הבית ברחוב פין ביקורת סרט

The House on Fin Street Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "הבית ברחוב פין":
"מראה שחורה במיוחד של המציאות הישראלית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The House on Fin Street
משחק ניקה באק, אימרי ביטון, ריימונד אמסלם, רמי הויברגר במאי/ת עמיר מנור  
דרמה
ביקורת סרט להבית ברחוב פין מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"קודר ואכזרי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שנתיים וחצי לאחר שהוצג בבכורה בפסטיבל חיפה, מגיע "הבית ברחוב פין" לבתי הקולנוע בישראל בעיתוי קצת בעייתי. בשעה שהמדינה נמצאת במלחמה קשה ובאחד המצבים המדכאים בתולדותיה, נדמה שיש יותר רצון לקולנוע אסקפיסטי ולא קשוח, אכזרי וקודר שמציג מראה שחורה של המציאות הישראלית כמו בסרט זה.מסצנת הפתיחה שלו ועד לסיומו, "הבית ברחוב פין" הוא סרט שלופת את הצופה ולא עוזב לרגע. הבמאי עמיר מנור ("חיותה וברל") לא לוקח שבויים בסרטו השני באורך מלא ומייצר את אחד הסרטים האינטנסיביים, קודרים ומזעזעים שנראו אי פעם בקולנוע הישראלי. סרט שגורם לצופה לרצות לעיתים להתיק את עיניו מהמסך, על אף שמרבית מהזוועות המתוארות בו מתרחשות מחוץ לטווח המצלמה.
עלילת הסרט עוקבת אחר דינה (ניקה באק המצוינת), בחורה צעירה שעוזבת את באר שבע כדי לגור עם בחור שפגשה. הפתיחה האופטימית משתנה בפתאומיות כשהיא נגררת מעולפת על ידו לבניין ברחוב פין (בניין שבמציאות היה ידוע לשמצה כמאורת סמים וזנות), שם מזריקים לה במשך מספר ימים הרואין, מאלפים אותה באלימות להיות צייתנית וכופים עליה לעבוד בזנות בתמורה לסמים שימנעו ממנה את ה'קריז'.את בית הבושת מנהל בקשיחות יהודה (אימרי ביטון, "שעת נעילה") שחוטף צעירות נוספות כמו דינה וממכר אותן לסמים בכדי שיעבדו. הוא נתון למרותו של בוס אימתני אף יותר (בגילומו של רמי הויברגר), שלא מהסס לחתוך אצבעות למי שמחליט לשפר ולו במעט את תנאי העובדות. נקודת האור היחידה של דינה נמצאת בדמותה של פרוצה מבוגרת יותר (ריימונד אמסלם) שחונכת אותה ומנסה לחזור לקשר עם בנה שנלקח ממנה.
מנור מתאר ללא רחמים את המתרחש במקום, על האלימות הנוראה, מקרי האונס והניצול המיני והנפשי שבו. הבעיה היא שלעיתים נדמה כי הניסיון לזעזע, גובר על הצורך בריאליזם. תעשיית הזנות כוללת מספיק קשיים גם ללא צורך בהפרזה קולנועית שיוצרת הקצנה גרפית של מציאות עגומה דיו. כך "הבית ברחוב פין" הוא סרט שנותן לצופה אגרוף אחר אגרוף, מותיר אותו מפרפר על הרצפה אך גם מעלה את השאלה האם עשיית הסרט בצורה זו היא לא ניצול רגשי של הצופים בפני עצמו?
הבית ברחוב פין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברברה סימוןגיל: 7006/02/2024 22:40:09
6/10אייקון ציון
אי אפשר להגיד שזה סרט טוב כי זה כל כך אלים, אכזרי ועצוב. איכן זה היה בזמנו המציאות בתל אביב....בהחלת לא מתאים לכל אחת ומתוך המעט אנשים שהיו באולם, חלק כמה והלכו לאחר זמן קצר.
שם: עומרגיל: 4103/02/2024 17:04:09
4/10אייקון ציון
סרט ארוך ואיטי, רווי בסצנות של אלימות, ניצול מיני וסמים. הפואנטה בו לא ברורה, סיפור האהבה כביכול בין שתי הדמויות הראשיות הוא חלק מינורי בסרט.
שם: דורוןגיל: 6902/02/2024 11:43:08
6/10אייקון ציון
הסרט הנדון הינו סרט ישראלי,כאשר הפעם במרכז העלילה בעיות הסמים והזנות בחצר האחורית של העיר העברית הראשונה(ת"א כמובן).הסרט עצמו לא קצר, איטי משהו אך עם סצינות קשות לעיכול!!אפשרי.
קישורים
חץ הבית ברחוב פין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט