תעביר את זה הלאה ביקורת סרט

Pay it forward Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "תעביר את זה הלאה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pay it forward
משחק קווין ספייסי, הלן האנט, היילי גואל אוסמנט, ג'יי מוהר, ג'יימס קאויזל, ג'ון בון ג'ובי, אנג'י דיקנסון במאי/ת מימי לדר  
דרמה
ביקורת סרט לתעביר את זה הלאה מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע6.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די83.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יוג'ין (קווין ספייסי), מורה ללימודי חברה בבית הספר היסודי, נותן לתלמידיו מטלה, אותה הוא מטיל כבר למעלה מ- 10 שנים על תלמידיו: להסתכל על העולם סביבם, ולנסות לתקן בו משהו. הוא אינו מצפה שמישהו אכן יפעל ברצינות על פי המטלה. אולם תלמידו הצעיר, טרוור (היילי ג'ואל אוסמונט), לוקח את המטלה ברצינות, וממציא רעיון ושמו "תעביר את זה הלאה". הרעיון הנו שכל אדם יעשה משהו טוב עבור שלושה אנשים אחרים - משהו, שאותו הם לא יכולים לעשות בעצמם. כל אחד מהשלושה ימשיך הלאה, וכך תיווצר פירמידה אנושית של מעשים טובים עבור אחרים. אמו של טרוור, ארלין (הלן האנט), אם חד-הורית קשת יום העובדת בשתי עבודות, נקלעת למערבולת שיוצר הרעיון של טרוור, ודרכיהם של האם והמורה מצטלבות - דבר היוצר חיכוכים ומחלוקות ביניהם.מבקרים רבים קטלו את הסרט הזה. אני מבין יפה מאד למה, אם כי אני מחזיק בדעה הפוכה. הסרט הנו קיטשי, נקודה. אבל שלא כמו סרטים קיטשיים אחרים, אני סבור שיש בסרט זה משהו חזק וטוב, ולא עוד קיטש רדוד שראוי לביקורת. אדרבא, ביקורת צינית על הסרט הזה הנה תלושה מהמציאות, ועולה כדי ציניקניות של ממש.
ראשית ראוי לציין לטובה את השחקנים. קווין ספייסי מתעלה על עצמו בגילום המורה המסודר, השמרן והמרובע, אשר מזמן איבד עניין ותקווה במקצוע בו בחר, ובכלל מעדיף לשמר את שגרת חייו המרגיעה וחסרת העניין על פני הסתכנות בקבלת שינויים חדשים. הלן האנט מצוינת ומקסימה, כהרגלה, בתפקיד האם החד הורית קשת היום העובדת כמלצרית (מזכירה מאד את תפקידה ב"הכי טוב שיש", עם ג'ק ניקולסון), וגם הנער היילי ג'ואל אוסמונט, שצמח בינתיים מאז סרטו החוש השישי, מפגין משחק איכותי, אם כי לא מסעיר כמו בסרטו הקודם. יצוין לרעה דווקא ג'ון בון ג'ובי, המגיח בתפקיד קטן וגרוע להפליא, וטוב יעשה אם יישאר בתחום המוסיקה.התסריט הנו הנקודה המעניינת ביותר בסרט. התסריט משלב בין רעיון חברתי אדיר העומד בתשתית הסרט, ובמקביל בונה עלילות משנה על דמויות שונות ובודדות, אשר כוחן העצום הוא דווקא בנגיעה בנימי נפשן של דמויות אחרות. הסרט מראה לנו כיצד כל אדם זקוק לאדם אחר, אף אם הוא אכן מאמין שאינו באמת זקוק לדבר בעולם. הצטלבויות הדרכים בחיי בני האדם, כך מנסה לטעון הסרט, הן נקודות אותן אסור לפספס - נקודות, אשר את השינויים שהן גורמים יש לקבל באהבה ולא לפחד מהם.
ושוב, מדובר בדרמה רגשנית (ואפילו מאד רגשנית). עם זאת, הציניקניות תישמר לסרטים אחרים. הסרט הזה כולו כוונה טובה, ולדעתי גם מבוצע ביצוע טוב. כדאי לראות, ובריכוז.לסיכום: אינטליגנטי, מרגש, רעיון נפלא.8 בסולם יגאל.
תעביר את זה הלאה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עודדגיל: 2419/01/2013 20:39:23
10/10אייקון ציון
סרט מדהים אולי ראיתי אותו באיחור אבל מומלץ בחום ואהבה לראות תכינו טישו לסוף. אני לא יודע מה אתכם אבל זה הסרט הראשון שבסוף באמת זלדו מעיני דמעות.
שם: חןגיל: 1906/02/2009 15:27:29
10/10אייקון ציון
יש סרטים שרואים ואתה ממשיך בחיים כרגיל. ויש סרטים שאתה רואה ואתה נישאר עם"וואו" כזה..שבמשך כל היום אתה חושב עליו... וזה אחד מהם. סרט מ ד ה י ם!!! עלילה ממש מיוחדת ומעניינית..אחד הסרטים ה-מיוחדים שראיתי! 10 בקלות.
שם: חסויהגיל: 1308/01/2008 21:11:54
10/10אייקון ציון
סרט מדהים!!! סוף עצוב מאוד, תכינו ממחטות. אבל בסופו של דבר זה מה שיגרום לי לזכור את הסרט לעולם!מומלץ בחום!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט