אל הים השחור ביקורת סרט

Summer of Dolphins Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אל הים השחור":
"סיפור מרתק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Summer of Dolphins
משחק במאי/ת שחר סגל  
תיעודי
ביקורת סרט לאל הים השחור מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סיפור מרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסיפור המרתק על נידויים החברתי של שלישיית דולפינים בריף באילת- למון, שנדי ופשוש - היה יכול להיות אחד מסרטי הטבע המרהיבים והמרגשים שכבשו את בתי הקולנוע בשנים האחרונות כמו "משפחת הקיסרים" ו"כחול מופלא", הצרה היא שהעשייה של הבמאי שחר סגל מזכירה יותר יומן וידאו של אחד העובדים בריף ולא סרט קולנוע. למזלו סיפורם של הדולפינים וצוות העובדים מספיק מרגש כדי להחזיק את הסרט.התחושה המרכזית היא ששחר סגל פשוט עלה על סיפור טוב והיה מספיק חכם כדי לתעד אותו. ההחלטה של מיה זילבר ממקימות הריף להפריד את השלישייה שלא מסתדרת עם שאר השבט ולהטיסם לים השחור שם ישוחררו אל החופשי היתה מספיק מסעירה ונועזת כדי שיהיה שווה לעשות עליה סרט.
הדולפין הוא היונק האינטליגנטי והאנושי ביותר בטבע. מהתנהגותם בסרט הם אנושיים לא פחות מבני אדם ולצערי אפילו יותר. לכן הנידוי החברתי שהשלישייה סופגת מהשבט שלהם משפיע לרעה על מצבם הבריאותי וגורם להם למצוקה נפשית. מיה זילבר, ממקימי ריף הדולפינים והמאמנת הראשית, שגידלה את השלושה מאז נולדו, יודעת שהישארותם יחד עם הלהקה עלולה להסתיים במותם, ויוזמת תהליך שבסופו השלישייה תעזוב את הריף ותשוחרר אל החופש של הים השחור ממנו הגיעו אבותיהם.שחר סגל וצוות הצילום שלו עקב למעלה מחודשיים באופן צמוד ובלתי פוסק, מעל ומתחת למים, אחר חבורת הדולפינים וצוות המאמנים האישיים, לאורך מסע ארוך ומתסכל של פרידה ושחרור, מהריף באילת אל הים השחור ברוסיה. בעצם מדובר בסרט מסע של אם הנפרדת מילדיה, כאשר המאמנים בריף הם ההורים, ואילו שלישיית הדולפינים הם הילדים. ההורים נאלצים להעביר את ילדיהם תקופה קשה של אימונים מייסרים בדרך אל החופש הנשגב.
"אל הים השחור" נראה כמו סרט טלוויזיה אבל סיפורו ראוי להיות מוצג על המסך הגדול. חבל שהפוטנציאל של הסיפור לא מומש גם מבחינה קולנועית גם מבחינת בניית הסיפור בחדר העריכה, שהפכו את הסרט לארוך מדי. היה אפשר לקצץ בקלות עשרים דקות. גם הצילום של הסרט היה ראוי לתשומת לב גדולה יותר, הסרט מזכיר יותר תוכנית מציאות ופחות קולנוע תיעודי. למרות שפע ההסתייגויות מדובר בסרט שהורים יכולים לראות יחד עם ילדיהם בחג הפסח וגם ללמוד ממנו משהו מלבד ההנאה המובטחת. אין ספק שזה עדיף מכול סרטי הילדים שמציגים החג בבתי הקולנוע.
אל הים השחור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכל חוריןגיל: 2505/04/2007 14:23:29
10/10אייקון ציון
אל הים השחור ראיתי את הסרט התיעודי בפסטיבל דוק אביב שהתקיים בסינמטק,בתור אחת שמאז שאני קטנה אוהבת דולפינים מאוד התחברתי לסרט,הרגשתי בסרט הזה את כל הרגשות,שמחה,עצב, כאב,אהבה,געגועים.ממליצה בחום לראות את הסרט ויותר מזה לנסוע לריף דולפינים באילת.אני זוכרת שהשער היה פתוח,לצערי בגלל בני האדם שנתנו אוכל לדולפינים למרות האיסור זה ה שגרם לבעיה,אז חברה תקפידו לא לתת להם אוכל. דולפינים זו חיה נאמנה שאוהבת אנשים ועוזרת לנו, לוקחים לשם ילדים עם בעיות שהדולפינים מרגישים את זה ומתנהגים אליהם באהבה,בעדינות ובסבלנות. אני יודעת שאלך לסרט הזה שוב,אדאג שכל חבריי ומשפחתי יראו אותו ואחזור עוד רבות לריף דולפינים,המקום שמשמח ומרגיע אותי הכי בעולם.
קישורים
חץ אל הים השחור (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט