה והוא אף מנסה להתקרב רגשית לטארה. היא מצליחה ליצור דימוי של דור מבולבל שחוגג מתירנות מינית, דור שהוא עקר רגשית שמעלה כל תזוזה קטנה לאינסטגרם, דור שחלקו לא מסוגל להבדיל בין רגש ליצר ובין מין בהסכמה לאונס.תוך כדי צפייה נזכרתי בסרט הישראלי "שש פעמים", שעסק גם הוא בהטרדה ותקיפה מינית מול מין מתוך אהבה והסכמה. יתרונו של "איך לעשות סקס" הוא בעטיפה הנוצצת והכביכול כיפית שלו לעומת אותו סרט חשוב שהיה מדכא עד אי יכולת הכלה. ווקר מתעתעת בצופה ומגישה לו קוקטייל פירות מהול בהרבה אלכוהול ומוזיקה אלקטרונית משובחת וגם בשמחה ועצב ומעל כולם בני נוער אבודים שמרגישים שצריכים לעמוד בציפיות ובמוסכמות חברתיות בלי לדעת כיצד לעשות זאת."איך לעשות סקס" הוא סרט חשוב שמנסה לפצח את דור ה-Z ואת הבטן הרכה שלו - יכולותיו עם שפע המידע שברשותו גם לפתח אינטליגנציה רגשית מספקת כדי שהוא יחזור הביתה בשלום. טארה וחברותיה חוזרות הביתה לבריטניה אחרי טיול לא פשוט בשמש הים תיכונית והלב נחמץ אבל גם מתמלא בתקווה בו זמנית.
איך לעשות סקס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידו כץגיל: 6306/02/2024 23:28:42
1/10אייקון ציון
שומר זמנו היקר ירחק. הכל גרוע. העלילה, המשחק, הצרחות
שם: oferZגיל: 4002/02/2024 09:07:07
3/10אייקון ציון
סרט שמתאים לשעת מחנך בתיכון או לפעילות בצופים. בתור שכזה הציון שלו 9. בתור צפיה לקהל הרחב הציון 3. הסרט מראה התלבטות של נערה שגילה לא ברור, בין 16 ל 20 כנראה, לגבי מעשים עם בנים, עם זווית מעניינת איך החברה הכי טובה שלה גם פוגעת בה מתוך קנאה.
שם: יהודהגיל: 7225/01/2024 08:56:27
6/10אייקון ציון
סרט חובה לבני נוער . קשה לעיתים לצפיה - בעיר המוזיקה הרועשת . נושא חשוב שהיה יכול לקבל סרט טוב יותר .
קישורים
חץ איך לעשות סקס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט