עד כלות הנשמה ביקורת סרט

The Soul Keeper Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "עד כלות הנשמה":
"חרף היותו בלתי חף מפגמים, "עד כלות הנשמה" מצליח להיות דרמה אמוציונלית מעניינת ומרתקת. חבל רק שהוא לא יודע מה הוא רוצה בעצם להיות."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Soul Keeper
משחק איאן גלן, אמיליה פוקס, קרייג פרגוסון, קרוליין דיוסיי, ג'יין אלכסנדר במאי/ת רוברטו פאנזה  
דרמה
ביקורת סרט לעד כלות הנשמה מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"חרף היותו בלתי חף מפגמים, "עד כלות הנשמה" מצליח להיות דרמה אמוציונלית מעניינת ומרתקת. חבל רק שהוא לא יודע מה הוא רוצה בעצם להיות."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות44.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "עד כלות הנשמה" מגולל את סיפורה (האמיתי) של סבינה שפילריין (אמיליה פוקס), הצעירה הרוסייה שאושפזה ב- 1905 בציריך בבית חולים פסיכיאטרי, כשהיא סובלת ממצב חמור של היסטריה ומסרבת לאכול. רופא צעיר, קארל גוסטב יונג (איאן גלן המרשים), לוקח אותה תחת חסותו ולראשונה בהיסטוריה מנסה לטפל בה באמצעות השיטה הפסיכואנליטית של מורו ורבו, זיגמונד פרויד. כך נולד לו סיפור סוחף של אהבה ותשוקה בין גאון של פסיכואנליזה לפאציינטית יוצאת דופן. סיפור הממריא לגבהים, אך גם צולל למעמקים החשוכים של המאה שחלפה, החל מתהליך החלמתה של הבחורה הנקשר ברומן הסוער שניהלה עם יונג, דרך חזרתה לרוסיה שלאחר המלחמה, שם הפכה לפסיכואנליטיקאית בעצמה וכלה במותה בטרם עת ב- 1942, כאשר הייתה לקורבן האלימות הנאצית.יתרונותיו הברורים של הסרט הנם בצד העלילתי שבו. הסרט מגולל סיפור סוחף ומרתק של אישה שהופכת מצעירה הלוקה בנפשה לפסיכואנליטיקאית החוקרת את נפש האדם בעצמה. העלילה מרתקת, בעלת נופך אירוטי ואמוציונלי, ומתעקלת במקביל לשינויים הנפשיים העוברים על הגיבורה סבינה.
הצילום בסרט מעניין, והסרט "צבוע" בצבעים תקופתיים עזים אותנטיים, הסוחפים את הצופה אל תוך עולם אחר ושונה. המשחק התיאטרלי של השחקנים אמין והדמויות משורטטות באופן רב ממדי ומעניין. עם זאת, המשחק אינו אחיד ברמתו, ובעיקר הכוונה למשחקה של אמיליה פוקס, המגלמת את סבינה שפילריין. לעיתים משחקה מהפנט, ולעיתים הנו מוגזם ונע על גבול הבלתי-אמין. עם זאת, נוכחותה על המסך הנה כובשת וסקסית, והיא מבצעת היטב את תפקידה.הבעיה העיקרית של הסרט הנה ברמת ה"מה אני רוצה לומר". הסרט אינו מחליט אם הוא רוצה לספר סיפור או להביע אמירה. הוא גם אינו מקפיד לבצע גלישה מסודרת בין תקופה לתקופה, וכך נוצרים חורים עלילתיים המפריעים מאד לצופה. הסרט אינו משכנע בהבאת הליכי ההחלמה של סבינה שפילריין, ההליך שבו הפכה מנערה תשושה בנפשה לאשה סקסית ואירוטית, וההליך שבו הפכה לפסיכואנליטיקאית דעתנית, המוכנה להקריב את חייה למען האידיאל בו האמינה.
גם סיפור הרקע המספר על שני חוקרים מודרניים המנסים להתחקות אחר ההיסטוריה של סבינה שפילריין מאולץ, לא מפותח ולא אמין. במובן זה הסרט נופל לאותה מלכודת שנפל אליה "מכתבי אהבה" שיצא בשנת 2002. וחבל.קשה לי לחשוב ש"עד כלות הנשמה" הנו החמצה, במידת מה. על אף שהתוצאה הסופית מוצלחת למדיי ומרגשת, הסרט סובל מפגמים לא מעטים והמשחק בו אינו אחיד ברמתו. עם זאת, הוא שווה צפייה - ולו בזכות הזווית ההיסטורית המרתקת והנופך האמוציונלי המסעיר שלו.לסיכום: מרגש, איכותי ומעניין, אם כי לא חף מפגמים . 7 בסולם יגאל.
עד כלות הנשמה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שירה וולפנזוןגיל: 1617/07/2007 17:22:55
10/10אייקון ציון
לפי דעתי הסרט מדהים וכל השחק השחקנים משחקים נהדר! אני לא שמתי לב לשום פגם. זה סרט מרגש, מעניין בכל שניה ונוגע ללב. מומלץ בחום!
שם: אלן מאירגיל: 3919/12/2003 10:09:29
9/10אייקון ציון
סרט נפלא .עשוי היטב . אומנותי . מתאר היטב את תחילת מדע הפסיכואנליזה . שואל שאלות בדבר מה מותר לעשות למטפל ומה אסור . סרט מלא תקווה . מומלץ בחום .
שם: לואיס סבירסקיגיל: 4907/11/2003 16:05:31
6/10אייקון ציון
סיפור אהבה סוער וסוחף של אהבה ותשוקה בין מטפל למטופלת שיוצא מכלל שליטה. סרט לוקח אותנו לראשיתה של הפסיכואנליזה.סרט לא קל לצפיה ולרגעים איטי למדי... סרט מומלץ לאנשים למחפשים נגיעות ללב...ופחות מומלץ לאלו שמגיעים עייפים מעט. מ-1 עד 10 הייתי נותן 6.5
קישורים
חץ עד כלות הנשמה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט