חיים בלתי גמורים ביקורת סרט

an Unfinished Life Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חיים בלתי גמורים":
"דרמה הוליוודית עשויה היטב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר an Unfinished Life
משחק רוברט רדפורד, ג'ניפר לופז, מורגן פרימן, ג'וש לוקאס, בקה גרדנר, קמרין מנהיים במאי/ת לסה הלסטרום  
דרמה
ביקורת סרט לחיים בלתי גמורים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דרמה הוליוודית עשויה היטב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע14.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די71.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מבית היוצר של הבמאי לאסה הלסטרום ("חיי ככלב", "תקנות בית השיכר", "שוקולד", "חדשות הספנות" ובקרוב "קזנובה") מגיע סרט הוליוודי חדש הפועל לפי כל הכללים (אפילו על אחד הוא לא מדלג) ועושה זאת בנועם הליכות.הצרה הגדולה עם הסרט "חיים בלתי גמורים" שכל כך נעים לשבת באולם הקולנוע הקריר ולצפות בכוכבי קולנוע ענקיים כמו רוברט רדפורד, מורגן פרימן וג'ניפר לופז עד שלא מפריע שהם לא ממש מגלמים דמויות אלא אסופת סטריאוטיפים משומשים לעייפה. רדפורד בתפקיד הקאובוי המריר ששכל את בנו והתמכר לטיפה המרה, מורגן פרימן האפרו-האמריקאי הקשיש שיש לו חוכמת חיים מלוא החופן וג'ניפר לופז - האישה היפה והמוכה. אפילו ה"תגלית" של הסרט בקה גארדנר כבתה של לופז ונכדתו של רדפורד היא לא יותר מילדה הוליוודית חביבה.
בתוך ים הדמויות הנבובות והסיסמאות הנדושות שפרימן שופך במהלך הסרט כדי להכניס קצת תובנה בחבריו, יש גם נופים מרהיבים של המערב הפרוע. אני חייב לציין שהם באמת מאוד יפים, אבל רק שתדעו הנופים אינם תוצרת ארה"ב כי הסרט צולם בכלל בקנדה. בדיוק כמו הנופים המזויפים כך גם הסרט סובל מחוסר אמינות מרשים. לא רדפורד, לא מורגן ובטח שלא לופז הצליחו לגרום לי לאמין לרגע אחד שהם באמת כפריים פשוטים שבסך הכול מנסים להתמודד עם הקלפים הלא מוצלחים שהחיים חילקו להם.אין ספק שליהוק זו אחת הבעיות המרכזיות של הסרט. מדובר בליהוק צפוי ושחוק של כוכבי קולנוע המגלמים את אותה דמות בפעם המיליון וחצי בערך, ועושה הרושם כאילו הם כלל לא התאמצו ופשוט נתנו את כל השטיקים שהיה להם במאגר המידע. יש גם סיפור שרחוק מלהפתיע, ורחוק מלרגש, למרות שיש כמה רגעים של מתח בגלל החבר המכה של לופז, (פרט טריוויה, זו פעם שנייה שלופז מגלמת אשה מוכה, זוכרים את הסרט האיום "עד כאן"?). הסרט פשוט נע על מי מנוחות ואצל כותב שורות אלו הוא לא הצליח לעורר איזשהו רגש אמיתי. הדבר היחיד שהצליח להוציא ממני צחוק בריא הוא שוט מפתיע על גבול המבריק שנמצא ממש בסוף הסרט, בדיוק אחרי שרדפורד מכסח לחבר המכה את הצורה – שימו לב למיזנסצנה המבריקה (לצורה שבה בנוי השוט) ובעיקר לצמד החתולים. מדובר בהברקה היחידה בסרט.
העלילה למי שחייב לדעת עוקבת אחרי ג'ין גילקיסון (לופז) שהחבר הנוכחי שלה מכה אותה בלי הפסקה. היא ובתה גריף נמלטות על נפשן ומגיעות לחווה של אינר גילקיסון אביו של בעלה המנוח של ג'ין. אינר אלכוהוליסט בגמילה עדיין לא החלים ממות בנו בתאונת דרכים לפני עשר שנים. הוא גם מאשים את כלתו המוכה במותו מאחר והיא נהגה ברכב, (לופז נוהגת? אין לה נהג פרטי?). בנוסף לזה הוא מטפל במיטץ', עובד נאמן שכמעט ונטרף על ידי דוב. אינר לא בדיוק מתלהב מהנוכחות של כלתו ונכדתו (שלא ידע על קיומה) אבל מסכים לעזור להן. ביחד כל הארבעה מנסים להתמודד עם פצעי העבר ולהתקדם בחייהם. קצת צבע מכניס דוב גריזלי (סוג של חיה בהכחדה) שמסתובב חופשי ומייצג את צמד הקשישים שאנשים מסוגם עומדים להיכחד. יש גם את השריף המקומי שמנהל רומן עם לופז וכמובן שחקן בריטי שמגלם את החבר המכה.לשמחת המפיצים למרות העלילה השחוקה והמשחק הבעייתי, המוצר הקולנועי הזה מצליח באופן בלתי ברור להשאיר את הצופה במצב של בהייה נינוחה במסך ולגרום לו לשכוח שאין ממש מקום לרגליים בין השורות הצפופות של קולנוע דיזנגוף. ואם זה לא הישג מרשים במקרה הנ"ל אני לא יודע מה כן.
חיים בלתי גמורים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסריאן_1גיל: 022/02/2020 11:24:46
7/10אייקון ציון
יאיר הוכנר תמיד קולע ראיתי עכשיו את "חיים בלתי גמורים" בטלויזיה (שבטח ראיתם מסזמן בקולנוע) הוכנר: "הצרה הגדולה עם הסרט "חיים בלתי גמורים" שכל כך נעים לשבת באולם הקולנוע הקריר ולצפות בכוכבי קולנוע ענקיים כמו רוברט רדפורד, מורגן פרימן וג''ניפר לופז עד שלא מפריע שהם לא ממש מגלמים דמויות אלא אסופת סטריאוטיפים משומשים לעייפה. רדפורד בתפקיד הקאובוי המריר ששכל את בנו והתמכר לטיפה המרה, מורגן פרימן האפרו-האמריקאי הקשיש שיש לו חוכמת חיים מלוא החופן וג''ניפר לופז - האישה היפה והמוכה. אפילו ה"תגלית" של הסרט בקה גארדנר כבתה של לופז ונכדתו של רדפורד היא לא יותר מילדה הוליוודית חביבה." כן סרט חמוד - שחקנים נהדרים וכן, הטובים ברורים והרעים ברורים והסוף צפוי אבל, בהחלט נהנים לראות את רדפורד ופרימן
שם: מוני שלםגיל: 5818/10/2005 15:08:57
8/10אייקון ציון
סרט מרגש, עשוי כהלכה המישחק של הבת ניפלא מוסר ההסכל של שיחרור הדב .מעניין.
שם: tiki azlanגיל: 5401/10/2005 23:30:06
8/10אייקון ציון
לדעתי הילדה גונבת את ההצגה מהכוכבים של הסרט. אין אקשן אך יש התפתחות של הדמויות, וזה מה שחשוב. רוברט רדפורד משתנה ומתקרב לכלתו ולנכדתו. דווקא הדוב שתפקידו סימלי נראה לי מלאכותי ולא משכנע
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט