לפני שהשטן ידע ביקורת סרט

Before The Devil Knots You Dead Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לפני שהשטן ידע":
"אגרוף לבטן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Before The Devil Knots You Dead
משחק איתן הוק, פיליפ סימור הופמן, אלברט פיני, מאריסה טומיי, רוזמרי האריס, מייקל שנון, אמי ריאן במאי/ת סידני לומט  
דרמה
ביקורת סרט ללפני שהשטן ידע מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אגרוף לבטן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
באיחור של קצת יותר מחצי שנה מגיע אחד הסרטים הטובים ביותר של שנת 2007 לבתי הקולנוע ארץ. סרט הממשיך את הקו האפל והבלתי מתפשר של יצירות מופת מהשנה החולפת כגון, "ארץ קשוחה" ו"זה ייגמר בדם". הפעם העלילה מתרחשת בצפון ארה"ב, ולא במדבריות הדרום. היא גם מתרחשת בימינו אנו, הרחק משנות השבעים של "ארץ קשוחה" ותחילת המאה של "זה ייגמר בדם" ולמרות שמדובר בדרמה משפחתית עכשווית ואינטימית העוצמה שלה לא פחותה משל הסרטים שהוזכרו מעלה, מי שאהב את "בחדר המיטות" ואת "ילדים קטנים" עומד ללקק את האצבעות."לפני שהשטן ידע" הוא לא רק סרט קולנוע משובח הוא גם סוג של קאמבק של אחד הבמאים החשובים ביותר שפעלו בתור הזהב של הקולנוע האמריקאי בשנות השבעים. סידני לומט שביים את אחד הסרטים האהובים עלי אי פעם, "רשת שידור" ובאותו עשור ביים את המותחנים המעולים: "סרפיקו", "אחר הצהריים של פורענות" ו"נסיך העיר". ויש לזכור את הקריירה שלו הוא התחיל בשנת 1948, עשור אחר כך בשנת 1958 הוא קטף את פרס האוסקר לבמאי הטוב ביותר על הדרמה המשפטית המבריקה, "12 המושבעים" עם הנרי פונדה.
אז סידני לומט חוזר אל איתנו בגיל 83, מעודכן הרבה יותר ממרבית הבמאים הצעירים שפועלים כיום. כבר מסצנות הפתיחה ברור שלמרות גילו המתקדם לומט צעיר ואגרסיבי ברוחו. עם סצנות מין בערום מלא, סצנות אלימות ומצמררות והדרכת שחקנים שמוציא מכוכבי הסרט את המיטב שלהם הוא מוכיח שהאקדמיה האמריקאית הקדימה לתת לו את פרס אוסקר למפעל חיים כי עוד יש לו הרבה מאוד מה להציע לצופי הקולנוע, הרבה יותר ממה שיש לבמאים צעירים או ותיקים שפועלים בהוליווד. והכן לומט פועל מחוץ ללוס אנג'לס ומייצר את סרטיו בצורה עצמאית.שתי סצנות הפתיחה מבהירות לנו במהירות שהסרט הזה לא נועד לאנשים בעלי לב חלש. סצנת מין בערום מלא בין פיליפ סימור הופמן (מעולה) ומריסה טומיי (בתפקידה הטוב ביותר) המגלמים זוג נשוי. הוא מזיין אותה מאחור, היא על ארבע, הוא מסתכל במראה התלויה על הקיר. זה הזיו הטוב ביותר שלהם מזה שנים. הסצנה השנייה היא של שוד חנות תכשיטים לא הפרט יותר מדי אבל זו סצנה מותחת ומפתיעה בעלת עוצמה שלא נותנת לקהל רגע אחד של מנוחה.
פלאשבק יקפיץ את הצופים שלושה ימים קודם, הקהל לומד מי הוא אותו זוג נשוי, מי זה הבחור שחיכה ברכב לשודד ומה הקשר ביניהם. הגבר גדל הגוף שזיין את אשתו והשודד הנמלט הם אחים, שניהם מתים חיים המנסים להזריק קצת כסף כדי להתניע את החיים המזויפים שלהם. האח הגדול הוא אדם מניפולטיבי, נרקומן בסתר שהסתבך בחובות בעבודה ומנסה בעזרת השוד לפתור את עצמו מהצרות שההתמכרות שלו יצרה. האח הצעיר הוא גרוש שחייב מזונות לאשתו ואפילו בתו מציינת בפניו שהוא לוזר. הגדול מפתה את הצעיר לבצע את השוד וזה נגרר אחריו בתקווה ויוכל לעזור לבתו לצאת לטיול שנתי לניו-יורק לראות את המחזמר, "מלך האריות".מדוע האחים מחליטים לבצע את השוד דווקא בחנות התכשיטים המיושנת של הוריהם? זו אחת השאלות שהופכות את הסרט מדרמת פשע לטרגדיה משפחתית יוונית. מערכת היחסים בין שני הבנים לאב היא זו שמניעה את הסרט קדימה עד לסופו הטראגי והאכזרי לא פחות. מה יכול לגרום לשני בנים לבצע מעשה שלא יעשה ועוד בחנות המשפחתית של הוריהם המזדקנים? אותה שאלה הופכת את הסרט למסע פנימי אפל ואכזרי לא פחות. מה השתבש בעולמנו שאפילו האנשים הקרובים ביותר אלינו יכולים להיות זרים כול כך? האם בצע הכסף? בצע הכוח? יכול לגרום לנו לעשות מעשים שלא יעשו גם להורים שלנו או להפך לילדים שלנו?"לפני שהשטן ידע" הוא לא רק מפגן ראווה של במאי מבריק אלא גם של צוות שחקנים מעולה: פיליפ סימור הופמן, איתן הוק, מריסה טומיי ואלברט פיני מעולים. המועמדת הטרייה לאוסקר, איימי ריאן ממחזרת את תפקידה ב"נראתה לאחרונה", והפעם היא לא מעניינת במיוחד. מוזר שהסרט וההופעות הקולנועיות המרהיבות של הצוות זכו להתעלמות האקדמיה אבל נראה שלמרות פרסי האוסקר בארון שבסלון והגיל המתקדם, סידני לומט לא מתכוון להניח לצופים והוא כבר שוקד על דרמת בית כלא חדשה, בינתיים בגיל 83 עם עריכה קצבית, שוטים ארוכים ובימוי שחקנים טוטאלי, לומט נמצא כרגע בשיא חדש אחרי תקופה יבשה למדי והוא חוגג את השיא בכול העוצמה העומדת לראשותו.
לפני שהשטן ידע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מוטיגיל: 3023/06/2013 13:07:37
7/10אייקון ציון
כל כל רוע שהוא כל כך טוב הסרט מחריד ומושך אבל קצת ארוך ומסורבל
שם: דב ישראליגיל: 3414/11/2009 20:48:15
6/10אייקון ציון
Before The Devil Knots You Dead רעיון של הסרט הוא חביב אבל לטעמי הסרט לא עשוי טוב,ובמיוחד הסוף שלו...איזה אבא היה הורג את הבן שלו...בקיצור החמצה. מריסה טומיי ללא ספק היא האור בסרט,כוסיתתתת.
שם: סוניה שבץגיל: 2115/01/2009 20:51:32
7/10אייקון ציון
קודם כל: זה סרט בנים. בנים בד"כ עוד יכולים להנות מסרט כזה, לבנות לא מומלץ. אם, זאת זה סרט לא רע בכלל, משחק טוב של השחקנים, במיוחד של "האבא"
קישורים
חץ לפני שהשטן ידע (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט