אליזבת: דיוקן בחלקים ביקורת סרט

Elizabeth A Portrait In Parts Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "אליזבת: דיוקן בחלקים":
"מתנת הפרידה המשותפת מהעולם של המלכה והבמאי רוג'ר מישל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Elizabeth A Portrait In Parts
משחק המלכה אליזבת השנייה במאי/ת רוג'ר מישל  
תיעודי
ביקורת סרט לאליזבת: דיוקן בחלקים מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"פאזל יפהפה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות28.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בגיל 96 הלכה ביום חמישי האחרון לעולמה המלכה אליזבת השנייה אחרי 70 שנות מלוכה. 15 ראשי ממשלה עברו תחתיה, היא הייתה עדה לשינויים פוליטיים, מדיניים ועולמיים והפכה לחלק בלתי נפרד מתרבות הפופ. את אותן 70 שנות המלוכה החליט הבמאי רוג'ר מישל ז"ל ("נוטינג היל") להציג על המסך במה שהיה לסרטו האחרון לפני שמת. הסרט, שיצא בתזמון מצמרר ביום בו המלכה הלכה לעולמה, הפך להיות כעת מתנת הפרידה המשותפת של השניים מהעולם. הוא לא מפחד מהביקורת או מלשבור סטיגמות אלא להיפך - הוא מרשה לעצמו להתבדח על חשבון הממלכה אבל גם להציג צדדים חשופים וחמים יותר שלה.בית המלוכה מאז ומתמיד היה הנושא שמעסיק את כל הצהובונים. עוד לפני שהיו משפחות שמייצרות לעצמן דרמות באופן בלתי פוסק כמו הקרדשיאנס, היו דווקא אלה שגרו בארמון בקינגהאם ובטירת וינזדור שגרמו לעולם לחכות בציפייה לסקנדל הבא. למרות שאיבד ממעמדו בשנים האחרונות והפך לגוף שמככב במדורי הרכילות, הכתר הבריטי שמר לאורך השנים על המסתורין והיוקרה שלו ואולי זה בעצם הגורם שהשאיר אותו בכותרות.
בראש הגוף המסתורי עמדה המלכה, שעם השנים נתפסה בעיני רבים בציבור הבריטי כ"אמא" ולאחר מכן כ"סבתא", אבל במקביל תדמיתה הייתה קרה ומרוחקת. הבמאי מחליט לאתגר את התפיסה המנוכרת ומציג לנו את מה שרבים תמיד חלמו לראות - האישה האמיתית שמאחורי הכתר. בפאזל הנקרא "אליזבת: דיוקן בחלקים", מישל שוזר בזה אחר זה סדרות סרטונים אותן הוא מאגד תחת קטגוריות עם שמות שונים הקשורים לאספקטים בחייה של המלכה. מדברים גדולים כמו משפחה וזוגיות ועד לאהבתה הרבה לסוסים. אנחנו זוכים גם לצפות מקרוב במלכה כשהיא לומדת מאביה איך להתנהל במלחמה ועד לחוקים שמסבירים איך לקוד כשפוגשים בהוד מעלתה.אין בסרט מונולוגים או ראיונות (אל תצפו לראות את בני המלוכה שופכים את שעל ליבם) ולמעשה כמעט ואין בו כלל שיח מלבד מה שנאמר בקטעי הארכיון המצולמים. הבחירות שנעשו בזמן העריכה הן שמרכיבות את הדיוקן, כשבין הקטעים תוכלו למצוא מערכונים קומיים שנכתבו על המלכה, הופעות אורח שלה (גם בסרטים מצוירים) וחומרים מצולמים של אנשים ברחוב על בית המלוכה. את כל זה מלווה פסקול נפלא שנע בין מנגינות מלכותיות מרגשות לשירים מוכרים.
בין השורות, מישל מנסה להעביר מסר ברור - לאורך 70 שנות מלוכה ו-96 שנים בעין הציבור, אליזבת הייתה עדה לשינויים גדולים בתרבות ובמדיה. אלו היו שנים קריטיות והיא זכתה לקחת חלק בכולן; החל מגיל 3 בו הופיעה לראשונה כנסיכה "ליליבת'" בשער מגזין ועד מותה בגיל 96, הפכה אליזבת' לפנים המוכרות בעולם. היא הייתה בעיתונים וברדיו ובשנותיה המאוחרות זכתה דמותה לעיבודים קולנועיים וטלוויזיוניים רבים. ההתייחסויות הרבות לדמות שלה כמייצגת של משפחת המלוכה וגם כאינדיבידואל הם אלה שהעניקו לה תואר נצחי כאייקון בתרבות הפופ.זה לא הדוקו המלכותי שכולם רגילים או מצפים לראות. הוא מהנה ומשעשע ובעיקר הופך את המלכה לנגישה יותר, אנושית. זה מסע בציר הזמן דרך נקודות ציון חשובות בחייה, מעין מורשת שתשאיר מאחוריה לעד ולכן התזמון ליציאת הסרט כנראה מדויק מתמיד. בין אם אתם אוהבים את בית המלוכה או מתנגדים אליו באופן נחרץ, עלינו לקבל דבר אחד - בשבוע שעבר איבדנו אייקון תרבותי גדול ונותרנו עם חור שיהיה קשה למלא.
אליזבת: דיוקן בחלקים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4010/03/2023 19:12:14
7/10אייקון ציון
סרט דוקומנטרי מעניין מאוד שיצא לקולנוע ביום פטירתה של המלכה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט